2011-01-11, 22:48
Medlem
sgtpepper1s avatar
Fan, jag kanske borde boka om biljett?

Jag ska också till Karlskrona, och bokade en biljett så att jag skulle komma dit till halv 2.
Men jag litar absolut inte på tågen, och det vore ju roligast att åka dit med sina blivande stridspartners.

På brevet från Karlskrona stod det att dom ville att man skulle vara där senast 15.00 medan det stod kl 12.00 på brevet från pliktis. Kanske är säkrast att köra på 12.00 ..

Vilket tåg ska ni som åker från Stockholm ta?
2011-01-11, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sgtpepper1

Jag ska också till Karlskrona, och bokade en biljett så att jag skulle komma dit till halv 2.
Men jag litar absolut inte på tågen, och det vore ju roligast att åka dit med sina blivande stridspartners.

På brevet från Karlskrona stod det att dom ville att man skulle vara där senast 15.00 medan det stod kl 12.00 på brevet från pliktis. Kanske är säkrast att köra på 12.00 ..

Personligen hade jag hellre varit 3 timmar tidigt än två timmar sen.
2011-01-11, 23:14
Medlem
Citat:

Har gjort samma sak fast jag åker ifrån Göteborg.. men det va på det brevet som marinB som det står 15.00 vilket man kanske borde litar mer på än det man fick ett par veckor innan ifrån försvarsmakten?
2011-01-11, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejka
Har gjort samma sak fast jag åker ifrån Göteborg.. men det va på det brevet som marinB som det står 15.00 vilket man kanske borde litar mer på än det man fick ett par veckor innan ifrån försvarsmakten?
Säger än en gång. Är hellre 3 timmar tidig än två timmar sen. Ta med en bok eller en tidning så kan man döda den sista tiden.
2011-01-11, 23:23
Medlem
Gudfadern_Sthlms avatar
En tänkvärd artikel för alla ungdomar i denna tråd, som vill på utlandstjänst med i försvarsmaktens regi. Om olyckan är framme vet ni vad som väntar.

http://www.fokus.se/2010/12/omslagspojken/
2011-01-12, 00:01
Medlem
Pol-Arns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keees
Åker också ner på söndag, är nog säkrast att göra det för min del har långt att åka.
Jag fick inte heller någon vägbeskrivning dit eller någon karta så kanske det inte är så svårt att hitta dit då.
Det är nog inte svårt att hitta basen, det är bara att gå söderut från stationen men det kanske är svårare att hitta till rätt "ställe"
2011-01-12, 00:04
Medlem
Citat:

Jag ska också åka från Stockholm och funderar kring att man kanske ändå inte ska komma för sent på söndag heller för då kanske ingen kan ta emot en. Finns ju ett som anländer 19.15. Fan det är nog lika bra att ringa ner dit och resonera lite med dem. Då kan man ju också dubbelkolla om det är 12 el. 15 som gäller på måndagen...
2011-01-12, 00:14
Medlem
Kipdrordys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thetis
Du kan inte bli gruppchef direkt, ännu mindre plutonschef. Alla rycker in som meniga...

Men jag har ju förfan inte skrivit det heller?

men när man har mönstrat så söker man just gruppbefäl etc även om jag vet att man inte rycker in som det ditt smeck.Därför trodde jag ifall han hade sökt menig så är det kanske 95 platser för enbart "vanlig" soldater eller om det var 95 totalt.
2011-01-12, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -mary-
Jag ska också åka från Stockholm och funderar kring att man kanske ändå inte ska komma för sent på söndag heller för då kanske ingen kan ta emot en. Finns ju ett som anländer 19.15. Fan det är nog lika bra att ringa ner dit och resonera lite med dem. Då kan man ju också dubbelkolla om det är 12 el. 15 som gäller på måndagen...
Skriv gärna här om du får koll på läget!
2011-01-12, 00:29
Medlem
Citat:

Jag ska åka från Stockholm och har fixat biljett till tåget som går 05.21 från centralen, då kommer man fram runt halv 11 så då borde man ha lite marginal om man ska vara där klockan 12.
Om tågen är inställda, försenade osv. så tror jag att det löser sig, man fick ju nummer till dom för att ringa om man blev försenad...
2011-01-12, 10:26
Medlem
sgtpepper1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morton89
Jag ska åka från Stockholm och har fixat biljett till tåget som går 05.21 från centralen, då kommer man fram runt halv 11 så då borde man ha lite marginal om man ska vara där klockan 12.
Om tågen är inställda, försenade osv. så tror jag att det löser sig, man fick ju nummer till dom för att ringa om man blev försenad...

Hmm, jag funderar på det tåget också..

Då har man i alla fall runt 4 timmars marginal också, vilket borde räcka.
2011-01-12, 10:27
Medlem
Ska göra GMU i Falun och utbildningen börjar nu på måndag, dock har jag inte fått någon lista på saker det är bra att ha med sig. Kommer det någon sån? Känns som om att den inte kommer överhuvudtaget.. Möjligt lika bra att ringa dit..
Hur ser det ut med håret? Gäller det att raka av sig alltihop?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in