2010-12-14, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av munzter
En fråga jag måste väl kunna tjänstgöra i amfibie som mekaniker även om man har glasögon/linser har syn b ? sökt till gmu 2...Amf 1 är ju lite närmare värmland än boden samt verkar mycket tuffare (övning amfibie)

är syn c för alla logestik tjänster så det är lungt för dig.
2010-12-14, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simper02
är syn c för alla logestik tjänster så det är lungt för dig.
tackar
2010-12-14, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greger_Seger
Ja! Vet folk som har tjänstgjort i deras skytteplutoner som har glasögon. Vete fan hur de tär med det nu dock

Är de så att mek på stridsbåten även är understöd (Tksp 12,7) vid landstigning ?
2010-12-14, 17:57
Medlem
Flygplatss avatar
Citat:
En fråga jag måste väl kunna tjänstgöra i amfibie som mekaniker även om man har glasögon/linser har syn b ? sökt till gmu 2...Amf 1 är ju lite närmare värmland än boden samt verkar mycket tuffare (övning amfibie)

Äh, amfskytte är typ som pansarskytte på I19, med båt istället för stridsfordon samt att man i huvudsak opererar i skärgårdsmiljö istället för norrlandsskogen. Det är nog i princip lika jävligt båda två om det är tuffheten du är ute efter.
Du förlorar ju ingenting på att söka mekanikertjänst strv/strf i Boden, det är ju bara tacka nej om du skulle bli erbjuden annat. Såvida du kan tänka dig att flytta upp dit då, och det är väl där skon klämmer gissar jag på.
2010-12-14, 18:08
Medlem
Greger_Segers avatar
Citat:
Är de så att mek på stridsbåten även är understöd (Tksp 12,7) vid landstigning ?

Om mitt minne inte sviker mig så är det precis så, ja!

Det är ett bra val att välja Amf1 före Boden. Fint regemente, närhet till Sveriges absolut bästa, största och mest intressanta storstad. Lerig, blöt och därmed Trevlig stridshinderbana. Stockholmsskärgård är ju inte så fel heller
2010-12-14, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flygplats
Äh, amfskytte är typ som pansarskytte på I19, med båt istället för stridsfordon samt att man i huvudsak opererar i skärgårdsmiljö istället för norrlandsskogen. Det är nog i princip lika jävligt båda två om det är tuffheten du är ute efter.
Du förlorar ju ingenting på att söka mekanikertjänst strv/strf i Boden, det är ju bara tacka nej om du skulle bli erbjuden annat. Såvida du kan tänka dig att flytta upp dit då, och det är väl där skon klämmer gissar jag på.

Är i amfibieskyttekompaniet jag vill tjänstgöra men är ju inte direkt jag som styr de och att jag bara har syn b så tror jag inte de är möjligt tyvärr därför tänkte jag kanske som mek....Boden är jag inte så sugen på nej..
2010-12-14, 23:19
Medlem
CarrieBradshaws avatar
Verkar som en hel del svar är på gång från Pliktverket iaf.
Jag jobbar på Posten då och då och idag har jag sorterat hur mkt brev som helst från Pliktverket/olika regementen.
Fast jag har själv inte fått något brev
2010-12-15, 02:38
Medlem
Pliktverket skickar även ut besluten om mönstring för GMU2 nu. så det blir en jävla massa brev nu.

man borde kunna logga in och kolla på pliktverkets sida på fredag om man blivit antagen, om det är där man ska acceptera sin tjänst.
Senast redigerad av thund 2010-12-15 kl. 02:46.
2010-12-15, 14:57
Medlem
gipfel22s avatar
Citat:
Är i amfibieskyttekompaniet jag vill tjänstgöra men är ju inte direkt jag som styr de och att jag bara har syn b så tror jag inte de är möjligt tyvärr därför tänkte jag kanske som mek....Boden är jag inte så sugen på nej..

Du kan söka GA900 med syn B.
Senast redigerad av gipfel22 2010-12-15 kl. 15:00.
2010-12-15, 14:59
Medlem
Citat:
Hejsan Pliktverket!

Kommer det vara möjligt att ringa till er alt. Försvarsmakten och få reda på om man blivit antagen eller ej på fredag (17:e dec)?

Jag frågar eftersom jag eventuellt, inte helt säkert än dock, ska åka bort på söndag eftermiddag och vara borta ca. 4-5 dagar, vore skönt om man kunde få ett besked så snart som möjligt och inte behöva vänta tills man kommit hem, har tyvärr ingen som kan kolla posten åt mig dessa dagar heller.

MVH
Xxxxx Xxxxxxx

Citat:
Hej Xxxxx!

Du har alltid möjlighet att kontakta Pliktverket under fredagen. Förhoppningsvis har vi ett besked att ge dig.

Hälsningar

Leif Magnusson, utredningshandläggare
Pliktverket

2010-12-15, 15:01
Medlem
gipfel22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hesten1

Haha trodde han postade här på FB.
2010-12-15, 15:23
Medlem
jaha nu kan man kolla på plikverkets e-tjänster om man är kallad till mönstring för gmu 2. genom att se om man kan boka resa. dock så är systemet buggat ihopp fullständigt så man kan inte se vilken dag man är kallad fler som har samma problem?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in