2010-11-30, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lejfty
Mitt resultat:
Cykel: 5 (man skulle inte lagt av med fotbollen, suck)
Styrka: 9
IQ: 6
Syn och hörsel: Perfekt
Tjänstbarhet: D

Psykisk förmåga: 7
Befälslämplighet: 7

Sökte NZ702 Teknik Flygvapnet SOU, tror jag var den 7de sökande på 4 platser så jag är osäker på om jag kommer in! Har även läst igenom i stort sett hela tråden och inte sett en enda som sökt teknisk tjänst, kanske bara är positivt eftersom Fb'are är superhumans
Vänta, va? D?
2010-11-30, 01:59
Medlem
Lejftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Lix
Vänta, va? D?

Ja tydligen, blev jävligt förvånad själv! Yrkesvägledaren trodde det kunde ha att göra med att jag har haft astma!
2010-11-30, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lejfty
Ja tydligen, blev jävligt förvånad själv! Yrkesvägledaren trodde det kunde ha att göra med att jag har haft astma!
Jaha. Ja, det är klart. Vad man skriver i sin hälsodeklaration spelar roll. Hade helt glömt av den.. Hoho.

Tråkigt, hur som helst! Det var ju bra resultat annars, liksom.
2010-11-30, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinderA
Du kan bli ''omplacerad''. Jag blev uppringd av försvarsmakten idag eftersom jag troligtvis inte kom in på det jag sökte i förstahand (plutonbefäl). Blev då erbjuden jägartjänst på K3 istället vilket jag gladeligen tog. Så jag antar att jag hamnar där men inget är skrivet i sten.

Antar att de beror på vilka betyg du fick under mönstringen också samt vilken tjänst du sökte.

Men gjorde du jägartestet på mönstringen också?
2010-11-30, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFatherOfEarth
Men gjorde du jägartestet på mönstringen också?
Ja
2010-11-30, 11:38
Medlem
Lejftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Lix
Jaha. Ja, det är klart. Vad man skriver i sin hälsodeklaration spelar roll. Hade helt glömt av den.. Hoho.

Tråkigt, hur som helst! Det var ju bra resultat annars, liksom.

Suger verkligen, men de verkar som att dom flesta väljer andra tjänster än just tekniktjänsterna. Så man får väl hoppas, vore dock roligt att se någon annan som sökt Flygtekniker och se va dom har för resultat!
2010-11-30, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinderA
Du kan bli ''omplacerad''. Jag blev uppringd av försvarsmakten idag eftersom jag troligtvis inte kom in på det jag sökte i förstahand (plutonbefäl). Blev då erbjuden jägartjänst på K3 istället vilket jag gladeligen tog. Så jag antar att jag hamnar där men inget är skrivet i sten.

Antar att de beror på vilka betyg du fick under mönstringen också samt vilken tjänst du sökte.

Haha! Din jävla lyckost! FJS har tydligen inte ens fyllt alla sina platser så alla sökande dit är mer eller mindre garanterade en plats.

Då inväntar jag samma samtal då

Tillägg: Är det någon som vet vad som värderas högst, resultaten i de fysiska testerna, I-provet eller psykologen?
Senast redigerad av hankmeister 2010-11-30 kl. 12:06.
2010-11-30, 12:11
Medlem
Kipdrordys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hankmeister
Haha! Din jävla lyckost! FJS har tydligen inte ens fyllt alla sina platser så alla sökande dit är mer eller mindre garanterade en plats.

Tillägg: Är det någon som vet vad som värderas högst, resultaten i de fysiska testerna, I-provet eller psykologen?

FJS går inte att söka än,det är först efter GMU som antingen FJS bestämmer vilka som ska göra deras tester eller att man söker.
Man söker enbart jägare och sen efteråt går man i olika inriktningar
2010-11-30, 12:14
Medlem
Synergys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hankmeister

De värderas ju lika mycket beroende på vad man söker, men jag tycker det verkar som att psykologresultatet är det i särklass viktigaste. Det lär även vara det svåraste av alla tester att få ett bra resultat på i och med att en psykolog sitter och ger en personlig bedömning.

Amatörmässigt att det endast hänger på en psykolog, om du frågar mig.
Senast redigerad av Synergy 2010-11-30 kl. 12:18.
2010-11-30, 12:34
Medlem
fan man sitter och kollar ut genom fönstret efter posten hela morgonen. det är fan psykiskt påfrestande
att vänta på beskedet.

testade min simkunskaper idag och det var fan drygt att simma 400m, som man sa att man sa att man kunde när psykologen frågade. iofs så tränade man axlar igår så man var lite mör idag.
2010-11-30, 13:19
Medlem
Kan nån vara snäll och tala om vad befälslämplighet är för något? Vad är det för test? Förresten om man efter mönstringen, vid samtal med vägledaren, säger att man vill söka till jägarutbildningen, måste man göra jägartestet direkt efter då? Tack på förhand
2010-11-30, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kipdrordy
FJS går inte att söka än,det är först efter GMU som antingen FJS bestämmer vilka som ska göra deras tester eller att man söker.
Man söker enbart jägare och sen efteråt går man i olika inriktningar

Ja, men självklart så borde du väl förstå att jag menar GMU vid FJS i Karlsborg? Ordmärkare där!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in