2011-01-12, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qendrim
Kom nyss hem från mönstringen:

Muskelstyrka 7
Fysisk arbetsförmåga 7
Syn/Färgseende/Hörsel Felfri
Data test 5
Befälslämplighet 5
Psykisk funktionsförmåga 6

Sammanvägd tjänstbarhet A

Prelimenär beffatning:
Amf 1 - Ledning Gruppbefäl/Amfibie
Andrahandsval:
Amf 1 - Amfibiesoldat

Kunde gjort bättre ifrån mig på konditions testet men annars är jag väl hyffsat nöjd.

okej kul att du var nöjd! har lite frågor till dig

gjorde du en "om antagningsprövning nu eller(alltså sökte du gmu1 ) i så fall vilka tester fick du göra om?

Hur många platser fans det att söka till Amf 1 - Ledning Gruppbefäl/soldat/Amfibie hörde av en tidigare att det var 95 till amfibiesoldat.

Fick du någon mer info om hur många platser det finns för hela gmu 2?

och hur många var det som mönstrade samtidigt? var det många som inte dök upp som under antagningen till gmu 1?
2011-01-12, 15:32
Medlem
Frågan har säkert dykt upp tidigare i tråden, men jag undrar om man är tvungen att göra om styrke och cykeltestet nu när man mönstrar för GMU2 fast än man mönstrade för GMU1? Är cirka 2 månader mellan mönstringen som jag gjorde för GMU1 och mönstringen som jag ska göra för GMU2.

Skulle helst vilja slippa göra om testerna för att jag har dragits med en sjukdom under jul/början av januari och inte kunnat träna hårt alls. Så jag är rädd att jag kommer att få sämre resultat denna gång och inte få söka det jag vill.

Fick dessa resultat mönstringen för GMU1:
Muskelstyrka: 7
Fysisk arbetsförmåga: 8
Data test: 6
Befälslämplighet: 7
Psykisk funktionsförmåga: 8

Sammanvägd tjänstbarhet B (på grund av en gammal skada. Har nu fixat ett intyg av min läkare som säger att min kropp håller ihop så nu borde jag kunna få tjänstbarhet A)

Vad hade ni för betyg som kom in som jägare GMU1?
2011-01-12, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr-technub
Frågan har säkert dykt upp tidigare i tråden, men jag undrar om man är tvungen att göra om styrke och cykeltestet nu när man mönstrar för GMU2 fast än man mönstrade för GMU1? Är cirka 2 månader mellan mönstringen som jag gjorde för GMU1 och mönstringen som jag ska göra för GMU2.

Skulle helst vilja slippa göra om testerna för att jag har dragits med en sjukdom under jul/början av januari och inte kunnat träna hårt alls. Så jag är rädd att jag kommer att få sämre resultat denna gång och inte få söka det jag vill.

Fick dessa resultat mönstringen för GMU1:
Muskelstyrka: 7
Fysisk arbetsförmåga: 8
Data test: 6
Befälslämplighet: 7
Psykisk funktionsförmåga: 8

Sammanvägd tjänstbarhet B (på grund av en gammal skada. Har nu fixat ett intyg av min läkare som säger att min kropp håller ihop så nu borde jag kunna få tjänstbarhet A)

Vad hade ni för betyg som kom in som jägare GMU1?

vad i hela friden kom du inte in med dessa resultat till gmu 1, vad sökte du?????????????

cykel testet får man nog garanterat göra om kondition är färskvara
2011-01-12, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simper02
vad i hela friden kom du inte in med dessa resultat till gmu 1, vad sökte du?????????????

cykel testet får man nog garanterat göra om kondition är färskvara

Vill bli jägare så så småningom så jag drog tillbaka min ansökan när jag inte kom in på det pga tjänstbarhet B. Söker nu GMU2 istället med intyg som friskförklarar mig och hoppas på att komma in på AJB.

Alright då får man se till att friskna till och tina upp träningscykeln som står under en hög med snö....
2011-01-12, 15:58
Medlem
Citat:
okej kul att du var nöjd! har lite frågor till dig

gjorde du en "om antagningsprövning nu eller(alltså sökte du gmu1 ) i så fall vilka tester fick du göra om?

Hur många platser fans det att söka till Amf 1 - Ledning Gruppbefäl/soldat/Amfibie hörde av en tidigare att det var 95 till amfibiesoldat.

