2011-02-23, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aveus
Och jag påstod inte att det vimlade av dom heller vilket gör din kommentar helt överflödig.

Du har ju inte alla hästar i stallet..

Grattis alla som kom in på GMU:n, själv blev det AMF1.
2011-02-24, 00:10
Medlem
Ripcurlauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aveus
Och jag påstod inte att det vimlade av dom heller vilket gör din kommentar helt överflödig.

nej kanske inte men du påstod att han hade sagt att det inte fanns några 92or alls, vilket han inte skrev. Tror du läste fel eller missförstod honom. Läs meningen igen. ler
2011-02-24, 01:31
Medlem
Hur blir det om man nu har blivit antagen till GMU2 och begår ett brott nån vecka innan inryckningen? Låt oss säga att man erkänner till brottet och slipper därmed rättegång. Rekryteringsmyndigheten kollar väll i registret en enda gång och det innan man blir antagen? Tack på förhand.
2011-02-24, 01:46
Medlem
ViGillarHinkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sveaflash
Hur blir det om man nu har blivit antagen till GMU2 och begår ett brott nån vecka innan inryckningen? Låt oss säga att man erkänner till brottet och slipper därmed rättegång. Rekryteringsmyndigheten kollar väll i registret en enda gång och det innan man blir antagen? Tack på förhand.
Svårt att säga för oss dödliga. Men det går nog inte att dölja. Sanningen kommer fram till slut och då tror jag ikke att man får behålla sin plats i utbildningen. Ring o fråga RM eller förbandet du ska till?
2011-02-24, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViGillarHinkar
Svårt att säga för oss dödliga. Men det går nog inte att dölja. Sanningen kommer fram till slut och då tror jag ikke att man får behålla sin plats i utbildningen. Ring o fråga RM eller förbandet du ska till?

Jag avstår nog från att ringa, jag vill inte det ska låta som om jag planerar ett brott. Jag tänkte hur stor är chansen att de får reda på det? Om man erkänner till brottet så får man ju ett viss straff och slipper därmed rättegång, observera att det är milda straff jag syfter på ny, icke fängelse.
2011-02-24, 12:39
Medlem
ViGillarHinkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sveaflash
Jag avstår nog från att ringa, jag vill inte det ska låta som om jag planerar ett brott. Jag tänkte hur stor är chansen att de får reda på det? Om man erkänner till brottet så får man ju ett viss straff och slipper därmed rättegång, observera att det är milda straff jag syfter på ny, icke fängelse.

om du är tidigare ostraffad och det är ett ringa brott så kan polis / åklagare "ge" strafförelägganden (som du sa, påföljd utan rättegång) och OM du har tur klara dig undan påföljd. I det fallet blir det no problemo med FM. En bekant liten skitunge klarade sig på detta viset nyligen
Men får du ett straff, även om det bara är böter, så är du straffad och det kan bli problem med fm. För att få allt svart på vitt, kontakta RM eller FM
2011-02-24, 12:55
Medlem
keeperss avatar
Jag förstår mig inte riktigt på det här med GMU, brodern min gjorde sin värnplikt på k3 som fallskärmsjägare och den utbildningen var ju bra mycket längre än tre månader.

Hur ska folk kunna "jobba som fallskärmsjägare" efter tre månaders GMU?, man borde ju rimligtvis vara utbildad fallskärmsjägare för att få anställning där?
Detta gäller ju alla befattningar man kan välja efter gmu 3, tog bara fsj som exempel.

Det känns som om jag har missat något här.
2011-02-24, 13:07
Medlem
3 månaders GMU först där du lär dig stå, gå och skjuta. sen börjar du med en 6 månaders lång befattningsutbildning/provanställning där du får lära dig din befattning.
2011-02-24, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keepers
Jag förstår mig inte riktigt på det här med GMU, brodern min gjorde sin värnplikt på k3 som fallskärmsjägare och den utbildningen var ju bra mycket längre än tre månader.

Hur ska folk kunna "jobba som fallskärmsjägare" efter tre månaders GMU?, man borde ju rimligtvis vara utbildad fallskärmsjägare för att få anställning där?
Detta gäller ju alla befattningar man kan välja efter gmu 3, tog bara fsj som exempel.

Det kan man lugnt konstatera att du har.
2011-02-24, 13:09
Medlem
keeperss avatar
Okej tack för svaret, trodde man blev skickad direkt ut i "arbetslivet".
2011-02-24, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keepers

Du gör GMU som är lika för alla. Därefter om allt går vägen och du vill så börjar din provanställning/befattningsutbildning i 6 månader mot den befattning du sökt/valt/blivit erbjuden. Efter det om allt går vägen och du vill så börjar den "riktiga" anställningen som soldat och under den så utbildas du självklart hela tiden också.
2011-02-24, 13:21
Medlem
keeperss avatar
Mycket bra och snabba svar, tack så mycket. En sista fråga bara, Får man betalt för den 6 månaders långa utbildningen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in