2010-11-26, 23:19
Medlem
reactins avatar
Styrka : 8
IQ-test : 7
psykolog : 7
befälslämplighet : 6
cykel : 4 (tre sekunder från 5)
syn A
hörsel A
lämplighet A

snacka om att jag underskattade cykeln, var i princip slut efter första motståndshöjningen, fyfan va mjölksyra man producerade, så går det väl när man endast kör lågrep i gymmet.. hade problem att gå upp för trappan efter cykeltestet fan va besviken man vart!

hos yrkesvägledaren fanns inget som intresserade mig i och med resultat på cykeln..
Så jag gör ett nytt försök i januari, blir hårdträning nu i 1.5 månad ungefär måste ha minst en 6a och jag tror jag grejjar det, känns som det helt enkelt gick helt fel denna gång, vet att jag kan prestera bättre.. suck.

Kanske bättre ändå då jag kan söka Amf1/I19 som jag egentligen vill i GMU2, sen att det är bättre väder under GMU:n gör inte saken sämre.

Hur blir det när man gör om mönstringen? vilka delar behöver man göra om och vilka inte?

tacksam för svar!
Senast redigerad av reactin 2010-11-26 kl. 23:53.
2010-11-26, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reactin
Styrka : 8
IQ-test : 7
psykolog : 7
befälslämplighet : 6
cykel : 4 (tre sekunder från 5)
syn A
hörsel A
lämplighet A

snacka om att jag underskattade cykeln, var i princip slut efter första motståndshöjningen, fyfan va mjölksyra man producerade, så går det väl när man endast kör lågrep i gymmet.. hade problem att gå upp för trappan efter cykeltestet fan va besviken man vart!

hos yrkesvägledaren fanns inget som intresserade mig i och med resultat på cykeln..
Så jag gör ett nytt försök i januari, blir hårdträning nu i 1.5 månad ungefär måste ha minst en 6a och jag tror jag grejjar det, känns som det helt enkelt gick helt fel denna gång, vet att jag kan prestera bättre.. suck.

Kanske bättre ändå då jag kan söka Amf1/I19 som jag egentligen vill i GMU2, sen är det bättre väder under GMU:n gör inte saken sämre.

Hur blir det när man gör om mönstringen? vilka delar behövs göras om och vilka inte?

tacksam för svar!

du kommer göra om alla delar. som jag fått det förklarat.

är också mer sugen på Amf1/I19 så kommer nog säga upp min plats nu
och satsa på rejäl träning till nästa mönstring så man får 8-9 styrka/kondition.
2010-11-26, 23:44
Medlem
reactins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thund
är också mer sugen på Amf1/I19 så kommer nog säga upp min plats nu
och satsa på rejäl träning till nästa mönstring så man får 8-9 styrka/kondition.

hmm loggar in på pliktverkets e-tjänster men hittar ingen väg för att anmäla mig till GMU2.. har du lyckats? någon som vet hur?
2010-11-26, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reactin
hmm loggar in på pliktverkets e-tjänster men hittar ingen väg för att anmäla mig till GMU2.. har du lyckats? någon som vet hur?

https://e.pliktverket.se/portal/Public/ANS/ansGmu.aspx?EWEBSID=12&EWEBUPDID=2

intresseanmälan igen.
2010-11-27, 00:52
Medlem
Jag finner det väldigt bisarrt att vissa hoppar av från GMU1 och ansöker direkt till GMU2 av missnöjda resultat på mönstringen och andra fåniga anledningar. Det hela gör ju mycket svårare för oss som anmält oss till GMU2 då GMU1-platserna var tagna av dessa folk !
2010-11-27, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thund
du kommer göra GMU, sen efter det är det befattningsutbildning 6månader aka provanställning.

KMU är ENDAST för de som ska bli någon typ av officer.

Var finns den informationen?
2010-11-27, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miele
Var finns den informationen?

fick den informationen i veckan när jag snackade med en yrkesvägledare från I19 om omgång 2.
2010-11-27, 00:58
Medlem
Är det någon mer än mig som blivit preliminärt antagen i Skövde på Trängregementet, T2 eller vet hur många som sökt dit? När jag blev "antagen" var jag den tredje av totalt fyra eller fem som eskortsoldat gruppchef. (29 oktober).
2010-11-27, 00:58
Medlem
reactins avatar
edit
Senast redigerad av reactin 2010-11-27 kl. 01:07.
2010-11-27, 02:45
Medlem
Foggans avatar
vad gör en bevakningssoldat? är det skoj? vart kan man bli anställd sen?
2010-11-27, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foggan
vad gör en bevakningssoldat? är det skoj? vart kan man bli anställd sen?

Beror helt på vilket regemente du hamnar på. Vissa glider igenom tiden och andra tuggar taggtråd och skiter tegelstenar. Vi hade en bevakningspluton på mitt regemente när jag gjorde lumpen, och dom hade det värre än vad vi hade. Dom var i fält varannan vecka, sov utan tält och i princip bara gick och gick hela tiden. SJUKT duktiga var dom, blev nästan lite avis att jag inte fick göra den. Jag gick spaning.
2010-11-27, 03:50
Medlem
Greger_Segers avatar
Som ovanstånde. Bevakning skiljer sig från förband till förband. Generellt sett är det lökigt. Men det finns, såsom ovanstående sa, "Bra" bevkomp/plut, Inget jag skulle rekommendera dock!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in