Citat:
Ursprungligen postat av Jim-Luther-Davis
Fanns folk födda '90 som mönstrad tidigt '09 och tog studenten samma år. Precis som någon annan nämner, har du inte gjort förtesterna så är det fortfarande en bra bit kvar tills du är antagen till KJ då det är ca 15-20% av de på förtesterna som rycker in.
Korrekt. Den huvudsakliga uppdelningen är dock att man ska bli kallad till mönstring det kalenderår man fyller 18. Sedan vet vi ju alla att PV har en förmåga att inte alltid hinna med det dom ska...
Citat:
Man får ständigt påminna sig om detta är Flashback där många användare har en tendens att uttrycka sig om saker som ej är sanna. Du påstod att du kommit in som Kustjägare, vilket är ungefär som att jag skulle påstå att jag kommit in på SOG eftersom jag med största sannolikhet skulle bli kallad till deras intagningstester. Visst är jag lite dryg nu, jag ogillar bara när folk kallar sig något som de ej förtjänat.
Nu har jag ju inte gett mig själv något särskilt epitet, mer än att jag vid ett tillfälle skrev att jag "kom in som kustjägare efter mönstring 2009" (i stort sett, någon lär väl bläddra tillbaka ett par sidor och ordmärka...), med vilket jag naturligtvis menade att jag blev placerad där efter den första mönstringen. Hur det sedan eventuellt hade gått efter extramönstringen vet jag ju givetvis inte.
Jag kanske ska ändra till "Jag kom in för extramönstring som Kustjägare 2009", så att alla blir nöjda och glada? Jag skulle aldrig komma på tanken att kalla mig jägare förrän jag genomfört en sådan utbildning med godkända betyg, förstår du. Det skulle åtminstone aldrig farsan tolerera...
Nåväl, förstår vi inte varandra nu så är det nog ändå ingen mening att fortsätta diskussionen. Vi släpper detta nu.