2011-02-15, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jakejake
Snackar ni angående cykeltestet, så kan jag helt ärligt inte tro att kondition utgör den största delen av testet. Var själv och mönstra för ett par veckor sedan, och kan säga att ett löpsteg innan hade jag inte tagit på ett år. Ändå satte jag en 8, för jag kört ben på gymmet.

Hade bland annat en cyklist där och en multisportare som bara satte en 7 för det blev för tungt att trampa efter 7.

nej vi pratar om beeptestet. Men det är samma grej med cykeltestet det handlar om uthållighet inte benstyrka. lika bra att förklara varför innan 10 stycken kommer och säger att man är en IQ befriad fiskmås som inte kan något.

Visst du måste kunna trampa på dem höga nivåerna utvilad (vilket jag tror alla klarar av) kände att jag var tvungen att lägga till det trekanten

prova detta så förstår du lägg/sätt dig i valfri benmaskin på gymmet vi säger att du på maskinen lyfter 70 kg utvilad.
(rep=repetitioner)

Gör 10 rep på 65kg
byt sedan vikt till 50 utan att vila emellan och gör 10 rep
sedan fortsätter du 40 35,25,20. Här är du så trött att du inte ens klarar 10 kg. Vad beror det på?
Jo det är knappast din kondition som sviker dig inte heller benstyrkan eftersom för 10 min sedan så gjorde 1 rep på 70 kg. Det är såklart uthålligheten som sviker dig.

Cykeltestet är det samma sak med fast istället för att belastningen ökar så minskar den.

Jag vet hur det känns när benen är helt körda fast man inte är trött konditionsmässigt. Visst jag var inte så körd i benen när jag gjorde testet för några veckor sedan, men jag vet hur det är har gjort liknade test ett antal gånger.

Musltisportare och cyklister har främst en grym kondition vilket man kan se på deras förmodligen låga puls. Ändå kan jag cykla en 9 utan att vara speciellt körd i benen efteråt. Beror inte på min benstyrka utan är på grund av min uthållighet.
2011-02-15, 15:28
Medlem
nmy89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simper02
nej vi pratar om beeptestet. Men det är samma grej med cykeltestet det handlar om uthållighet inte benstyrka. lika bra att förklara varför innan 10 stycken kommer och säger att man är en IQ befriad fiskmås som inte kan något.

Visst du måste kunna trampa på dem höga nivåerna utvilad (vilket jag tror alla klarar av) kände att jag var tvungen att lägga till det trekanten

prova detta så förstår du lägg/sätt dig i valfri benmaskin på gymmet vi säger att du på maskinen lyfter 70 kg utvilad.
(rep=repetitioner)

Gör 10 rep på 65kg
byt sedan vikt till 50 utan att vila emellan och gör 10 rep
sedan fortsätter du 40 35,25,20. Här är du så trött att du inte ens klarar 10 kg. Vad beror det på?
Jo det är knappast din kondition som sviker dig inte heller benstyrkan eftersom för 10 min sedan så gjorde 1 rep på 70 kg. Det är såklart uthålligheten som sviker dig.

Cykeltestet är det samma sak med fast istället för att belastningen ökar så minskar den.

Jag vet hur det känns när benen är helt körda fast man inte är trött konditionsmässigt. Visst jag var inte så körd i benen när jag gjorde testet för några veckor sedan, men jag vet hur det är har gjort liknade test ett antal gånger.

Musltisportare och cyklister har främst en grym kondition vilket man kan se på deras förmodligen låga puls. Ändå kan jag cykla en 9 utan att vara speciellt körd i benen efteråt. Beror inte på min benstyrka utan är på grund av min uthållighet.

Kan vi inte släppa det här med benstyrka/kondition nu? Det har ingenting med gmu att göra. Det handlar om uthållighet i musklerna inte kondition och inte benstyrka. Personligen så tror jag att benstyrkan väger in mer i just det här fallet. Jag var inte ett dugg trött och hade inget flås, men mina ben bara slutade fungera efter ett tag.

