2012-03-26, 21:24
Medlem
Revoles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av willhelmut
Februari-april 2011, ING2 i Eksjö.

Valde du att avsluta ditt samröre med FM efter GMU?
2012-03-26, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodjo
De jag har skrivit om att dom svenska soldaterna fått en läxa nu när en har blivit sprängd menar jag absolut inte, vet inte varför jag ens skrev så.

Om man svarar fel på frågar som rör ens hälsa, familj, betyg osv så måste man vara retaderad. Vilket jag tyvärr icke är...

Att du skriver något sådant från början visar ju varför du inte skulle passa in i FM. Du är inte human, står inte för vad du säger, har säkerligen dåliga värdegrunder och har svårt att visa empati, i det här fallet för en soldat som följt order om att göra ett vägsök, för att sedan ha en ohygglig otur.
FM gör rätt som inte låter dig göra antagningsprövningen. Du är ju uppenbarligen retarderad.
2012-03-26, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revole
Valde du att avsluta ditt samröre med FM efter GMU?

Nej, jag är kvar i firman.
2012-03-26, 21:39
Medlem
Revoles avatar
Citat:
Nej, jag är kvar i firman.

Trevligt, antar att du trivs då - fortfarande på ING2?
2012-03-26, 21:43
Medlem
Citat:
Trevligt, antar att du trivs då - fortfarande på ING2?

Ja och ja, ING2 är ett väldigt bra regemente, med väldigt bra officerare som utbildar GMU rekryterna, rekommenderas!
2012-03-26, 21:47
Medlem
Revoles avatar
Citat:
Ja och ja, ING2 är ett väldigt bra regemente, med väldigt bra officerare som utbildar GMU rekryterna, rekommenderas!

Fint då! Hur fungerar det med bostad och resor? Har du flyttat till Eksjö eller bodde de rentav redan där?
2012-03-26, 21:52
Medlem
Citat:
Fint då! Hur fungerar det med bostad och resor? Har du flyttat till Eksjö eller bodde de rentav redan där?

Jag har flyttat hit, gjorde det ett tag in i provanställningen, åker hem ungefär var tredje helg.
Några som jag gjorde min GMU med bor fortfarande på logement, för ca 8-900 i månaden, dock blir kostnaden för mat högre men du har även råd att resa hem i princip varje helg, om du inte måste flyga/ta nattåg...
2012-03-26, 21:58
Medlem
Revoles avatar
Citat:
Jag har flyttat hit, gjorde det ett tag in i provanställningen, åker hem ungefär var tredje helg.
Några som jag gjorde min GMU med bor fortfarande på logement, för ca 8-900 i månaden, dock blir kostnaden för mat högre men du har även råd att resa hem i princip varje helg, om du inte måste flyga/ta nattåg...

Då förstår jag. Består arbetsdagen mest av diverse övningar eller vad har du för dig?
2012-03-26, 22:06
Medlem
Citat:
Då förstår jag. Består arbetsdagen mest av diverse övningar eller vad har du för dig?

Beror helt på vad du har för tjänst, kan vara mycket teori under utbildningen också. Då pratar jag om utbildningen efter det att du varit gjort din GMU och varit provanställd i 6 mån, alltså då du är fast anställd. Men på det stora hela så övar du ju mycket under din utb och när du är klar (aldrig, du kan alltid lära dig mer) så övar du ju på det du är anställd för att kunna. Gillar du praktik mer än teori så är det helt klart ett yrke för dig!
2012-03-26, 22:34
Medlem
Revoles avatar
Citat:
Beror helt på vad du har för tjänst, kan vara mycket teori under utbildningen också. Då pratar jag om utbildningen efter det att du varit gjort din GMU och varit provanställd i 6 mån, alltså då du är fast anställd. Men på det stora hela så övar du ju mycket under din utb och när du är klar (aldrig, du kan alltid lära dig mer) så övar du ju på det du är anställd för att kunna. Gillar du praktik mer än teori så är det helt klart ett yrke för dig!

Okej, tack! Är väl lite av en teoretiker i vissa avseenden men har svårt att se mig själv hålla på med något teoretiskt inriktat yrke faktiskt. Jag har ju sökt 4/5 så vi får se hur det blir helt enkelt!
2012-03-26, 22:40
Medlem
Citat:
Okej, tack! Är väl lite av en teoretiker i vissa avseenden men har svårt att se mig själv hålla på med något teoretiskt inriktat yrke faktiskt. Jag har ju sökt 4/5 så vi får se hur det blir helt enkelt!

Lycka till!
2012-03-26, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodjo
De jag har skrivit om att dom svenska soldaterna fått en läxa nu när en har blivit sprängd menar jag absolut inte, vet inte varför jag ens skrev så. Men att många inom försvarsmakten verkar vara mindre begåvade står jag absolut vid att jag tycker. Men det kanske bara är i början av deras karriär, något som blir bättre med tiden förhoppningsvis.

Om man svarar fel på frågar som rör ens hälsa, familj, betyg osv så måste man vara retaderad. Vilket jag tyvärr icke är...

Du har gjort/svarat "fel" någonstans. Jag har inte hört om någon som blivit uppringd inför en kallelse till antagningsprövningen då det är en dator som sållar. Något "udda" måste du ju ha svarat eftersom de vill ha tag på dig innan de låter dig komma och antagningspröva, om det nu vill låta dig göra det.

Du kan inte svara fel på frågorna, du kan ljuga eller tala sanning. Vad du anser vara rätt eller fel har ingen betydelse, då du omöjligt kan veta vad som är det enligt FM.

Du slänger ur dig en grovt respektlös kommentar men kan inte stå för den eller åtminstone komma med en bortförklaring till den? Till råga på allt så vill du in i en firma som till större delen består av mindre begåvat folk?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in