2013-05-30, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogspromenad
Ansökningarna för GMU i augusti nästa år bör väl öppna i januari. Som för vi som sökt GMU 4/5 börjar Aug/Sept. Då öppnade de 7 januari. Sen fick man eventuellt kallelse till antagningstesten som började runt 25 mars.

När kommer ni killar och tjejer som sökt till omgång 4 & 5 få reda på om ni blivit antagna? Måste väl vara i slutet av juni va med tanke på att omgång 4 börjar i mitten av aug?

Mvh
2013-05-30, 19:44
Medlem
skogspromenads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prabaker
När kommer ni killar och tjejer som sökt till omgång 4 & 5 få reda på om ni blivit antagna? Måste väl vara i slutet av juni va med tanke på att omgång 4 börjar i mitten av aug?

Mvh

Citat:
Ursprungligen postat av RM's Hemsida
Antagningsbeskeden skickas ut via sms och brev från och med den 10 juli. Du kan få besked om du har blivit antagen till utbildningen fram till utbildningen startar.
dryga 6 veckor kvar.
2013-05-30, 21:05
Medlem
Pangaea250s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ocklett
Får man dricka vatten under cykeltestet? Finns det en plats på cykeln där man kan ställa en vattenflaska?

Nej, jag fick inte lov att dricka under testet. De sa att jag får dricka efteråt istället. Det finns ingen flaskhållare på cykeln. Hela konstruktionen är under all kritik. Jag kunde inte se indikatorn utan att sträcka på mig t.ex.
2013-05-30, 21:22
Medlem
Hur stor är chansen att få jobb inom försvarsmakten efter GMU? Och då tänker jag på en fast anställning. Har ingen gymnasie utbildning och har aldrig haft något annat än sommarjobb och deltidsanställningar. Går dom mycket på cv eller är det mest resultaten man fått på GMU osv?

Också, går det att leva någorlunda på ingångslönen, som jag förstått är 16.000kr/mån om man även ska betala för hyra på en etta i stockholm?
2013-05-30, 21:45
Medlem
Pangaea250s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OfwgktaEarl
Hur stor är chansen att få jobb inom försvarsmakten efter GMU? Och då tänker jag på en fast anställning. Har ingen gymnasie utbildning och har aldrig haft något annat än sommarjobb och deltidsanställningar. Går dom mycket på cv eller är det mest resultaten man fått på GMU osv?

Också, går det att leva någorlunda på ingångslönen, som jag förstått är 16.000kr/mån om man även ska betala för hyra på en etta i stockholm?

Har du inte godkänt i de gymnasiala kärnämnena är det ju kört att få anställning redan där.
Om du har råd med en etta i Stockholm beror väl på dina övriga månliga utgifter.
2013-05-30, 23:49
Bannlyst
Finns ingen GMU 1 under sommar perioden? och i vilken ort blir det om man gör GMU?
Senast redigerad av mentos-fruit 2013-05-31 kl. 00:02.
2013-05-31, 09:32
Medlem
Ockletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangaea250
Nej, jag fick inte lov att dricka under testet. De sa att jag får dricka efteråt istället. Det finns ingen flaskhållare på cykeln. Hela konstruktionen är under all kritik. Jag kunde inte se indikatorn utan att sträcka på mig t.ex.
Det fick jag.
2013-05-31, 10:26
Medlem
skogspromenads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mentos-fruit
Finns ingen GMU 1 under sommar perioden? och i vilken ort blir det om man gör GMU?

GMU 1 är ju första omgången GMU för året.. GMU 3 är väl den som går över sommaren.. Du kan söka GMU 1 för nästa år. Ansökningarna öppnar 29 juli 2013. Vilken ort du hamnar på beror lite på vilken befattning du söker dig emot och vilka förband som anställer.
2013-05-31, 10:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skogspromenad
GMU 1 är ju första omgången GMU för året.. GMU 3 är väl den som går över sommaren.. Du kan söka GMU 1 för nästa år. Ansökningarna öppnar 29 juli 2013. Vilken ort du hamnar på beror lite på vilken befattning du söker dig emot och vilka förband som anställer.

Jaha så GMU 1 och 2 och 3 är inte olika nivåer utan betecknar på vilka perioder det är?
2013-05-31, 11:03
Medlem
VikingPoliss avatar
Citat:
Jaha så GMU 1 och 2 och 3 är inte olika nivåer utan betecknar på vilka perioder det är?

Stämmer bra det.
2013-05-31, 16:21
Bannlyst
Så om GMU 3 är för sommar perioden när är ansökningsdatumet?
2013-05-31, 16:26
Medlem
skogspromenads avatar
Citat:
Så om GMU 3 är för sommar perioden när är ansökningsdatumet?

Står inget datum för GMU3 2014 än, men om man kollar på de datum som finns ute för andra omgångar och antar lite saker så borde ansökan öppna runt mitten/slutet av november 2013.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in