Citat:
Ursprungligen postat av Moffmeister
Ja, det borde du göra. Spela med öppna kort. Det tjänar FM på mest i det långa loppet.
Men vad FM tjänar på i längden är knappast vad enskilda personer tjänar på i längden. Om alla som är anställda av FM berättade någon slags "ocensurerad sanning" om sitt liv så skulle 99 % sparkas omedelbart.
Citat:
Ursprungligen postat av Smakarsprit
Jag är ingen läkare men är inte ADHD och Asperger saker som sitter kvar stora delar av sitt liv och inget som växer bort? I så fall kan du ju få "återfall" under militärtjänsten. Du kanske får ett sådant anfall under fält och eftersom du inte har sagt vad du har för sjukdom så vet ingen vad det är blir/är för fel på dig så så kan det ju bli en potentiell risk.
Om jag vore soldat så skulle jag inte vilja ha en kamrat vid min sida som tidigare varit diagnostiserad med ADHD och Asperger när det handlar om ett skarpt läge. Tyvärr.
Jag tycker att du bör berätta historien för doktorn och så får han analysera risken och tillämpa sina medicinska kunskaper och sedan ge dig ett ärligt svar.
EDIT: Du kan ju gå till en läkare och bli diagnostiserad igen och se om du fortfarande har diagnoserna eller om de har försvunnit?
Både ADHD och AS är låtsassjukdomar. Du verkar vara en typiskt inskränkt och oallmänbildad WT-soldat.
Citat:
Ursprungligen postat av Golemus
Borde jag lägga vikt på att jag inte har medicinerat på två år.
Har hört att det är det är det stora problemet som får de flesta att bli nobbade.
Sen tror jag, och detta har jag hört från många vänner, att ett liv inom FM skulle passa mig.
Jag har tålamod och är lugnast i min klass, viket är något som är ovanligt för folk med min diagnos.
Sen gillar jag klara direktiv och fysisk aktivitet, vilket jag hört ska vara nånting som händer inom FM.
Sen tänker jag ju inte söka till typ stridspilot, det är ju bara övermänniskor som klarar det.
Jag fick dessa båda diagnoser när jag var 6. Så jag tänker söka om omdiagnosticering det här året.
Det spelar ingen roll hur lugn eller tålmodig du är. Fattar du inte det? Så länge du har någon psykiskt sjukdom kommer du inte att komma in i GMU.
Fattar du nu, eller måste jag ta det igen?
Om du berättar att du har ADHD/AS så kommer du inte att få göra GMU.