2010-02-02, 10:15
Medlem
Homerbiffs avatar
Streck koderna blir unika. Du kan inte kopiera dem och använda flera gånger
Citera
2010-02-02, 10:15
Medlem
orvarens avatar
Ofta,så gäller inte pantkvittot från "ICA" i "Willy's" butik osv..

Sedan,så kan ju papperskvaliteten skiljas åt..

Men kör man i "självscanningen",kan man ju fippla in ett kvitto med "fel" kvalitet och testa..

Återkom gärna med erfarenheter och feedback!
Citera
2010-02-02, 10:16
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homerbiff
Ahh,är det så "illa" t.o.m!!
Citera
2010-02-02, 10:29
Medlem
herrlustigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knokkelmann
man kan inte ta ut panten på ica maxi för pant man pantat på ica supermarket
Jo det går, alla kvitton funkar, men dem ser lite olika ut, det smartaste är att ta unga blondiner i kassorna, dem kör på ändå, kvittona funkar men egentligen får dem inte göra så...

Citat:
Ursprungligen postat av Homerbiff
Men jag gjorde två kvitton på 1kr styck och dem såg exakt lika dana ut, streckkoden och allt!
Citera
2010-02-02, 10:30
Medlem
Argones avatar
Är väll ganska självklart att du bara kan scanna de en gång sen sätts de ur bruk? Annars är de otroligt dumma.
Citera
2010-02-02, 10:32
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrlustig
Jo det går, alla kvitton funkar, men dem ser lite olika ut, det smartaste är att ta unga blondiner i kassorna, dem kör på ändå, kvittona funkar men egentligen får dem inte göra så...

Men jag gjorde två kvitton på 1kr styck och dem såg exakt lika dana ut, streckkoden och allt!
Det går inte alls. Lämnade av misstag fram ett pantkvitto från coop i Icakassan, då pep det till och jag fick beskedet att detta kan du bara lösa in i butiken du pantat hos.
Citera
2010-02-02, 10:36
Medlem
herrlustigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Det går inte alls. Lämnade av misstag fram ett pantkvitto från coop i Icakassan, då pep det till och jag fick beskedet att detta kan du bara lösa in i butiken du pantat hos.
Det går för mig, jag "fuskar" på ett vanligt ICA har sen lämnat in kvitton på ICA MAXI, ICA Supermarket och massa olika ICA!

EDIT:
Coop --> ICA går nog inte

Det måste vara från nått slags ICA!
Citera
2010-02-02, 10:45
Medlem
herrlustigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argone
Är väll ganska självklart att du bara kan scanna de en gång sen sätts de ur bruk? Annars är de otroligt dumma.
Men hur kan då kvitton på samma belopp se exakt lika dana ut?
Även om dem inte gjorde de så skulle alltså alla ICA i sverige vara uppkopplade mot någon slags databas som registrerade detta?

Tror inte dem har tänkt på säkerheten så mycket över detta då de antagligen inte haft så stora problem, en kameraövervakning hjälper ju mycket...
Citera
2010-02-02, 10:50
Medlem
osmart-smarts avatar
där jag bor bytte dom för många år sen från rimi till ica det står fortfarande rimi
Citera
2010-02-02, 10:58
Bannlyst
Det finns ju streckkodsgeneratorer på internet som man kan skriva ut och använda.
Citera
2010-02-02, 11:03
Medlem
herrlustigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Det finns ju streckkodsgeneratorer på internet som man kan skriva ut och använda.
Intressant!
Grejjen är bara att man vill få likadana kvitton, t.ex. så står det ju ICA överallt på baksidan osv.
Citera
2010-02-02, 11:04
Medlem
Tråknicks avatar
Pantburkssamlare borde gå omkring med en en rulle streckkoder att klistra på burkarna tycker man, om det nu går att få ekonomi i det, det är ju inga mängder i intäkter men framförallt så borde det funka på petflaskor där etiketten trillat av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in