Om vi nu släpper detta onödiga ämne så skulle jag vilja fråga vart det är man ska vända sig om man inte tror sig få svar i tid? Jag ska nämligen resa bort i 2 veckor nästa vecka. Någon som vet hur snabbt man måste svara på brevet man får hem?
2011-02-15, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nmy89
Kan vi inte släppa det här med benstyrka/kondition nu? Det har ingenting med gmu att göra. Det handlar om uthållighet i musklerna inte kondition och inte benstyrka. Personligen så tror jag att benstyrkan väger in mer i just det här fallet. Jag var inte ett dugg trött och hade inget flås, men mina ben bara slutade fungera efter ett tag.

Om vi nu släpper detta onödiga ämne så skulle jag vilja fråga vart det är man ska vända sig om man inte tror sig få svar i tid? Jag ska nämligen resa bort i 2 veckor nästa vecka. Någon som vet hur snabbt man måste svara på brevet man får hem?

tycker det har mycket med gmu att göra, men jag släppte det med mitt senaste inlägg men ändå säger du motsatsen och gör debatten aktuell igen. kommer dock inte bry mig mer om detta ni som vill tar åt er av informationen ni andra kan ju tro att det ni tror

Självklart ska du fråga rekryteringsmyndigheten. du får säkert ca 1-2 veckor på dig att svara logga in på rekryteringsmydighetens e-tjänster under veckan du kommer få svaret där innan brevet kommer.
Senast redigerad av simper02 2011-02-15 kl. 16:20.
2011-02-15, 16:32
Medlem
Whitesnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simper02
tycker det har mycket med gmu att göra, men jag släppte det med mitt senaste inlägg men ändå säger du motsatsen och gör debatten aktuell igen. kommer dock inte bry mig mer om detta ni som vill tar åt er av informationen ni andra kan ju tro att det ni tror

Självklart ska du fråga rekryteringsmyndigheten. du får säkert ca 1-2 veckor på dig att svara logga in på rekryteringsmydighetens e-tjänster under veckan du kommer få svaret där innan brevet kommer.
Enligt Rekryteringsmyndigheten så kommer breven skickas ut tidigast på fredag. Tror du kommer ha 2 veckor på dig att meddela ditt svar. Ring till dom på tfn 077-124 40 00. Ring innan 1600 imorgon dom har lunch 12-13 så ring inte då
2011-02-15, 17:15
Medlem
nmy89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitesnake
Enligt Rekryteringsmyndigheten så kommer breven skickas ut tidigast på fredag. Tror du kommer ha 2 veckor på dig att meddela ditt svar. Ring till dom på tfn 077-124 40 00. Ring innan 1600 imorgon dom har lunch 12-13 så ring inte då

Ok tackar. Varför hade jag fått för mig att man skulle få svar vecka 6?
2011-02-15, 18:38
Medlem
Whitesnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nmy89
Ok tackar. Varför hade jag fått för mig att man skulle få svar vecka 6?
Ja du.. Dom har sagt olika till alla!
2011-02-15, 19:14
Medlem
Sllones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Lix
I grund och botten är de väl bara sugna på att få reda på mer, men det handlar också om att ta reda på ifall du har utsatts för någonting traumatiskt i unga år. Min vän, som mönstrade med mig förra året, blev hemskickad efter psykologen på grund av hans dåliga relation till sin far sedan barnsben, t.ex.

