2011-01-12, 10:46
Medlem
sgtpepper1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daaaas
Ska göra GMU i Falun och utbildningen börjar nu på måndag, dock har jag inte fått någon lista på saker det är bra att ha med sig. Kommer det någon sån? Känns som om att den inte kommer överhuvudtaget.. Möjligt lika bra att ringa dit..
Hur ser det ut med håret? Gäller det att raka av sig alltihop?

Det finns inga krav på att raka av sig håret, så vitt jag vet.
Det är väl skillnad om man har dreads som går ner till knävecket och på "vanligt" långt hår så klart.

Det enda skälet jag ser för att klippa mig när jag ligger inne är mest för praktiska skäl, men jag tror nog man överlever det.
2011-01-12, 10:49
Medlem
Mau5heads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieBradshaw
Det är jättelätt att hitta dit från tågstationen. Medföljde ju tom en vägbeskrivning, kan man inte hitta med hjälp av den behöver man nog en kort orienteringskurs

Fick då ingen vägbeskrivning. Men det ska nog inte vara så svårt att hitta. Trossö är inte sådär JÄTTE stort
2011-01-12, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sgtpepper1
Det finns inga krav på att raka av sig håret, så vitt jag vet.
Det är väl skillnad om man har dreads som går ner till knävecket och på "vanligt" långt hår så klart.

Det enda skälet jag ser för att klippa mig när jag ligger inne är mest för praktiska skäl, men jag tror nog man överlever det.

Okej nice. Blir nog ändå en fin klippning så det slipper vara i vägen.

Edit: När man talar om trollen så dimper det ner ett brev i lådan om vad som kanske kommer behövas. Dock står det "Ta med den utrustning Du redan har kvitterat ut: marschkängor, strumpor, ryggsäck och boken Soldaten i fält". Dock har jag inte kvitterat ut ett skit och inte fått någon information om det heller? Kvitteras det ut på dagen utbildningen börjar? Jäkla luddigt.
Senast redigerad av Daaaas 2011-01-12 kl. 11:33.
2011-01-12, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sgtpepper1
Hmm, jag funderar på det tåget också..

Då har man i alla fall runt 4 timmars marginal också, vilket borde räcka.

Ringde ner till Karlskrona idag och försökte få frågetecknen uträttade, detta var infon jag fick:

- Skit i anhörigblanketten, har du inte fått den i brevet kan du fylla i den nere i Karlskrona

- Leta reda på vart du ska genom att kolla på google maps om du inte fick vägbeskrivningen, ligger tydligen precis vid Amiralitetskyrkan

- Vad gäller resan är det helt onödigt att komma kvällen innan om man inte bor alltför långt bort. Kommer man innan lunch får man lunch i militärmatsalen men det räcker gott om man kommer på måndagen efter lunch. Blir man försenad med SL så är det inget man får skäll för utan de förstår, det var helt ok sa han.

- Det är inställning innan kl. 15.00 (ej 12.00) den 31:a, (det står faktiskt senast kl.15.00 i brevet)
2011-01-12, 11:52
Medlem
sgtpepper1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -mary-
Ringde ner till Karlskrona idag och försökte få frågetecknen uträttade, detta var infon jag fick:

- Skit i anhörigblanketten, har du inte fått den i brevet kan du fylla i den nere i Karlskrona

- Leta reda på vart du ska genom att kolla på google maps om du inte fick vägbeskrivningen, ligger tydligen precis vid Amiralitetskyrkan

- Vad gäller resan är det helt onödigt att komma kvällen innan om man inte bor alltför långt bort. Kommer man innan lunch får man lunch i militärmatsalen men det räcker gott om man kommer på måndagen efter lunch. Blir man försenad med SL så är det inget man får skäll för utan de förstår, det var helt ok sa han.

- Det är inställning innan kl. 15.00 (ej 12.00) den 31:a, (det står faktiskt senast kl.15.00 i brevet)

Awesome, då vet vi vad som gäller!
2011-01-12, 12:29
Medlem
Någon som haft kontakt med P4 och kollat vad som gäller för oss?
2011-01-12, 12:37
Medlem
är det någon annan som haft problem med att boka biljett när ni ringt till SJ? behövde nå kostnadsnummer eller vad det nu var.
2011-01-12, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thund
är det någon annan som haft problem med att boka biljett när ni ringt till SJ? behövde nå kostnadsnummer eller vad det nu var.

Du ska säga att du inte behöver det, om jag inte minns fel så ska vi inte behöva ha det, bara kundnumret. Någon hade ju pratat me fm som sa att sj gjort fel. Har inte bokat själv så kommer säkert stöta på problemet också!
2011-01-12, 12:43
Medlem
jag sa att jag inte hade något sådant bara kund nr och faktura adress, och hon sa att köpte inte gick igenom utan det.

så ska man höra av sig till HR-Centrum då ?
2011-01-12, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thund
jag sa att jag inte hade något sådant bara kund nr och faktura adress, och hon sa att köpte inte gick igenom utan det.

så ska man höra av sig till HR-Centrum då ?

Du måste väl göra det då. Berätta vad dom sa när du hört dig för!
2011-01-12, 12:59
Medlem
sgtpepper1s avatar
Jag hade problem när jag skulle boka biljett, och då ringde jag till pliktverket som i sin tur ringde sin kontaktperson på SJ, och efter det löste sig allt.
2011-01-12, 14:58
Medlem
Kom nyss hem från mönstringen:

Muskelstyrka 7
Fysisk arbetsförmåga 7
Syn/Färgseende/Hörsel Felfri
Data test 5
Befälslämplighet 5
Psykisk funktionsförmåga 6

Sammanvägd tjänstbarhet A

Prelimenär beffatning:
Amf 1 - Ledning Gruppbefäl/Amfibie
Andrahandsval:
Amf 1 - Amfibiesoldat

Kunde gjort bättre ifrån mig på konditions testet men annars är jag väl hyffsat nöjd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in