2013-03-21, 20:18
Medlem
Ockletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timjoh
ska till göteborg den 30maj göra tester, men har ig i matte så undrar om det ens är lönt att jag åker? man lär ju få nobben för det antar jag?
Läs upp matten? Finns det inte något typ av kursprov man kan ta på komvux? Borde inte vara så svårt. Du måste iallafall kunna lite matte för att kunna prestera någorlunda bra på IQ-testerna.
2013-03-21, 20:43
Bannlyst
Tjenixen!
Fick min ansökan idag som så många andra här.
Men nu är det så att jag tar studenten den 5e juni och min kallelse är den 25 maj.
Jag får ju inte ta ut mina betyg i förväg vad jag vet?
Vet dock att jag är godkänd i alla ämnen men mitt ord lär väll dom inte lita på...

Tips någon?
2013-03-21, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattera
Tjenixen!
Fick min ansökan idag som så många andra här.
Men nu är det så att jag tar studenten den 5e juni och min kallelse är den 25 maj.
Jag får ju inte ta ut mina betyg i förväg vad jag vet?
Vet dock att jag är godkänd i alla ämnen men mitt ord lär väll dom inte lita på...

Tips någon?

Till mig sa dom att det inte skulle vara några problem fick dock datum efter studenten så frågade inte mer än om det skulle bli problem

Antar du ska skriva ut studieplanen eller vad lappen med dina betyg heter. Kan ju alltid vara värt och ringa till rekryteringsmyndigheten om du är osäker.

0771-24 40 00 från 08:00 till 16:00 om mitt minne inte sviker mig
Senast redigerad av G.S.I 2013-03-21 kl. 21:41.
2013-03-21, 23:02
Medlem
Mukklers avatar
Tack för svaren ni som svarade på min fråga

Läste nu några inlägg onvanför mig om IQ testerna. Jag gick ut gymnasiet med G i matte B för snart 2 år sedan och sedan dess knappt läst matte och antar jag glömt det mesta.
Går det på något vis att plugga upp på dessa teoretiska testerna? tips? att läsa matte (och isåfall vad?) samt annat?
Har ändå inget direkt att göra på fritiden mer än att träna osv och vill verkligen klara testen och komma in på utbildningen.
Tack i förhand
Senast redigerad av Mukkler 2013-03-21 kl. 23:04.
2013-03-21, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mukkler
Tack för svaren ni som svarade på min fråga

Läste nu några inlägg onvanför mig om IQ testerna. Jag gick ut gymnasiet med G i matte B för snart 2 år sedan och sedan dess knappt läst matte och antar jag glömt det mesta.
Går det på något vis att plugga upp på dessa teoretiska testerna? tips? att läsa matte (och isåfall vad?) samt annat?
Har ändå inget direkt att göra på fritiden mer än att träna osv och vill verkligen klara testen och komma in på utbildningen.
Tack i förhand
Ladda ner försvarsmaktens test-app, den har några testuppgifter som påminner om de du kommer få göra på mönstringen. Den kan vara bra att öva med.
2013-03-21, 23:44
Medlem
Cirtap9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGriffinPiper
För alla er som väntar på antagningsbesked för omgång 3, ringde rekryteringsmyndigheten idag och enligt dem så har säkerhetsprövningen försenats av olika anledningar och de har därför inte hunnit kolla alla sökande mot belastningsregistret ännu. Således vet de ännu inte vilka som ska diskas och vilka som kommer in, så vi kan vänta oss besked tidigast någon gång nästa vecka... Bara så ni vet!

Jag undrade just när de hör av sig, men då är det bara att vänta lite till Hoppas verkligen på Boden
2013-03-22, 01:52
Medlem
Då kom brevet, 5e juni i Kristianstad, fler som har samma plats och datum?
2013-03-22, 13:33
Medlem
Någon som kan förklara ISOKAI, och länka gärna en video hur man gör, jag vet att det är en övning med en skivstång iallafall
2013-03-22, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tSfElit3
Någon som kan förklara ISOKAI, och länka gärna en video hur man gör, jag vet att det är en övning med en skivstång iallafall

http://www.isokai.se/
Tror denna sida förklarar det mesta!
2013-03-22, 15:57
Medlem
En grupp på facebook för oss som är antagna till GMU 3 2013 vid Norrbottens regemente, I 19 i Boden:
https://www.facebook.com/groups/434383879980187/
2013-03-22, 16:06
Medlem
Oddballs avatar

Ni är en sorglig skara en del av er. Hittills har jag skrivit 4 st meddelanden i tråden och nu finns det också ett moderatorsmeddelande som poppar upp innan man postar inlägg i tråden men ÄNDÅ så fattar ni inte att den här tråden inte är avsedd för att chatta i...

Stackars instruktörer som får ta emot er när ni inte ens kan uppfatta en såpass enkel sak som att chat inte är tillåtet här. GMU kommer att ge er stora problem, om de inte mesat till sig alldeles på senare tid.

Nu är det no mercy, det blir varningar för precis alla inlägg som inte följer regelverket.

Vill ni chatta så finns det andra kanaler för det (IRC/PM/mejl etc).

Manöver.

Oddball
Moderator

2013-03-22, 18:57
Medlem
Mukklers avatar
Ungefär hur många kommer GMU 4/5 ta in?
Läste att 8 555 personer har blivit kallade till mönstring, men hur många av dessa kommer kunna få komma in?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in