Om du utsatts för något traumatiskt i unga år som inte påverkar dig negativt idag så är det ingen idé att ens tala om de.
För dom kommer endast se det som något negativt även om det inte är de, såvida du inte är sjukt bra på att snacka och får dom inse "wow stark grabb, han kom över något fruktansvärt".
Samma sak med droger, säg inte "jag har provat lite olika saker i min ungdom men det var inget för mig" säg "Nej, inte provat något"

Jag har en dålig relation till min far men jag blev inte hemskickad för de.
Kanske har att göra med hur du hanterar frågorna.
2011-02-15, 19:39
Medlem
MittensKims avatar
Det här svaret fick jag idag;

Du är en av 86 nominerade till 86 platser för aktuell befattning vid AMF1. Just nu pågår registerkontroll mot polisens register av de nominerade och så snart denna är klar kommer vi att sända ut antagningsbesked (förhoppningsvis under nästa vecka).
2011-02-15, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittensKim
Det här svaret fick jag idag;

Du är en av 86 nominerade till 86 platser för aktuell befattning vid AMF1. Just nu pågår registerkontroll mot polisens register av de nominerade och så snart denna är klar kommer vi att sända ut antagningsbesked (förhoppningsvis under nästa vecka).

Dom drog med andra ord ner antalet platser på Amf1.. Så det är alltså därför de vill skicka mig till Norrland. -.-
2011-02-15, 20:09
Medlem
Silvermoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sllone
Om du utsatts för något traumatiskt i unga år som inte påverkar dig negativt idag så är det ingen idé att ens tala om de.
För dom kommer endast se det som något negativt även om det inte är de, såvida du inte är sjukt bra på att snacka och får dom inse "wow stark grabb, han kom över något fruktansvärt".
Samma sak med droger, säg inte "jag har provat lite olika saker i min ungdom men det var inget för mig" säg "Nej, inte provat något"

Jag har en dålig relation till min far men jag blev inte hemskickad för de.
Kanske har att göra med hur du hanterar frågorna.
Just dom där frågorna är jag lite orolig för, man man inte ska ljuga eller så då, men det känns ganska dumt rent allmänt och jag gillar verkligen inte att ljuga.

Jag har några saker i bagaget som jag tycker inte stör mig men som dom kanske reagerar starkt på. T.ex. att jag blev mobbad i grundskolan och att min mor gick bort för lite mer än ett år sedan.

Lurigt det där.
2011-02-15, 22:32
Medlem
Sllones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvermoon
Just dom där frågorna är jag lite orolig för, man man inte ska ljuga eller så då, men det känns ganska dumt rent allmänt och jag gillar verkligen inte att ljuga.

Jag har några saker i bagaget som jag tycker inte stör mig men som dom kanske reagerar starkt på. T.ex. att jag blev mobbad i grundskolan och att min mor gick bort för lite mer än ett år sedan.

Lurigt det där.

Ah jo, det är ju jävligt lurigt, beklagar förresten.
Men ta inte upp något av de om dom inte frågar, här gäller det att endast prata/svara på vad dom vill veta. Ger du inget rakt svar så frågar dom igen eller "Men jag förstår fortfarande inte..."
Ibland så frågar dom samma fråga flera gånger, haha inte den blekaste anning vf, dom kanske vill se om du blir synligt irriterad eller något.

"Hur är det med familjen? - Bra"
2 min senare
"Och hur är det med familjen? - Bra"
5 min senare

Om jag kommer ihåg rätt så frågar dom endast om det har hänt något allvarligt de senaste 2 åren, jag kommer inte ihåg att dom fråga mig om jag blev mobbad, däremot så frågar dom mkt om vänner, hur många, hur ofta ses ni.
Är du svensk så frågar dom om du har utlänska vänner, har du utlänsk etnicitet så frågar dom om du har svenska vänner etc..
2011-02-15, 22:40
Medlem
Whitesnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvermoon

Lurigt det där.

Man ska definitivt tala om ifall det finns något som man har upplevt som jobbigt i barndomen. Jag var nära på att glömma att tala om att min morfar gick bort när jag var 9. Psykologen sa då till mig att ifall jag inte hade talat om det för honom så hade han trott att jag var helt känslokall!

Jag beklagar det min din mor.. Jag tror det kan bli lite problem för dig, då dom kan tro att du kan utlösa någon typ av efterreaktion. Min kompis blev av med sin far när han var 13 och fick därför först inte göra lumpen, men efter ett överklagande fick han!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in