2010-11-26, 15:24
Medlem
Mordiuss avatar
Haha vafan, Missade totalt att man måste ha godkänt i Samhällskunskap A för att kunna söka! Har ju inte stoppat mig ifrån att jobba precis, Men där ser man, Komvux here I come!
2010-11-26, 16:46
Medlem
Man kommer inte in på FJS direkt efter de resultat man gjort hos pliktverket. Du måste göra fler tester hos dem.

Mvh
2010-11-26, 17:59
Medlem
Joltiss avatar
8 på intelligenstestet
5 på cyklingen
4 på styrkan (var visst bra för att vara tjej, men men)
7 hos psykologen
6 i befälslämplighet

Tyckte det gick bra, men man vet ju aldrig x)

Nu till min pinsamma fråga... Fick totalthjärnsläpp när psykologen fyllde i SÄPO-papprena angående vilket körkort man hade, har inte haft körkort så länge, så jag drog mig till minnes att man fick några frågor om BE-körkort på trafikskolan. Psykologen hade inte heller någon aning, så jag antog att det var BE-körkort. Kommer SÄPO kolla upp det och tycka att jag är en HEMSK ljugare som inte förtjänar att göra GMU eller kollar de bara om man har gjort något kriminellt?
Är det värt att ringa och reda ut det?
2010-11-26, 18:18
Medlem
Imfuckingins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nimekylg
Ne, liksom, tror jag inte ens sa vad jag ville söka till efter gmu till yrkesvägledaren, men jag tror det kvittar. Det var 27 av 38 som hade sökt till ing 2 i eksjö i onsdags, vägledaren sa att det troligtvis inte skulle vara några problem för mig att komma in så det känns bra.

Edit: Någon annan som sökt till ing2 eksjö, och vilka resultat hade du från antagningsprövningen?

Härligt! Jag sökte också dit, skrev nån gång tidigare i tråden, men iaf:

I-provet: 4 (inte så lyckat)
Styrka: 9
Cykel: 7
Psykolog: 7
Bra syn, hörsel, puls osv.
2010-11-26, 18:57
Medlem
Sllones avatar
Kom tillbaka hem idag. Resultaten är väl ingen idé att nämna när synen fucka upp allting ändå.
Har Syn C, behöver minst Syn B för att ansöka om att bli Skyttesoldat.

Jävligt surt men de blir att operara ögonen nu och försöka igen så fort jag kan.
2010-11-26, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nimekylg
Ne, liksom, tror jag inte ens sa vad jag ville söka till efter gmu till yrkesvägledaren, men jag tror det kvittar. Det var 27 av 38 som hade sökt till ing 2 i eksjö i onsdags, vägledaren sa att det troligtvis inte skulle vara några problem för mig att komma in så det känns bra.

Edit: Någon annan som sökt till ing2 eksjö, och vilka resultat hade du från antagningsprövningen?

Jag sökte också till Ing 2 i Eksjö, med:
I-prov: 7
Psyk: 6
Resten ok förutom kattallergi...

Mattethias sa någon sida bak i tråden att det var 31 sökande till 10 platser på Ing 2 men jag antar att det är för gruppbefäl eller liknande då de vill ha 38 st...

Edit: Menar då Ing 2 vill ha 38 st och inte 10 st...
2010-11-26, 19:58
Medlem
Desertwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sllone
Kom tillbaka hem idag. Resultaten är väl ingen idé att nämna när synen fucka upp allting ändå.
Har Syn C, behöver minst Syn B för att ansöka om att bli Skyttesoldat.

Jävligt surt men de blir att operara ögonen nu och försöka igen så fort jag kan.

Du fick inte använda dina glasögon/linser under testet va?
2010-11-26, 20:23
Medlem
CarrieBradshaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miele
Har läst här lite och uppfattar att ni inte riktigt har så bra koll. Den informationen jag har fått och förklarad för mig är följande:

GMU: 3 månader. Här kan du välja att gå vidare eller bli hemvärnsman.
KMU: 2 månader.
Provanställning 6 månader.

Frågor på det?

Så först 3 månader, sen 2 månader till och först därefter blir man anställd?
2010-11-26, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieBradshaw
Så först 3 månader, sen 2 månader till och först därefter blir man anställd?

Nej.

3 månader, 6 månader, sen anställd som soldat.
3 månader, 2 månader, 1.5år / 3år som officer.
2010-11-26, 20:58
Medlem
CarrieBradshaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thund
Nej.

3 månader, 6 månader, sen anställd som soldat.
3 månader, 2 månader, 1.5år / 3år som officer.

Aha, så jag som inte har några närmre officerplaner än på några år iaf (om ens någonsin) behöver inte göra KMU utan går direkt på provanställning efter GMU? Förutsatt att jag blir antagen då.
2010-11-26, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieBradshaw
Aha, så jag som inte har några närmre officerplaner än på några år iaf (om ens någonsin) behöver inte göra KMU utan går direkt på provanställning efter GMU? Förutsatt att jag blir antagen då.

du kommer göra GMU, sen efter det är det befattningsutbildning 6månader aka provanställning.

KMU är ENDAST för de som ska bli någon typ av officer.
2010-11-26, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av willhelmut
Jag sökte också till Ing 2 i Eksjö, med:
I-prov: 7
Psyk: 6
Resten ok förutom kattallergi...

Mattethias sa någon sida bak i tråden att det var 31 sökande till 10 platser på Ing 2 men jag antar att det är för gruppbefäl eller liknande då de vill ha 38 st...

Edit: Menar då Ing 2 vill ha 38 st och inte 10 st...

Japp, 37 eller 38 platser till ing 2 var det, grymma resultat du fick och blir definitivt inga problem (vad yrkesvägledaren sa) att komma in på ing 2 med dessa resultat, fick ju nästan samma förutom att jag fick en 5;a på inskrivningen.

Är grymt taggad på att få köra igång iaf, antar att alla andra också är det

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in