2014-03-18, 15:38
Medlem
VernSchillingers avatar
Tänkte söka GMU, men tar medicin(antidepressiva) varje dag, måste jag sluta ta medicinen om jag ska ha någon chans att komma med? I såna fall kan jag trappa ner medicinen och sen sluta helt, eller får man ta medicinen under utbildningen?
2014-03-18, 15:43
Medlem
jgss77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VernSchillinger
Tänkte söka GMU, men tar medicin(antidepressiva) varje dag, måste jag sluta ta medicinen om jag ska ha någon chans att komma med? I såna fall kan jag trappa ner medicinen och sen sluta helt, eller får man ta medicinen under utbildningen?

Om psykologen på mönstringen får reda på att du tar SSRI så kommer du absolut inte få göra GMU.
Mitt tips är att lösa ditt problem så du är säker på att du mår 100% psykiskt innan du söker till GMU.
2014-03-18, 16:48
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erkan22
Jag bär linser varje dag, rätt starka så jag klarar mig inte utan glasögon/linser. Är det glasögon som är alternativet om man ska genomföra GMU? Känns inte som att det går att använda linser om man ligger ute i fält i några dagar.
Linser är inga problem att använda, men du måste byta till glasögon när skyddsmasken ska användas.
2014-03-18, 17:01
Medlem
Behöver man visa upp sina betyg från gymnasiet under mönstringen? Är det när man pratar med psykologen i så fall eller när då?
2014-03-18, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noaction
Behöver man visa upp sina betyg från gymnasiet under mönstringen? Är det när man pratar med psykologen i så fall eller när då?

Nej, man lämnar in alla dokument som man medtar till en typ av reception som tar in dem. De kollar igenom betyg och dylikt så att allting stämmer, och förmedlar tex. CV till psykologen.
2014-03-18, 19:11
Medlem
Hej, jag vet att denna fråga ställdes i den första posten, men jag undrar om något har ändrats.
Kan jag gå GMU och sedan dra utan att behöva arbeta inom försvarsmakten och istället påbörja en högskoleutbildning?
2014-03-18, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metalmiser
Hej, jag vet att denna fråga ställdes i den första posten, men jag undrar om något har ändrats.
Kan jag gå GMU och sedan dra utan att behöva arbeta inom försvarsmakten och istället påbörja en högskoleutbildning?

Ja däremot är det jävligt fult och gå in med inställningen att du inte ska fortsätta på något sätt.
2014-03-18, 20:28
Medlem
tuppruskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metalmiser
Du kan göra så. Dock finns det jävligt fräscha utbildningar, beroende på tjänst, inom FM du kan sno åt dig samtidigt som du lyfter lön och gör det mycket lättare för dig att få jobb i det civila senare.
2014-03-19, 20:37
Medlem
Kom och tänka på en spontan sak häromdagen. Det gäller piercing (navelpercing) och örhängen. Hur ligger det till med det i GMU? Är det okej att ha sådant, eller måste man se "clean" ut över kroppen. Ja, jag hoppas ni fattar vad jag menar. Är det okej eller inte att bära dessa saker?

2014-03-19, 21:02
Medlem
Seventys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noaction
Citat:
Ursprungligen postat av Avengednorr
Nej, man lämnar in alla dokument som man medtar till en typ av reception som tar in dem. De kollar igenom betyg och dylikt så att allting stämmer, och förmedlar tex. CV till psykologen.
Har för mig att jag lämnade betyg till psykologen, hon kikade nog på både den och CV.

Citat:
Ursprungligen postat av Pimpos
Kom och tänka på en spontan sak häromdagen. Det gäller piercing (navelpercing) och örhängen. Hur ligger det till med det i GMU? Är det okej att ha sådant, eller måste man se "clean" ut över kroppen. Ja, jag hoppas ni fattar vad jag menar. Är det okej eller inte att bära dessa saker?

Hos oss sa dem att synliga piercingar skulle täckas med tejp för att inte fastna i saker och få frysskador utomhus. Navelpiercing kan de inte göra något åt men de föreslog att man satte en bit tejp över för samma orsaker som i öronen.
2014-03-19, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seventy
Hos oss sa dem att synliga piercingar skulle täckas med tejp för att inte fastna i saker och få frysskador utomhus. Navelpiercing kan de inte göra något åt men de föreslog att man satte en bit tejp över för samma orsaker som i öronen.

Men man vill inte precis gå runt med tejp i ansiktet. Det är mig tusan ännu värre. Hur kan det hjälpa mot fysskador?
2014-03-19, 21:18
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pimpos
Men man vill inte precis gå runt med tejp i ansiktet. Det är mig tusan ännu värre. Hur kan det hjälpa mot fysskador?
Metall leder kyla (och värme) 1000 gånger bättre än luft. Basta med en silverkedja runt halsen så förstår du

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in