2011-02-11, 23:10
Medlem
Frapzzors avatar
Jaha du är en av dom där fräcka killarna med lässvårigheter? driver bara med dig. även om det är sjuktfrustrerande när ni/dina kompisar inte bryr sig om hurvida vi får omvisitation i fjärdepluton men det är väll inte riktig det som skall diskuteras här int.

Men får allt hålla med om vårat fina väder i halmstad, det kan gå och dö i en eld. Eran löjtnat verkar få saker gjorda dock. iallfall den Lt. som vi var ute och marschera med, vi hade han i närkampen och han var ju ganska schysst endå men fortfarande en kille som skulle göra mig lite lätt nervös :<

Mycket kärlek till Lt. H**m som slutade också (man får väll inte skriva ut namn här utan dennes medgivande?)
2011-02-11, 23:14
Medlem
när vi går förbi när ni skurat eller i tvättrummet? tvål behövs fyllas på där!

Lt R eller? när han började skrika "HÅLL KÄFTEN FÖR FAN" när folk började ropa kommandon istället för att skicka vidare?'

hade förväntat mig att vår logchef skulle få åka hem efter han smällde till en snubbe med axelstödet på vapnet.
2011-02-11, 23:16
Medlem
Vad är det man ska kunna rent teoretiskt gällande ak5?
2011-02-11, 23:27
Medlem
Frapzzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 567
Vad är det man ska kunna rent teoretiskt gällande ak5?

Allt.

Thund. Wat? drog han till en kille?... jag som trodde vi hade ett par vilda killar (de hade inte full koll på mynningen, dock var ju vapnena säkrade och inte laddade, men ja, du har ju gjort provet)
2011-02-11, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frapzzor
Allt.

Thund. Wat? drog han till en kille?... jag som trodde vi hade ett par vilda killar (de hade inte full koll på mynningen, dock var ju vapnena säkrade och inte laddade, men ja, du har ju gjort provet)

Ja. var du inte med när vi marschade, och stannade ett par hundra meter före regementet, och de ropade på löjtnanten där bak. hur kan du inte hört det om du är i 4'de pluton. han som var längst bak hade börjat vifta mot vapnet mot han som var näst sist.

nån relativt långt bak hade skickat bak "är bla bla kvar" för han hade fått springa ibland för det blivit sådanna jävla luckor när tjejerna hade börjat söla och prata med varandra istället.

vette fan själv riktigt vad som triggade han. men de har rökt ihop innan när snubben som vart attackerad kritiserade han för att han gav fel kommandon osv.

de fick spendera ett bra tag hos löjtnanten efteråt, så jag antar att det är löst nu. då båda är kvar.
om det nu inte gjorts en disciplinanmälan.
Senast redigerad av thund 2011-02-11 kl. 23:32.
2011-02-11, 23:44
Medlem
Frapzzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thund
Ja. var du inte med när vi marschade, och stannade ett par hundra meter före regementet, och de ropade på löjtnanten där bak. hur kan du inte hört det om du är i 4'de pluton. han som var längst bak hade börjat vifta mot vapnet mot han som var näst sist.

nån relativt långt bak hade skickat bak "är bla bla kvar" för han hade fått springa ibland för det blivit sådanna jävla luckor när tjejerna hade börjat söla och prata med varandra istället.

vette fan själv riktigt vad som triggade han. men de har rökt ihop innan när snubben som vart attackerad kritiserade han för att han gav fel kommandon osv.

de fick spendera ett bra tag hos löjtnanten efteråt, så jag antar att det är löst nu. då båda är kvar.
om det nu inte gjorts en disciplinanmälan.

Jag fick det förklarat av en kompis i 5:e (inte ditt logement) att de bara var jävligt lack på den sjukt dåliga takten som hölls, vilken var beyond shit. Men det är klart alla kan inte allt första gången men det var då inga 112-118steg/min. Jag har ju hört hur Logementch. gapar och skriker och även säger "Man över" irriterar mig så innihelvete. Jag är glad att jag inte är i det logementet iallafall, verkar bra mycket mer chill nere hos oss.

Men ja, Hoppas du trivs iallafall. vill ju inte outa mig förmycket nu annars har jag en rolig grej att dela med mig av. men ja, vill ju fortfarande vara lite anonym iallafall
2011-02-11, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frapzzor
Jag fick det förklarat av en kompis i 5:e (inte ditt logement) att de bara var jävligt lack på den sjukt dåliga takten som hölls, vilken var beyond shit. Men det är klart alla kan inte allt första gången men det var då inga 112-118steg/min. Jag har ju hört hur Logementch. gapar och skriker och även säger "Man över" irriterar mig så innihelvete. Jag är glad att jag inte är i det logementet iallafall, verkar bra mycket mer chill nere hos oss.

Men ja, Hoppas du trivs iallafall. vill ju inte outa mig förmycket nu annars har jag en rolig grej att dela med mig av. men ja, vill ju fortfarande vara lite anonym iallafall

gillar ni vårt BOSE ljudsystem vi inskaffat till vårt logement? :>
tror ingen i 5'de gillar logchefen vi haft

han råkade kalla Löjtnanten för Sergeant också.
2011-02-12, 00:39
Medlem
Hur är relationen mellan GMU-soldater och anställda soldater tycker ni?
2011-02-12, 00:51
Medlem
Silvermoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Achtzehn

Är inte det lite väl optimistiskt?
2011-02-12, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silvermoon
Är inte det lite väl optimistiskt?

Mitt fel, rekryter*
2011-02-12, 01:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Achtzehn

Nu gör jag iofs 11 månader men de flesta GSS:are som finns på LSS är riktigt sjyssta medans vissa tycker att de är bättre för att de gjort sina 11 månader och är anställda. Men överlag är det god stämning mellan oss. Brukar umgås med dem på soldathemmet eller fysa med dem.
2011-02-12, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wronkan
Nu gör jag iofs 11 månader men de flesta GSS:are som finns på LSS är riktigt sjyssta medans vissa tycker att de är bättre för att de gjort sina 11 månader och är anställda. Men överlag är det god stämning mellan oss. Brukar umgås med dem på soldathemmet eller fysa med dem.

Ok, det låter ju bra

Anledningen till att jag frågar är att jag försökt inleda ett samtal med några rekryter men de verkar ju livrädda och svarar bara med enstaka ord; ja/nej/bra/sådär.

Är som att prata med en robot

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in