Citat:
Ursprungligen postat av Warg
Funderar själv på att söka senare men för det första är jag dömd för snatteri och för det andra så är jag vegetarian. Är jag stekt? Mönstrade 2008 och blev preliminärt inskriven som skyttesoldat, dock utesluten när de insåg att jag fanns med i brottsregistret för snatteri. Är det fortfarande lika känsligt nu när man själv söker via GMU?
Ja, innan alla besserwissers skriker "sök!!!!" så har jag gått igenom runt hundra sidor och sett en del av den här frågan, dock har deras brott gällt narkotika och misshandel.
Efter GMU så finns det ju väldigt många skilda tjänster. Är det samma antal platser på ett ungefär för alla eller är det 1000 kasernjägare och 50 fallskärmsjägare? Funderar på underhållssoldat, skyttesoldat, artillerisoldat.
Det beror nog lite på hur mycket folk det är som söker, dom tar nog hellre in någon utan brottsregister en med. Angående vegetarian så ska det nog inte vara några problem. Står på deras officiela hemsida, citerar
"Jag är vegetarian. Hur går det ihop med utlandstjänstgöringen?
Det kan vara svårt att i alla lägen få tillgång till vegetarisk mat. För det mesta går det bra, men läget och omgivningen kan förändras fort och därför kan du inte garanteras specialkost. "
/Adrastus