2010-02-02, 11:23
Bannlyst
Annars kan du pressa ihop burkar till något som liknar en pistol. Prova panta. Går valigtvis inte. Sparka till pantmaskinen och dra svärande ner toppluvan och ta med tomburkarna till kassan.
Skrik hysteriskt till bruden i kassan att du vill ha dina pengar nu. Vifta med dina hoppressade pantburkar.

Har du flyt kommer den blonda kasörskan att reagera och blixtsnabbt ge dig massor av kosing. Titta förvånat på pengarna. Tacka och ge henne ordentligt dina hopressade pantburkar.

Gå snabbt därifrån innan folk inser att man misstagit sig och gett dig för mycket i pant.

Hur svårt kan de va?
Citera
2010-02-02, 11:37
Medlem
morkfromorks avatar
Att lura ica på några kronor med pant känns oerhört fjuttigt... sånt man pysslade med som 10åring ju...
Citera
2010-02-02, 11:40
Medlem
lllllllllllls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrlustig
Hej!
Någon som vet hur man på bästa sätt kopierar dessa små kvitton? eller skriver ut egna?

Har ingen erfarenhet av just pantkvitton så detta är rena spekulationer...

Det enklaste vore väl att använda en faxmaskin att kopiera kvittona med (den gamla modellen med papper på rulle). Dessa papper är för blotta ögat identiska med papperena som används i kassaapparater, pantmaskiner, etc.
Problemet med färgloggan på baksidan bör inte va ett problem om du har en fax som klarar färgtoner. Såna här apparater är helt out of date och borde gå att få tag på för en spottstyver.

Hur det skall gå till rent praktiskt vette fan, och detta är, som sagt, bara rena speklationer:

Börja med att scanna in baksidan av ett autentiskt kvitto, fixa avståndet mellan loggorna i ett bildredigeringsprogram och skriv sedan ut dessa på ett a4ark som du sedan kör genom faxen (maxa på tills hela rullen e slut).
rulla tillbaka papperet på rullen men åt andra hållet, stoppa tillbaka den i maskinen och kopiera av ett ark med påklistrade autentiska kvitton (underlättar att markera kanterna med små skärmärken i hörnen). Använd linjal och mattkniv/skalpell och skär loss din hög med kvitton, promenera till närmaste ica/willys whatever och se till att snuten inte plockar dej!

Denna metod använde jag för att modifiera och kopiera bussbiljetter när jag sommarjobbade en gång i tiden. Hur det funkar med pantkvitton vet jag som sagt inte men det kan ju vara värt ett försök för den som orkar.
Citera
2010-02-02, 11:51
Medlem
herrlustigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Att lura ica på några kronor med pant känns oerhört fjuttigt... sånt man pysslade med som 10åring ju...
Några kronor?

Citat:
Ursprungligen postat av llllllllllll
Har ingen erfarenhet av just pantkvitton så detta är rena spekulationer...

Det enklaste vore väl att använda en faxmaskin att kopiera kvittona med (den gamla modellen med papper på rulle). Dessa papper är för blotta ögat identiska med papperena som används i kassaapparater, pantmaskiner, etc.
Problemet med färgloggan på baksidan bör inte va ett problem om du har en fax som klarar färgtoner. Såna här apparater är helt out of date och borde gå att få tag på för en spottstyver.

Hur det skall gå till rent praktiskt vette fan, och detta är, som sagt, bara rena speklationer:

Börja med att scanna in baksidan av ett autentiskt kvitto, fixa avståndet mellan loggorna i ett bildredigeringsprogram och skriv sedan ut dessa på ett a4ark som du sedan kör genom faxen (maxa på tills hela rullen e slut).
rulla tillbaka papperet på rullen men åt andra hållet, stoppa tillbaka den i maskinen och kopiera av ett ark med påklistrade autentiska kvitton (underlättar att markera kanterna med små skärmärken i hörnen). Använd linjal och mattkniv/skalpell och skär loss din hög med kvitton, promenera till närmaste ica/willys whatever och se till att snuten inte plockar dej!

Denna metod använde jag för att modifiera och kopiera bussbiljetter när jag sommarjobbade en gång i tiden. Hur det funkar med pantkvitton vet jag som sagt inte men det kan ju vara värt ett försök för den som orkar.
Vad är det för fax maskin du pratar om? Länka gärna.
Jo den idén borde funka, om man gör det riktigt noggrant bara.
Nej man blir ju lite skakis ibland :O
Citera
2010-02-02, 12:01
Medlem
Meatfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homerbiff
Streck koderna blir unika. Du kan inte kopiera dem och använda flera gånger

Har svårt att tänka mig att dom har en databas för alla ICA sammankopplade för att kolla om en streckkod redan är använd.
Känns som den lösningen skulle kosta mer än va dom tappar på eventuellt pantfusk...

Det optimala vore ju att genom en insider få tag på en tom etikettrulle som sitter i pantmaskinen, sen ær det bara att gå løs med photoshop!
Ska kolla med en kompis som jobbar på ICA och se hur koll dom har på dessa
Citera
2010-02-02, 12:02
Medlem
lllllllllllls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrlustig
Några kronor?

