2011-01-11, 12:15
Medlem
Någon mer som fått sin Glasögonrekvisition idag?
2011-01-11, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frapzzor
Äntligen! ÄNTLIGEN! Fick mitt svar idag, eller ja jag tittade på e.pliktverket.se idag och såg att det inte riktigt såg ut som vanligt!

Så nu skall man inställa sig på Lv6 den 31:e.

Jag har tränat sen i augusti '10 för det här så min kondition är helt okej och jag var jävligt stark sen innan då jag var lite av en knubbis. eller smällfet, det är en tolkningsfråga . Just nu är personbästa 50:07 på milen Men varit dålig i en vecka och inte kunnat träna så jag skall väll dra igång igen nu.

Har även promenerat ett hel del med min rygg säck som gått från 20kg (i början av sommaren) till 39kg nu senast (30:e december, i snön, kul!) så jag känner mig ganska förberedd på vad de än kan tänkas kasta åt mitt håll. har även varit ute och sprungit 5km med en ryggsäck på 15kg och det gick fint. Så ja, det fysiska biten känner jag mig ganska säker på.

Dock har jag fortfarande inte lärt mig att hjula....
39 kg hur stor väska har du egentligen . Varför ska du lära dig att hjula egentligen?
2011-01-11, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AwsomeSmurf
Ojj det lät ju underbart! Är det möjligen en buss från Linköping? :P Vart hittade du detta föressten? ^^ Ska ringa till förbandet imorgon o höra men det borde ju vara i närheten av dit vi ska! ; )
Ska ju också dit sista janu!

Hittade på SJ's hemsida när man ska beställa resa, provade skriva Kvarn och då kom "Kvarn, Stridskola" upp det måste ju vara rätt! men väntar på svar från pliktverket vilken resväg dom föreslår och om kvarn, stridskola är rätt .. återkommer när jag fått svar!
2011-01-11, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoffeR
Någon mer som fått sin Glasögonrekvisition idag?

yep kört med linser i flera år och hade tänkt köpa glasögon för att avlasta lite från lins användandet.. så det var perfekt att få det här i brevlådan idag! nu kan man ju få sig schyssta glasögon for free lixxom ;D
2011-01-11, 13:31
Medlem
sgtpepper1s avatar
Jag ringde nyss ner till MarinB för att höra om det där med vägbeskrivning och blanketten för anhöriga,
och jag fick förklarat för mig att blanketterna `har kommit på villovägar´, men att dom ska komma den närmsta tiden.

Någon vägbeskrivning behövde man inte ha, dom skulle skicka ut folk för att möta oss nyanlända.
2011-01-11, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sgtpepper1
Jag ringde nyss ner till MarinB för att höra om det där med vägbeskrivning och blanketten för anhöriga,
och jag fick förklarat för mig att blanketterna `har kommit på villovägar´, men att dom ska komma den närmsta tiden.

Någon vägbeskrivning behövde man inte ha, dom skulle skicka ut folk för att möta oss nyanlända.

Verkar som att de är lite allmänt förvirrade där nere i Kallekrona. Betyder det alltså att de ska skicka ut blanketten till oss innan eller att vi får den där?
2011-01-11, 14:21
Medlem
sgtpepper1s avatar
Som han förklarade det så ska vi få den skickad till oss, och att den förmodligen skulle komma den närmsta veckan.
2011-01-11, 14:29
Medlem
Kul att någon fått ett konkret svar på det där med "anhörig blanketten" själv har jag ringt runt o frågat men inte fått något riktigt svar.

jag har redan varit och rekat så jag hittar dit.
2011-01-11, 14:58
Medlem
CarrieBradshaws avatar
Citat:

Det är jättelätt att hitta dit från tågstationen. Medföljde ju tom en vägbeskrivning, kan man inte hitta med hjälp av den behöver man nog en kort orienteringskurs
2011-01-11, 15:03
Medlem
sgtpepper1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieBradshaw
Det är jättelätt att hitta dit från tågstationen. Medföljde ju tom en vägbeskrivning, kan man inte hitta med hjälp av den behöver man nog en kort orienteringskurs
Heh, någon vägbeskrivning fick jag aldrig med, men så svårt kan det ju inte vara att hitta!:9
2011-01-11, 15:07
Medlem
CarrieBradshaws avatar
Citat:
Heh, någon vägbeskrivning fick jag aldrig med, men så svårt kan det ju inte vara att hitta!:9

Fick du inte? Det fick jag. Alla verkar ju få olika saker.
2011-01-11, 15:39
Medlem
MittensKims avatar
Kom precis hem från mönstringen i Göteborg, och det gick väl sådär.

Var kanonladdad och har tränat som en dåre senaste månaderna men lyckades bara få en 6:a på styrka ;>, vilket känns sådär, övriga tester gick följande:

Kondition: 7
Psykolog: 6
Inskrivningstest: 5
Styrka: 6
Befäl-lämplighet: 6

Fick lämplighet A av läkaren, dvsa inga problem med hälsan över huvudtaget. Perfekt syn och hörsel, samt färg-seende.

Sökte som amfibie-soldat i Stockholm, fanns 95 platser tillgängliga så bara att hoppas på det bästa!
Senast redigerad av MittensKim 2011-01-11 kl. 15:42.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in