Citat:
Ursprungligen postat av herrlustig
Hej!
Någon som vet hur man på bästa sätt kopierar dessa små kvitton? eller skriver ut egna?
Har ingen erfarenhet av just pantkvitton så detta är rena spekulationer...
Det enklaste vore väl att använda en faxmaskin att kopiera kvittona med (den gamla modellen med papper på rulle). Dessa papper är för blotta ögat identiska med papperena som används i kassaapparater, pantmaskiner, etc.
Problemet med färgloggan på baksidan bör inte va ett problem om du har en fax som klarar färgtoner. Såna här apparater är helt out of date och borde gå att få tag på för en spottstyver.
Hur det skall gå till rent praktiskt vette fan, och detta är, som sagt, bara rena speklationer:
Börja med att scanna in baksidan av ett autentiskt kvitto, fixa avståndet mellan loggorna i ett bildredigeringsprogram och skriv sedan ut dessa på ett a4ark som du sedan kör genom faxen (maxa på tills hela rullen e slut).
rulla tillbaka papperet på rullen men åt andra hållet, stoppa tillbaka den i maskinen och kopiera av ett ark med påklistrade autentiska kvitton (underlättar att markera kanterna med små skärmärken i hörnen). Använd linjal och mattkniv/skalpell och skär loss din hög med kvitton, promenera till närmaste ica/willys whatever och se till att snuten inte plockar dej!
Denna metod använde jag för att modifiera och kopiera bussbiljetter när jag sommarjobbade en gång i tiden. Hur det funkar med pantkvitton vet jag som sagt inte men det kan ju vara värt ett försök för den som orkar.