2011-01-24, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gruppenfuhrer
Nån som har några siffror på sökande till AJB ?

kanske kommer med lite sifrror på onsadag! ska på prövning då!
2011-01-25, 06:27
Medlem
Jaha, nu har jag ringt runt till vart enda förbannade läkarmottagning, ortopedi till sjukgymnastisk mottagning. Ingen vill ge mig ett friskintyg av någon anledning. Blir väl att gå till testerna och prata allvar med doktorn som undersöker en, om han snear får jag be honom skriva en direktremissjävel till mig så jag får det överstökat.

Är det någon som har några tips på hur jag ska klara läkartestet med en gammal fraktur (ganska allvarlig) i knäskålen som jag drog på mig under värnplikten? Jag har inga känningar, men dom vet ju inte om jag ljuger eller inte, så dom lär väl sätta ner tjänstbarheten på grund av det, eller?
2011-01-25, 07:16
Medlem
Silvermoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saftii
Jaha, nu har jag ringt runt till vart enda förbannade läkarmottagning, ortopedi till sjukgymnastisk mottagning. Ingen vill ge mig ett friskintyg av någon anledning. Blir väl att gå till testerna och prata allvar med doktorn som undersöker en, om han snear får jag be honom skriva en direktremissjävel till mig så jag får det överstökat.

Är det någon som har några tips på hur jag ska klara läkartestet med en gammal fraktur (ganska allvarlig) i knäskålen som jag drog på mig under värnplikten? Jag har inga känningar, men dom vet ju inte om jag ljuger eller inte, så dom lär väl sätta ner tjänstbarheten på grund av det, eller?

Ah, svensk sjukvård!

"Nehe, kommer du inte in med huvudet under armen, vad gör du då här?! Dig hinner vi inte med, gå hem och ta en alvedon och ring om det inte blir bättre på 2 år."

Om du är riktigt påträngande kanske du kan få en preliminär tid om två månader, som sedan skjuts upp var 5e vecka...
2011-01-25, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslock
Marschkänga 90 är jävligt bra!
Om man inte är helt sneknullad i huvudet så kan man faktiskt köpa eller ta en annan sula och lägga in, vilket gör dom bekvämare.

Om man säger att marschkänga 90 är BRA så har man uppenbarligen ingen kunskap om kängor, visst är allt relativt, om du jämnför med att ta en bit läder, linda runt foten och sen häfta fast den, ja då är den bra.

Inget stöd, ingen dämpning, ingen rullsula. Jämnför du med någon av de kängor som existerar på den svenska marknaden så är marschkänga 90 helt jävla värdelös.

Och visst, man kan lägga in en dyr inläggssula så den blir "OK", men då var den ju uppenbarligen inte speciellt bra i grundutförandet, eller hur?
2011-01-25, 11:30
Medlem
sgtpepper1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findelboll
Om man säger att marschkänga 90 är BRA så har man uppenbarligen ingen kunskap om kängor, visst är allt relativt, om du jämnför med att ta en bit läder, linda runt foten och sen häfta fast den, ja då är den bra.

Inget stöd, ingen dämpning, ingen rullsula. Jämnför du med någon av de kängor som existerar på den svenska marknaden så är marschkänga 90 helt jävla värdelös.

Och visst, man kan lägga in en dyr inläggssula så den blir "OK", men då var den ju uppenbarligen inte speciellt bra i grundutförandet, eller hur?
¨
Jag är glad över att bli tilldelad ett par kängor alls.

Det kan bli fruktansvärt kallt att vandra runt barfota så här års!
2011-01-25, 12:03
Medlem
Gruppenfuhrers avatar
Offtopic varning men angående kängor, hur ställs våra M90 mot våra grannländers och USAs kängor ?
2011-01-25, 12:21
Medlem
Bajslocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findelboll

Visst, den är inte felfri, men jag kan inte säga att den är så jävla dålig som du säger att den är.
Och du behöver knappast lägga in en dyr inläggssula! Själv tog jag antingen sulan från vinterkängan eller så hade jag en sulor från gamla joggingskor, och det funkade jävligt bra.
Man får ju försöka hitta på lösningar för att göra dom bättre än att bara lägga sig ner och grina över att man inte får dom där 5000kr kängorna.

Kan dock hålla med om att dom kanske inte passar för atomjägarprickskyttesoldater som bär lastbilar på ryggen, men för dom som inte har någon sådan tjänst så funkar dom.
Senast redigerad av Bajslock 2011-01-25 kl. 12:24.
2011-01-25, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslock
Kan dock hålla med om att dom kanske inte passar för atomjägarprickskyttesoldater som bär lastbilar på ryggen, men för dom som inte har någon sådan tjänst så funkar dom.

HAHAHA Kungligt
2011-01-25, 13:36
Medlem
Den här frågan kanske har vart uppe tidigare men men...

Efter GMU altså 3 månader så följer befattningsutbildning på 6 mån, right?
2011-01-25, 13:49
Medlem
Yep.
2011-01-25, 17:01
Medlem
De delar väl inte ut sprillans nya kängor till alla som kommer in? Jag menar, har man tur kan man väl få ett par ingångna så att man slipper det allra värsta?
2011-01-25, 17:15
Medlem
Någon som har någon aning om när de skickar ut breven för GMU2? Löpande, eller granskas alla efter den 4e februari, då mönstringen slutar?

När skickades breven ut efter GMU1 mönstringen?`1månad, 2månader?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in