Citat:
Ursprungligen postat av Malke
Det finns två former av styrka här, löpstyrka och muskelstyrka. Du klarar dig inte utan den ena utan den andra, för att man ska kunna springa 17-18 på ett beep test behövs inte bara uthållighet utan Löpstarka muskler(det får man inte enbart av att springa utan även lyfta lite vikter). Det för att kunna hålla uppe kroppen när du ska springa, sen behöver du såklart en bra kondition och mjölksyreuthållighet för att orka accelerera så många gånger fram och tillbaks.
Sen angående snabbheten på testet.. Visst det är inte jättesnabbt på de nivåerna men efter man har tagit sig igenom hela multitestet och dom tidigare 16 nivåerna ska du se att man har lite flås i kroppen. Nu pratar vi om en "normalt tränad" person och inget konditionsmonster

Okej nu ska du få en uppgift
vad är skillnaden på löpstyrka och uthållighet?
Tänk efter nu när du läser igenom ditt inlägg och dem tidigare som jag har skrivit.
Löpstyrka och uthållighet är synonymer med varandra kan man säga för det är nästan exakt samma sak.
Citat:
Ursprungligen postat av trekantarna
Det malke skriver är rätt. Du måste ha lite kunskap om humanbiologi för att du ska förstå, säger inte att du är dum på något sätt men det är sådär. När man vill ha bättre kondition så tränar man benstyrka för att få bättre. Man brukar komma till en punkt där man inte kan få bättre kondition genom att springa då får man träna benens styrka så dom ska ta fram än själv längre. Men balansen är viktig eftersom en person med stora muskler i benen är varken rörlig eller kan springa länge.
För dig har jag redan förklarat skillnaden mellan benstyrka och uthållighet. Ändå fortsätter du?
Men jag börjar tro nu att du leker med begrepp som du inte förstår och att vi har menat samma sak bara att du har använd helt fel ord.
Styrka är 1-15 liknade rörelser/rep
Över 15 liknande rörelser/rep är uthållighet
Löpning handlar om kondition och uthållighet(om ni hellre vill använda ordet löpstyrka så gör det det är samma sak)