Vad är det för fax maskin du pratar om? Länka gärna.
Jo den idén borde funka, om man gör det riktigt noggrant bara.
Nej man blir ju lite skakis ibland :O

Inget speciellt märke, vilken som helst som fylls på med papper på rulle och inte med vanliga pappersark.
exempel:

http://images.tradera.com/739/95883739_1.jpg

inte säker på att just denna modellen har färgfunktion men det borde ju inte vara så svårt att hitta för den som söker.
Citera
2010-02-02, 12:03
Medlem
lllllllllllls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meatface
Det optimala vore ju att genom en insider få tag på en tom etikettrulle som sitter i pantmaskinen, sen ær det bara att gå løs med photoshop!

Hur skulle utskriften gå till rent praktiskt, menar du?
Citera
2010-02-02, 12:07
Medlem
herrlustigs avatar
Citat:
Har svårt att tänka mig att dom har en databas för alla ICA sammankopplade för att kolla om en streckkod redan är använd.
Känns som den lösningen skulle kosta mer än va dom tappar på eventuellt pantfusk...

Ska kolla med en kompis som jobbar på ICA och se hur koll dom har på dessa
Nej precis, jag har ju kollat på två kvitton och dem ser lika dana ut, EXAKT, när det är samma belopp d.v.s.

Citat:
Inget speciellt märke, vilken som helst som fylls på med papper på rulle och inte med vanliga pappersark.
exempel:

http://images.tradera.com/739/95883739_1.jpg

inte säker på att just denna modellen har färgfunktion men det borde ju inte vara så svårt att hitta för den som söker.
Okej tack!
Citera
2010-02-02, 12:10
Medlem
Meatfaces avatar
Citat:
Hur skulle utskriften gå till rent praktiskt, menar du?
Sitter med en etikettskrivare på jobbet för att skriva ut etiketter till Posten.
Det går att manuellt ställa in storleken på etiketten som används vid utskrift i programvaran, så det borde inte vara några problem.
Citera
2010-02-02, 12:13
Medlem
lllllllllllls avatar
Citat:
Sitter med en etikettskrivare på jobbet för att skriva ut etiketter till Posten.
Det går att manuellt ställa in storleken på etiketten som används vid utskrift i programvaran, så det borde inte vara några problem.

Låter inte helt dumt! Återkom gärna med resultat...
Citera
2010-02-02, 12:21
Bannlyst
Jag jobbade på en affär ett tag och då kom det en blattegubbe på 50+ och skulle lämna in pant på närmare 1000 kr, vi tänkte att detta kan inte stämma då jag hade varit in i pantrummet och tittat i plastburkslådan och den skulle snart bli full. Då skulle ju apparaten låst sig, det visade sig dock att den var tom där bakom, och att det låg kanske 500 st plastremsor med avklippta "pant-kvitton" fastlimmad på dessa plastremsor, då hade han allstå klippt 5 st rader på streckkoden på bredden, så varje rem gav han 2 kr. sen hade han fått in dom i apparaten, och den gav honom 2 kr. Han fick dock inge pengar, och sa att han inte visste varför dom såg ut så, och sprang sedan ut, dock så fastnade han på kameran, och han har blivit anmäld osv, fick dock inte höra nå mer för jag fick sluta. Om dom åtgärdat detta vet jag inte, ni får prova. Ska göra bilder i paint om ni inte förstog.

bild:
http://data.fuskbugg.se/skalman01/fiffel.jpg
Senast redigerad av kletis 2010-02-02 kl. 12:27.
Citera
2010-02-02, 12:53
Medlem
Meatfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kletis
Jag jobbade på en affär ett tag och då kom det en blattegubbe på 50+ och skulle lämna in pant på närmare 1000 kr, vi tänkte att detta kan inte stämma då jag hade varit in i pantrummet och tittat i plastburkslådan och den skulle snart bli full. Då skulle ju apparaten låst sig, det visade sig dock att den var tom där bakom, och att det låg kanske 500 st plastremsor med avklippta "pant-kvitton" fastlimmad på dessa plastremsor, då hade han allstå klippt 5 st rader på streckkoden på bredden, så varje rem gav han 2 kr. sen hade han fått in dom i apparaten, och den gav honom 2 kr. Han fick dock inge pengar, och sa att han inte visste varför dom såg ut så, och sprang sedan ut, dock så fastnade han på kameran, och han har blivit anmäld osv, fick dock inte höra nå mer för jag fick sluta. Om dom åtgärdat detta vet jag inte, ni får prova. Ska göra bilder i paint om ni inte förstog.

bild:
http://data.fuskbugg.se/skalman01/fiffel.jpg

Var ju en enkel men ganska ogenomtänkt idé.
Fördelen med TS metod är ju att du inte lämnar några bevis i pantautomaten.
Sedan får man se till att ta med ett par påsar med burkar/tomflaskor i för att inte väcka misstanke,
Citat:
Låter inte helt dumt! Återkom gärna med resultat...
Det ska jag, förutsatt att jag får tag på etiketter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in