2010-12-16, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonpoint
jaha det var ju inget vidare...jag som trodde jag skulle få åka hem varje helg
Seriöst?

Citat:
Ursprungligen postat av nebel
Någon som vet när man får reda på om man har blivit kallad till mönstring för GMU2 ?
http://www.pliktverket.se/sv/Nyheter/Nar-startar-GMU/
2010-12-16, 20:15
Medlem
ja seriöst, kanske inte varje precis varje men flertalet i alla fall
2010-12-16, 20:18
Medlem
Oswaldos avatar
Citat:
ja seriöst, kanske inte varje precis varje men flertalet i alla fall

Klipp navelsträngen. Du tränar bland annat inför utlandstjänst och där finns det inget åka hem varje helg.
2010-12-16, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simper02
nä det där med vad du väljer att vara intresserad av för plats har inte så stor betydels. ALLA som annses vara lämpliga efter frågorna kallas till mönstringen. Du har troligtvist haft eller har någon skada eller sjukdom som gör dig olämplig eller hur?

Pronerar, vilket egentligen inte var något problem förrän jag började på en ny sport som av någon oförklarlig orsak gjorde fotvalvet svagare vilket resulterade i klämda nerver och smärta. Vet inte om foten kommer bli normal, men jag har specialgjorda inlägg som hjälper till att stödja upp den. Gör även olika övningar då och då.

Har inga som helst problem med inläggen i skorna, t.ex. har jag jobbat 36 timmar de senaste 3 dagarna på ett ganska fysiskt krävande jobb utan några som helst problem(förutom att foten är lite ovan vid att vara i normalläget vilket resulterar i kortvariga smärtor i andra delar av foten xD).

Men valde ändå att kryssa i det valet som var närmast inga problem alls när det gäller fotproblem. Kan det ha haft så stor påverkan? Lär väl få testa nästa omgång(GMU 3), eller får man inte ha inlägg som stöd?

Citat:
Ursprungligen postat av Hesten1
Seriöst?

http://www.pliktverket.se/sv/Nyheter/Nar-startar-GMU/

Jag fick mitt svar för några dagar sedan iaf, om det nu inte var något annat som jag fick i brevlådan från försvarsmakten som sade att jag var nekad....
Senast redigerad av Mr.choma 2010-12-16 kl. 20:34.
2010-12-16, 20:30
Medlem
Du har ingen aning what so ever vad jag kommer behöva göra hemma, så snacka inte skit. Nu vart det OT
2010-12-16, 20:33
Medlem
AwsomeSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebronk
OHJA!

Kom hem från gymmet efter ett tungt & tråkigt ben pass och hittar ett brev från försvarsmakten

Som jag har väntat på såååååå länge! blev antagen fan va jävla härligt!

31 Januari 12.00 Kvarn, Borensberg!

Nån som har koll på om det finns ett gym i Kvarn?

Gilla!
2010-12-16, 20:36
Medlem
Citat:
Du har ingen aning what so ever vad jag kommer behöva göra hemma, så snacka inte skit. Nu vart det OT

Det säger ju sig självt, skriver du in dig i en militär utbildning så får du väl acceptera att möjlighet till hemfärd kanske inte erbjuds så ofta som alla vill, jag tycker t.om 5 hemresor är i överkant...
2010-12-16, 20:42
Medlem
Oswaldos avatar
Citat:

Är det så pass viktigt så fem gratisresor inte räcker så får du väl punga ut egna pengar. Det är inget tvång att vara kvar på regementet under helgerna.
2010-12-16, 20:47
Medlem
AwsomeSmurfs avatar
Kommer bara åka hem den helgen/närmaste möjliga helgen då jag fyller år!
Palla åka hem så jävla mycket under en tre månaders utbildning annars!
2010-12-16, 20:51
Medlem
Det säger sig definitivt inte sig självt. Eftersom jag har tackat ja till erbjudandet om utbildningen har jag också accepterat att om behövt stanna där alla 89 dagarna, sen förstår jag inte varför du behöver lägga dig i vad jag tycker om det. Om det är övningar, kurser eller liknande på helgerna bryr jag mig inte men om de helgerna man ska tillbringa där innefattar att spela kort tycker jag man kan få åka hem istället.
2010-12-16, 20:56
Medlem
Oswaldos avatar
Spela kort du. Jag tänker gå ut och kröka med polarna jag träffar under utbildningen.
2010-12-16, 21:39
Bannlyst
Hur många helger ni får vara lediga beror på hur många befäl ni har. Enligt vår PlutC så behöver de bara ge oss 36 timmar ledigt varje månad men vi är lediga i princip varje helg pga befälsbrist.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in