2011-05-04, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av REALIN
10 april var ju som sagt sista ansöknings dag för GMU 3 & 4. Eftersom GMU 1 - 2012 inte är utannonserat får du nog vänta till hösten. Det var ju i höstas man kunde söka till GMU 1 så blir väll likadant denna höst.

Men se det på den ljusa sidan, du har hela sommaren att träna löpning, marsch och styrka.

Tack för svaret

Jag har mönstrat en gång innan men vad jag förstått måste jag göra det igen. Någon som vet om denna mönstring skiljer sig från den föregående?

Jag cyklade, lyfte stången, utförde "iq"-testerna, psykolog, syn, hörsel och liknande.
2011-05-05, 00:28
Medlem
Står ingenting om tågbokning på min inloggning och har inte fått något brev än.
Antingen betyder det att jag inte kommit med, eller så är det för att jag inte behöver boka tåg då jag redan bor i Stockholm? Får väl helt enkelt vänta tills imorgon eller fredag för att få reda på det.

Oerhört tråkigt om man inte kommer med då man verkligen vill göra detta och allt vad det innebär.
2011-05-05, 10:10
Medlem
Kesslers avatar
Jag har sökt till GMU som börjar i aug/sep tror jag det var men har inte fått något brev ännu om man går vidare i processen? Läste nåt i tråden förut att man skulle få veta i slutet på april men nu är det ju 5maj... Har ni andra fått besked än eller dröjer det?
Har väl tyvärr för dålig kondis+styrka för att komma in iaf. men tänkte att det skulle vara värt ett försök. Annars söker jag nog till ett senare tillfälle, när är det förresten?

Edit: Såg att idag var sista dagen som de skulle skicka ut. Får hålla tummarna då, fan vad jag vill gå men fan vad jag är i dålig fysisk form

Vad ligger medelåldern på förresten? Tänkte att jag kanske ger det något år och träna lite, men är det konstigt om man kommer dit när man är 25år t.ex.?
Senast redigerad av Kessler 2011-05-05 kl. 10:20.
2011-05-05, 10:22
Medlem
För att stilla er oro kan jag meddela att jag inte heller kan boka tåg på hemsidan.

Jag mailade de istället och frågade om brevet var påväg och då fick jag detta svar:

"Hej Mattias!

Efter att ha besvarat rekryttestet är du godkänd efter selektering och kommer att kallas till antagningsprövning vid vår avdelning för urvalstest i Stockholm den 13 juni. Kallelse kommer att sändas ut inom kort.

Hälsningar

Kjell-Åke Gustavsson, Handläggare
Rekryteringsmyndigheten"

Alltså blev jag kallad. Så att man inte kan boka tåg, betyder heller inte att du INTE är kallad
2011-05-05, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Jag har sökt till GMU som börjar i aug/sep tror jag det var men har inte fått något brev ännu om man går vidare i processen? Läste nåt i tråden förut att man skulle få veta i slutet på april men nu är det ju 5maj... Har ni andra fått besked än eller dröjer det?
Har väl tyvärr för dålig kondis+styrka för att komma in iaf. men tänkte att det skulle vara värt ett försök. Annars söker jag nog till ett senare tillfälle, när är det förresten?

Edit: Såg att idag var sista dagen som de skulle skicka ut. Får hålla tummarna då, fan vad jag vill gå men fan vad jag är i dålig fysisk form

Vad ligger medelåldern på förresten? Tänkte att jag kanske ger det något år och träna lite, men är det konstigt om man kommer dit när man är 25år t.ex.?

Medelåldern för GMU1 låg på 22 år, så 25 är ingen ålder! En hel del har passerat 30 o någon enstaka 40.
2011-05-05, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattiasz
För att stilla er oro kan jag meddela att jag inte heller kan boka tåg på hemsidan.

Jag mailade de istället och frågade om brevet var påväg och då fick jag detta svar:

"Hej Mattias!

Efter att ha besvarat rekryttestet är du godkänd efter selektering och kommer att kallas till antagningsprövning vid vår avdelning för urvalstest i Stockholm den 13 juni. Kallelse kommer att sändas ut inom kort.

Hälsningar

Kjell-Åke Gustavsson, Handläggare
Rekryteringsmyndigheten"

Alltså blev jag kallad. Så att man inte kan boka tåg, betyder heller inte att du INTE är kallad

Awesome, tack så mkt, hade inte för mig att jag kunde boka tåg förra året heller, men var osäker
Då kan man återgå till att vänta på brevet i lung och ro
2011-05-05, 11:23
Medlem
Jag kunde inte heller boka tåg, men jag ringde dem istället och fick svaret att JAG ÄR KALLAD!
Så jäkla lycklig just nu! Detta gav en skjuts motivation till träningen

EDIT: Efter att jag kollat RMs hemsida kring datum:
"Antagningsprövning pågår från och med 12 maj till och med 17 juni." så inser jag att jag kommer mönstra 18 maj :P

Får ligga i som fan med träningen. Men är väl bättre att vara hel och lite sämre än att ha massa halvläkta skador vid mönstring/inryck.

Någon annan som intresserat sig för P7?
Senast redigerad av Paradschlagzeug 2011-05-05 kl. 11:30.
2011-05-05, 11:34
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradschlagzeug
Jag kunde inte heller boka tåg, men jag ringde dem istället och fick svaret att JAG ÄR KALLAD!
Så jäkla lycklig just nu! Detta gav en skjuts motivation till träningen

EDIT: Efter att jag kollat RMs hemsida kring datum:
"Antagningsprövning pågår från och med 12 maj till och med 17 juni." så inser jag att jag kommer mönstra 18 maj :P

Får ligga i som fan med träningen. Men är väl bättre att vara hel och lite sämre än att ha massa halvläkta skador vid mönstring/inryck.

Någon annan som intresserat sig för P7?

jag är intresserad av P7 dock mest för att jag bor i skåne
2011-05-05, 12:34
Medlem
bananingvars avatar
Haha, låtsaslumpen. Snarare dagisskola för småfröknar som våra befäl kallade de frivilliga som ryckte in under vår värnplikt. Jävla skämt till utbildning.
2011-05-05, 12:38
Medlem
REALINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananingvar
Jävla skämt till utbildning.

Vad är alternativen om man vill bli anställd? Finns det något bättre val berätta gärna för mig.
2011-05-05, 15:42
Medlem
Vi måste tyvärr meddela att du inte kommer att antas till grundläggande militär utbildning, augusti/september 2011 i Försvarsmakten.

Ett ljus i mörkret om man vill se det så är att jag iallafall "har goda förutsättningar för att tjänstgöra i Försvarsmakten." Fast så skriver de kanske till alla bara för att vara snälla.
2011-05-05, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dramen
Vi måste tyvärr meddela att du inte kommer att antas till grundläggande militär utbildning, augusti/september 2011 i Försvarsmakten.

Ett ljus i mörkret om man vill se det så är att jag iallafall "har goda förutsättningar för att tjänstgöra i Försvarsmakten." Fast så skriver de kanske till alla bara för att vara snälla.

Fick samma brev, ringde rekryteringsmyndigheten som sa att det inte var några fel med min ansökan och att hon inte förstod varför jag inte hade blivit antagen. Så nu sitter jag och skriver på min överklagan

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in