Citat:
Ursprungligen postat av jakejake
Snackar ni angående cykeltestet, så kan jag helt ärligt inte tro att kondition utgör den största delen av testet. Var själv och mönstra för ett par veckor sedan, och kan säga att ett löpsteg innan hade jag inte tagit på ett år. Ändå satte jag en 8, för jag kört ben på gymmet.
Hade bland annat en cyklist där och en multisportare som bara satte en 7 för det blev för tungt att trampa efter 7.
Hade bland annat en cyklist där och en multisportare som bara satte en 7 för det blev för tungt att trampa efter 7.
nej vi pratar om beeptestet. Men det är samma grej med cykeltestet det handlar om uthållighet inte benstyrka. lika bra att förklara varför innan 10 stycken kommer och säger att man är en IQ befriad fiskmås som inte kan något.
Visst du måste kunna trampa på dem höga nivåerna utvilad (vilket jag tror alla klarar av) kände att jag var tvungen att lägga till det trekanten
prova detta så förstår du lägg/sätt dig i valfri benmaskin på gymmet vi säger att du på maskinen lyfter 70 kg utvilad.
(rep=repetitioner)
Gör 10 rep på 65kg
byt sedan vikt till 50 utan att vila emellan och gör 10 rep
sedan fortsätter du 40 35,25,20. Här är du så trött att du inte ens klarar 10 kg. Vad beror det på?
Jo det är knappast din kondition som sviker dig inte heller benstyrkan eftersom för 10 min sedan så gjorde 1 rep på 70 kg. Det är såklart uthålligheten som sviker dig.
Cykeltestet är det samma sak med fast istället för att belastningen ökar så minskar den.
Jag vet hur det känns när benen är helt körda fast man inte är trött konditionsmässigt. Visst jag var inte så körd i benen när jag gjorde testet för några veckor sedan, men jag vet hur det är har gjort liknade test ett antal gånger.
Musltisportare och cyklister har främst en grym kondition vilket man kan se på deras förmodligen låga puls. Ändå kan jag cykla en 9 utan att vara speciellt körd i benen efteråt. Beror inte på min benstyrka utan är på grund av min uthållighet.
kommer dock inte bry mig mer om detta ni som vill tar åt er av informationen ni andra kan ju tro att det ni tror
du får säkert ca 1-2 veckor på dig att svara logga in på rekryteringsmydighetens e-tjänster under veckan du kommer få svaret där innan brevet kommer.