2011-05-04, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muubi
Jag kan boka tågresa om man går in på deras hemsida. Men det kan vara så att när jag svarade på frågorna svarade att jag hade lite bättre kondition än jag har. Kommer jag få en utskällning?

Har för mig att frågan var i stil med "hur bra kondis har du jämnfört med jämnåriga", så säg bara att dina kompisar har kass kondis så jämnfört med dom har du väldigt bra (och fan ta dig ifall du får mönstra och inte jag för att du ljög )
2011-05-04, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verenus
Har för mig att frågan var i stil med "hur bra kondis har du jämnfört med jämnåriga", så säg bara att dina kompisar har kass kondis så jämnfört med dom har du väldigt bra (och fan ta dig ifall du får mönstra och inte jag för att du ljög )

Hahaha garvade lite åt ditt förslag. Men ska fan försöka något i stil med det
2011-05-04, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papa_smurf
Var hittar man boka tågresa när man loggat in ?

Till höger så fort man loggat in.
2011-05-04, 17:08
Medlem
papa_smurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muubi
Till höger så fort man loggat in.

Okej, tack
2011-05-04, 17:23
Medlem
Moderalmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattiasz
Kommer att vända upp och ner på huset om jag icke blir kallad..

Ruskigt vältränad, bra psyke, starkt självförtroende, bra lagkamrat och bra ledarskap. Varken röker, snusar, dricker alkohol eller förtär droger. Jag är helt fri från skador & har betygen som krävs för att komma in på GMU.

Jag är "Den Perfekta" soldaten i mina ögon.

Om det inte finns någonting dom KAN neka mig på, då borde jag bli kallad?

Hjälp mig att stilla min oro..

Mvh

Om du blir kallad så kanske du torskar på en släng av Narcissism, vad vet jag..
2011-05-04, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
Nu minns jag inte frågorna så mkt men man kunde väl knappt svara "högre" va väl typ ja o nej bara eller?

Får man nån formulering till varför man blir nekad när papperna dimper ner i lådan?
Man fick uppskatta t.ex sin stresstålighet och hur lätt du har att ta kontakt med nya personer genom att markera ett av fem alternativ. Typ mycket sämre, sämre, likvärdig, bättre, mycket bättre JÄMFÖRT med jämnåriga. Så nog kan du välja högre svarsalternativ nästa gång du ansöker om du anser dig ha t.ex fått bättre kondition eller lärt dig hantera stress sen senast.

Ni som kollar efter tågbiljettbokningen, på min inloggning fanns den till höger, tillsammans med två andra alternativ, typ personliga inställningar eller nåt.
2011-05-04, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontä
Jag har just tagit jägarexamen. Visst borde det vara till ganska stor fördel?

nej det tror jag inte. har själv jägarexamen och de brydde sig inte om den senast jag mönstra.

men du kan ju dock säga att det är dina intressen att vara ute mycket och jaga då vet de att du är van vid naturen och vandring med packning.
2011-05-04, 18:12
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.choma
Man fick uppskatta t.ex sin stresstålighet och hur lätt du har att ta kontakt med nya personer genom att markera ett av fem alternativ. Typ mycket sämre, sämre, likvärdig, bättre, mycket bättre JÄMFÖRT med jämnåriga. Så nog kan du välja högre svarsalternativ nästa gång du ansöker om du anser dig ha t.ex fått bättre kondition eller lärt dig hantera stress sen senast.

Ni som kollar efter tågbiljettbokningen, på min inloggning fanns den till höger, tillsammans med två andra alternativ, typ personliga inställningar eller nåt.

ja just det, ja där svarade jag bättre och på vissa mkt bättre har jag för mig
2011-05-04, 18:12
Medlem
Olvards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattiasz
Kommer att vända upp och ner på huset om jag icke blir kallad..

Ruskigt vältränad, bra psyke, starkt självförtroende, bra lagkamrat och bra ledarskap. Varken röker, snusar, dricker alkohol eller förtär droger. Jag är helt fri från skador & har betygen som krävs för att komma in på GMU.

Jag är "Den Perfekta" soldaten i mina ögon.

Om det inte finns någonting dom KAN neka mig på, då borde jag bli kallad?

Hjälp mig att stilla min oro..

Mvh

Lite ödmjukhet skadar ju inte heller för den delen.

Nåväl. Är det någon som vet hur pass kinkiga de är med att byta mönstringstider? Jag skall mönstra den 23e men det känns inget vidare att ta ledigt en dag veckan innan alla slutbetyg skall vara satta, så jag tror att jag skall ringa dem och be att få ändra till 3e Juni istället. Brukar det gå lätt att ändra eller är de stenhårda när det gäller tiderna?
2011-05-04, 18:15
Medlem
NU JÄKLAR är man glad! fick besked från vårdcentralen idag... jag är INTE! nötallergiker vilket jag råkade säga förra mönstringen för att jag trodde att jag var ''lite'' allergisk så jag sa helt ärligt att jag var lite men det spelar ingen roll.. det var big no no från försvarsmakten.

Men jag är alltså inte allergisk och det har jag nu papper på.

Kollade på Rektryteringshemsidan också och jag kunde boka tågbiljett till göteborg den 27e maj

så nu ska jag ut och springa en mil för att sen somna gott!

och om ni verkligen vill vara säker på att ni kommit med så kan man även ringa till rekryteringsmyndigheten och fråga.
2011-05-04, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattethias
NU JÄKLAR är man glad! fick besked från vårdcentralen idag... jag är INTE! nötallergiker vilket jag råkade säga förra mönstringen för att jag trodde att jag var ''lite'' allergisk så jag sa helt ärligt att jag var lite men det spelar ingen roll.. det var big no no från försvarsmakten.

Kollade på Rektryteringshemsidan också och jag kunde boka tågbiljett till göteborg den 27e maj

och om ni verkligen vill vara säker på att ni kommit med så kan man även ringa till rekryteringsmyndigheten och fråga.

Gött, grattis både på allergi och tågbiljett
2011-05-04, 18:30
Medlem
papa_smurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattethias

Grattis!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in