2011-01-25, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslock
Visst, den är inte felfri, men jag kan inte säga att den är så jävla dålig som du säger att den är.
Och du behöver knappast lägga in en dyr inläggssula! Själv tog jag antingen sulan från vinterkängan eller så hade jag en sulor från gamla joggingskor, och det funkade jävligt bra.
Man får ju försöka hitta på lösningar för att göra dom bättre än att bara lägga sig ner och grina över att man inte får dom där 5000kr kängorna.

Kan dock hålla med om att dom kanske inte passar för atomjägarprickskyttesoldater som bär lastbilar på ryggen, men för dom som inte har någon sådan tjänst så funkar dom.

Jag utgår från atomjägarprickskyttesoldater eftersom det är ett sådant förband jag tillhör. Och jag vet att det kanske funkar några månader, men efter ett par år så är man ganska förstörd i trampdynor, benhinnor, m.m.
Och disskussionen började ju med att någon hävdade att de var bra, och nej det är inga BRA kängor, men för att hålla sig on topic, jag ni kommer alla överleva en GMU i dem såvida ni inte är helt snea.
2011-01-25, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ton1
Någon som har någon aning om när de skickar ut breven för GMU2? Löpande, eller granskas alla efter den 4e februari, då mönstringen slutar?

När skickades breven ut efter GMU1 mönstringen?`1månad, 2månader?

Det finns inget exakt datum när brevet kommer. Det beror helt på om du kör fast i register kontrollen, hamnar i reserv eller får en plats. Det första breven som skickas ut är dom som fått ett blankt nej pga register kontroll. Och dom kommer kort efter det att antagningsprövningarna är avslutade.

Sen kan det dröja ända fram till en vecka efter att GMU har startat innan du får svar ifall du hamnar som reserv.
2011-01-25, 18:12
Medlem
Oswaldos avatar
Nu är min biljett bokad iallafall. Anländer till Karlskrona med 19.15 tåget. Någon som åker samma?
2011-01-25, 18:58
Medlem
Pol-Arns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oswaldo
Nu är min biljett bokad iallafall. Anländer till Karlskrona med 19.15 tåget. Någon som åker samma?

Om det är 19.15 tåget på söndag så ska jag också anlända med det
2011-01-25, 19:15
Medlem
keeess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oswaldo

Citat:
Ursprungligen postat av Pol-Arn
Om det är 19.15 tåget på söndag så ska jag också anlända med det
Då är vi tre som åker på samma tåg då.
2011-01-25, 19:23
Medlem
Yes!!! Fick samtal idag om att jag var antagen till GMU 1. Fick välja mellan Enköping och Eksjö valde Eksjö pga att det är närmare till GBG
2011-01-25, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sailerboy
Yes!!! Fick samtal idag om att jag var antagen till GMU 1. Fick välja mellan Enköping och Eksjö valde Eksjö pga att det är närmare till GBG

I ING 2? I så fall ses vi på måndag
2011-01-25, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av willhelmut
I ING 2? I så fall ses vi på måndag
Vet faktist inte hörde inte riktigt va han sa men hoppas det i alla fall
2011-01-25, 19:44
Medlem
deaners avatar
Är det så att FM kanske prioriterar de som gjort värnplikt till diverse tjänster? Jag muckade som korpral (ytobs), men i princip alla SjöC är ju nerlagda nuförtiden.. Kan man få tjänst inom armén även fast man i grind och botten är flottist?
2011-01-25, 19:50
Medlem
Hur är det med belastningsregistret? Känner någon folk som kommit in med något i dessa?
2011-01-25, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viincze
Hur är det med belastningsregistret? Känner någon folk som kommit in med något i dessa?

som jag uppfattade det när jag snackade med en rekryteringsofficer så är det i princip nolltolerans.
2011-01-25, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viincze

Citat:
Ursprungligen postat av thund
som jag uppfattade det när jag snackade med en rekryteringsofficer så är det i princip nolltolerans.
Motsatsen av vad jag hört.
Finns en anledning till att de frågar ifall man är straffad de senaste fem åren och inte bara straffad överhuvudtaget. Har varit i kontakt med både pliktverket och hr-centrum ang detta då en vän är straffad tidigare. Så länge det är mer än fem år sedan och det inte är mord så sök tycker jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in