2011-02-14, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simper02
Okej nu ska du få en uppgift
vad är skillnaden på löpstyrka och uthållighet?

Tänk efter nu när du läser igenom ditt inlägg och dem tidigare som jag har skrivit.

Löpstyrka och uthållighet är synonymer med varandra kan man säga för det är nästan exakt samma sak.

För dig har jag redan förklarat skillnaden mellan benstyrka och uthållighet. Ändå fortsätter du?
Men jag börjar tro nu att du leker med begrepp som du inte förstår och att vi har menat samma sak bara att du har använd helt fel ord.

Styrka är 1-15 liknade rörelser/rep
Över 15 liknande rörelser/rep är uthållighet

Löpning handlar om kondition och uthållighet(om ni hellre vill använda ordet löpstyrka så gör det det är samma sak)

asså din reetard, benstyrka MÅSTE DU HA annars tar du dig inte fram oavsett om det är LÅNGT avstånd eller KORT.
2011-02-14, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Ranger
Simper02 :
Din iq-befriade plåga. Vet du hur man utför ett beeptest? "Beep-test är ett konditionstest i flera steg. Det går ut på att man springer fram och tillbaka mellan två punkter som är 20 meter från varandra" Man måste ju bromsa in varje gång man närmar sig ena konen för att kunna vända om och accelera snabbt igen för att uppnå nå god fart. Vid varje omvändning är det benens styrka och uthållighet som ansträngs mest.

Findelboll Jag kanske var otydlig med min argument, men jag menade inte att beeptestet är det bästa metodet att mäta ens kondition och benstyrka. Man kan anpassa beeptestet efter gruppens målsättning. Hade man istället genomfört beeptestet i full utrustning inom det militära så hade nog många hållt med mig!

Många här kanske hade hållt med dig, sjukgymnasterna och idrottsavdelningarna på många förband hade inte gjort det, springa i tung utrustning, ruscha upp i hög hastighet, panikstanna, om och om igen. Man behöver ju inte anstränga sig för att skada knäna.

"Man kan anpassa beeptestet efter gruppens målsättning." Ja... Eeeller, så tar man ett test som redan är anpassat för militär tjänstgöring, och inte för fotbollsspelare, FÄLTTEST! Taadaa!
2011-02-14, 23:25
Medlem
Det diskuteras mycket om fystester och diverse tjänster man kan välja på, till och med vilken ort man kan bli placerad på.
Men hur många av er som söker eventuellt redan ligger inne kan tänkas fortsätta inom det militära?
dvs söker ni GMU enbart för fortsatt anställning inom försvarsmakten?
2011-02-15, 01:08
Medlem
Stahlhelms avatar
Pratade med ett av mina befäl varpå han berättade om sitt möte med Generallöjtnant X som sa att vid 2012 så är nog värnplikten återinförd eller så något helt nytt...de letar tydligen redan nu efter nya möjligheter eftersom de sett brister i GMUsystemet.
2011-02-15, 05:52
Medlem
Whitesnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upsilon
Det diskuteras mycket om fystester och diverse tjänster man kan välja på, till och med vilken ort man kan bli placerad på.
Men hur många av er som söker eventuellt redan ligger inne kan tänkas fortsätta inom det militära?
dvs söker ni GMU enbart för fortsatt anställning inom försvarsmakten?
Jag ha sökt GMU för att kunna ta anställning i FM
2011-02-15, 08:17
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findelboll
"Man kan anpassa beeptestet efter gruppens målsättning." Ja... Eeeller, så tar man ett test som redan är anpassat för militär tjänstgöring, och inte för fotbollsspelare, FÄLTTEST! Taadaa!

Men det är ju kallt ute, Beeptest kan man göra i en varm och skön gymnastiksal....
2011-02-15, 08:20
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stahlhelm
Pratade med ett av mina befäl varpå han berättade om sitt möte med Generallöjtnant X som sa att vid 2012 så är nog värnplikten återinförd eller så något helt nytt...de letar tydligen redan nu efter nya möjligheter eftersom de sett brister i GMUsystemet.

Förmodligen så referar han till det interna seminarium om rekryteringsproblemen som FM nyligen höll och som enligt uppgift hade en närmast panikartad stämning, står något om det bland annat i SvD tror jag.
Senast redigerad av DaEzz 2011-02-15 kl. 08:25.
2011-02-15, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trekantarna
asså din reetard, benstyrka MÅSTE DU HA annars tar du dig inte fram oavsett om det är LÅNGT avstånd eller KORT.

Nu fick jag det nästan bekräftat du är inte seriös du har bara drivit hela tiden. Eller så är det som jag tror att du använder begrepp som du inte förstår? Och att detta är ett ända stort missförstånd men det ville du ju inte erkänna nyss.

För du tror väll ändå inte att man kan vara uthållig/löpstark utan att ha en viss benstyrka???? Det hänger liksom i hopp du kan inte träna uthållighet genom löpning utan att få en viss benstyrka. Eller du kanske lyckas med det vad vet jag. Du verkar ju tro att du kan detta så förklara då, hur gör man?

Ska man springa i luften då eller?
Springa ”flytande” i vattnet kanske funkar men det var beeptest vi prata om hela tiden och då springer man inte ”flytande” i vattnet. Tror dock att en viss benstyrka fås genom att springa i vatten ändå.
2011-02-15, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simper02
Nu fick jag det nästan bekräftat du är inte seriös du har bara drivit hela tiden. Eller så är det som jag tror att du använder begrepp som du inte förstår? Och att detta är ett ända stort missförstånd men det ville du ju inte erkänna nyss.

För du tror väll ändå inte att man kan vara uthållig/löpstark utan att ha en viss benstyrka???? Det hänger liksom i hopp du kan inte träna uthållighet genom löpning utan att få en viss benstyrka. Eller du kanske lyckas med det vad vet jag. Du verkar ju tro att du kan detta så förklara då, hur gör man?

Ska man springa i luften då eller?
Springa ”flytande” i vattnet kanske funkar men det var beeptest vi prata om hela tiden och då springer man inte ”flytande” i vattnet. Tror dock att en viss benstyrka fås genom att springa i vatten ändå.

Snackar ni angående cykeltestet, så kan jag helt ärligt inte tro att kondition utgör den största delen av testet. Var själv och mönstra för ett par veckor sedan, och kan säga att ett löpsteg innan hade jag inte tagit på ett år. Ändå satte jag en 8, för jag kört ben på gymmet.

Hade bland annat en cyklist där och en multisportare som bara satte en 7 för det blev för tungt att trampa efter 7.
2011-02-15, 13:35
Medlem
Gruppenfuhrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Förmodligen så referar han till det interna seminarium om rekryteringsproblemen som FM nyligen höll och som enligt uppgift hade en närmast panikartad stämning, står något om det bland annat i SvD tror jag.

Hitta artiklar om nå prat om att de fanns folk som inte var nöjda med att det gjordes så stora satsningar att få in kvinnor i försvaret. Inte så mycket om att GMU systemet hade brister och att det troligtvis byts ut ?
2011-02-15, 14:03
Medlem
När får man det där satans brevet!?
2011-02-15, 14:18
Medlem
nmy89s avatar
haha har alla på fb kommit in på AJB? verkar så när man skummar igenom

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem