2010-11-22, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hesten1
Mönstrar som sagt på onsdag/, har ni några frågor så är det bara ställa dom här så för jag dom vidare!

Onsdag/torsdag skulle det varit!
2010-11-22, 14:42
Medlem
kommando-kalles avatar
Citat:
Onsdag/torsdag skulle det varit!

Lycka till. Glöm inte att ha rätt teknik under isokaien.
2010-11-22, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kommando-kalle
Lycka till. Glöm inte att ha rätt teknik under isokaien.

Isokaien? ISOKAIEN!? Seriöst, är det det sista tipset du vill ge honom innan han drar? Om det är något man inte behöver oroa sig för så är det väl just styrketestet. Är man stark så är det inga problem, bara dra upp en jävla stång. Inskrivningsprovet/psykologen ser jag som en större utmaning...

Lycka till, anywayzz!
2010-11-22, 15:07
Medlem
Man tackar, man tackar!

Ja är man tillräckligt råstark i armarna så kvittar väl tekniken antar jag, dock ska man ju arbeta med benen för det mesta vilket är "tekniken" i detta moment.
2010-11-22, 16:06
Medlem
Citat:
Man tackar, man tackar!

Ja är man tillräckligt råstark i armarna så kvittar väl tekniken antar jag, dock ska man ju arbeta med benen för det mesta vilket är "tekniken" i detta moment.

Öhmn nej, tekniken kvittar inte oavsett hur stark du är (ok om man är världens starkaste så). Jag drog en 9a första draget och då hade jag rätt teknik andra draget drog jag en 7a och då drog jag för mycket med armarna, sammanlagt fick jag en 8.
2010-11-22, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinderA
Öhmn nej, tekniken kvittar inte oavsett hur stark du är (ok om man är världens starkaste så). Jag drog en 9a första draget och då hade jag rätt teknik andra draget drog jag en 7a och då drog jag för mycket med armarna, sammanlagt fick jag en 8.

Och med "råstark" menade jag just det, helt jävla råstark. Om man nu är råstark, helt galet jävla stark, då kvittar tekniken.
Så jag förstår inte varför du nekar till påståendet, men sedan säger att det går? Dubbelmoral?
2010-11-22, 16:29
Medlem
kebab-tomtens avatar
Har en fundering ang GMU
Låt säga att man blivit antagen till möntringen eftersom man fyllt i att man har godkänt i Ma, SaH, En, Sv A.
MEN man håller på och läser upp en eller två kurser och blir klar innan årsskiftet.
Finns det någon möjlighet tror ni att man med hjälp av något intyg kan garantera att man kommer ha betyget Godkänt innan GMUn startar den 31a januari och på så vis bli antagen?
2010-11-22, 16:31
Medlem
Citat:
Och med "råstark" menade jag just det, helt jävla råstark. Om man nu är råstark, helt galet jävla stark, då kvittar tekniken.
Så jag förstår inte varför du nekar till påståendet, men sedan säger att det går? Dubbelmoral?

Men råstark och världens starkaste människa är väll två olika saker?( det är väll en definitions sak). jag antar att du inte är världens starkaste människa. Så att säga för oss vanliga dödliga så är tekniken väldigt viktig.
2010-11-22, 16:35
Medlem
FM svarade på en liknande fråga på Facebook:
Citat:
Fråga:
Tja försvarsmakten jag har en fråga. Det är så här att jag vill söka till GMU I april men jag håller på att läsa upp Samhäll A och läsa om Matte A på komvux. Utbildningen startar ju i April och dom här betygen blir klar innan det, kanske runt i Mars. Kan jag fortfarande söka till GMU 2010 April då? Eftersom antagnings testet är väl i januari eller något.

Svar:
Hej ****! Du måste kunna styrka att du uppfyller den grundläggande behörigheten på antagningsprövningen. Se om GMU 3 kan vara något för dig då istället.

Klart nog?

Citat:
Ursprungligen postat av LinderA
Men råstark och världens starkaste människa är väll två olika saker?( det är väll en definitions sak). jag antar att du inte är världens starkaste människa. Så att säga för oss vanliga dödliga så är tekniken väldigt viktig.
Exakt, en definitionsfråga! Enligt mig är "råstark" mer än 'normalt' stark, ett exempel skulle väl kunna vara Magnus Samuelsson.

Tekniken är viktigast för "vanliga dödliga", vilket jag alltid har hävdat!
Senast redigerad av Hesten1 2010-11-22 kl. 16:37.
2010-11-22, 17:20
Medlem
Moderalmas avatar
Löjligt påstående, Men om man har spelat mycket World Of Warcraft så borde det vara en Merit. d.v.s att man är van att hjälpa varandra under pressade situationer o.s.v
2010-11-22, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderalma
Löjligt påstående, Men om man har spelat mycket World Of Warcraft så borde det vara en Merit. d.v.s att man är van att hjälpa varandra under pressade situationer o.s.v

Säg det till psykologen samt yrkesvägledaren, säg dessutom att du är bäst bland kamraterna på CS + COD så du vet EXAKT hur krig går till!
Lovar, du får åka till Afghanistan direkt!
2010-11-22, 17:32
Medlem
Moderalmas avatar
Citat:
Säg det till psykologen samt yrkesvägledaren, säg dessutom att du är bäst bland kamraterna på CS + COD så du vet EXAKT hur krig går till!
Lovar, du får åka till Afghanistan direkt!

Tack för tipset, ska även säga att jag har en större vapensamling hemma så jag är van vid hantering av vapen, och att jag alltid väljer ct´s i CS för att jag hatar babbar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in