Fick du någon mer info om hur många platser det finns för hela gmu 2?

och hur många var det som mönstrade samtidigt? var det många som inte dök upp som under antagningen till gmu 1?

Ja, jag sökte gmu 1 men kom inte ens till antagningsprövningen den gången. xP Mönstrade därimot tidigare förra året och mitt teoretiska test fick jag inte göra om. Allt annat skulle man göra om dock även fast det var -exakt- samma test.

Totalt så fanns det 15 platser. Varav 3 har sökt tjänsten - efter 3 dagar. Amfibiesoldat var det 95 platser. 8 sökande efter 3 dagar.

Det var väldigt få som mönstrade när jag var där. Inte fler än 20 pers skulle jag säga(I Stockholm). Yrkesvägledaren nämnde att det var runt 1400 totalt. Om det var så många som skulle testas eller om det var antalet som hade visat intresse var oklart. Men han sa att det kommer bli betydligt färre än så. Det var hans teori.
2011-01-12, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr-technub
Vill bli jägare så så småningom så jag drog tillbaka min ansökan när jag inte kom in på det pga tjänstbarhet B. Söker nu GMU2 istället med intyg som friskförklarar mig och hoppas på att komma in på AJB.

Alright då får man se till att friskna till och tina upp träningscykeln som står under en hög med snö....

ok förstår dig,
tror inte det skulle vara några problem med liknande resultat tror till och att du klarar dig med en 7 på cykeln utan problem.

vet några som blev antagna till k3 och hade ju typ "krav resultaten"

lycka till med cyklingen!
2011-01-12, 16:01
Medlem
Citat:
Ja, jag sökte gmu 1 men kom inte ens till antagningsprövningen den gången. xP Mönstrade därimot tidigare förra året och mitt teoretiska test fick jag inte göra om. Allt annat skulle man göra om dock även fast det var -exakt- samma test.

Totalt så fanns det 15 platser. Varav 3 har sökt tjänsten - efter 3 dagar. Amfibiesoldat var det 95 platser. 8 sökande efter 3 dagar.

Det var väldigt få som mönstrade när jag var där. Inte fler än 20 pers skulle jag säga(I Stockholm). Yrkesvägledaren nämnde att det var runt 1400 totalt. Om det var så många som skulle testas eller om det var antalet som hade visat intresse var oklart. Men han sa att det kommer bli betydligt färre än så. Det var hans teori.

OKAY! bra info! Vet du mer om de olika befattningarna platser osv, vad verkade mest populärt svårt att se efter 3 dagar men ändå
Senast redigerad av simper02 2011-01-12 kl. 16:05.
2011-01-12, 16:27
Medlem
Citat:
OKAY! bra info! Vet du mer om de olika befattningarna platser osv, vad verkade mest populärt svårt att se efter 3 dagar men ändå

Jägar battaljonen och Amf kommer ju helt klart att fyllas rätt så snart. Om det är den minst populärsta du är ute efter så är det A9 du ska söka till.
2011-01-12, 16:33
Medlem
Citat:
Jägar battaljonen och Amf kommer ju helt klart att fyllas rätt så snart. Om det är den minst populärsta du är ute efter så är det A9 du ska söka till.

a då var det som jag trodde. Får jag dåliga resultat så blire en sökning till A9 haha. befattningar för markstrid där är väl granatkastar och artillerisoldat?
2011-01-12, 16:34
Medlem
kändes som det var lite folk accepterade, fråga du inget om I19/A9 ?

kan tänka mig Amfibiesoldat på Amf1 kommer bli det populäraste.
2011-01-12, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thund

var ju bara 2100 som sökte (eller va det ca 3000? hur som helst så är det många som söker som Fm aldrig skulle ge ett vapen till) så att 1400 kallades är ju rätt mycket dock är väll många som antogs till antagningsprövningen redan antagna till gmu 1

min gissning är nog att det kanske är ca 700 seriösa sökande ,om inte mindre
Senast redigerad av simper02 2011-01-12 kl. 17:00.
2011-01-12, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thund

Som sagt. A9 lär inte vara så populär. Hade faktiskt tänkt på att söka dit bara för att säkra en plats men yrkesvägledaren övertalade mig om annat. I19 hörde jag väldigt lite om eftersom officeren jag prata med bara råkade vara från Amf 1 och självklart fastnade vi en hel del på det regementet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in