2010-03-20, 23:47
Medlem
acerblazerlols avatar
lucylie, varför bumpade du två trådar om att panta burkar?
Citera
2010-03-20, 23:48
Medlem
acerblazerlols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lucylie
det är jättekul att panta och samla burkar. då får man extra pengar man slipper skatta på. i somras kom jag upp i över 1000 kr. Nu har jag 750 kvar som jag satt in på sparkontot..... Och snart börjar säsongen igen ska försöka slå förra sommarens rekord. speciellt när man ej köpt burkarna själv
Hur jävla gammal är du egentligen? antingen så är du en 60 årig kärring som inte äger mer än kläderna du har på dig eller så är du nån p11/12'a
ge fan i att bumpa gamla skittrådar
Citera
2010-03-24, 17:05
Medlem
tclaessons avatar
Varför få dåligt samvete? Inte ditt fel att världen ser ut som den gör. Dina pengar kommer inte att bota svält och AIDS.
Citera
2010-04-27, 15:06
Medlem
MrLindbloms avatar
PET-Flaskor som bryts ner av sig själva?

Hallo!

Jag håller på att leta efter PET-flaskor för att bygga en liten sak men jag vill helt ha flaskor som bryter ner sig själva efter ett antal dagar/veckor/månader. Har letat runt hela nätet, men hittar ingenting.

Har iof aldrig hört talas om PET_flaskor som bryter ner sig själva, men det kanske finns?

Någon som har lite tips?!
Citera
2010-04-27, 15:14
Bannlyst
Du får nog använda mjölkkartonger
Citera
2010-04-27, 15:17
Medlem
Herr-Nidings avatar
Om du vill hitta en PET-flaska som bryter ned sig själv tror jag du får leta länge, väldigt länge.
Då PET inte är flasktypen utan är en förkortning för materialet som den är konstruerad i, nämligen polyetentereftalat. Att hitta flaskor i någon form av lätt nedbrytbar polymer är väl inte otroligt, men lär väl inte vara lätta att få tag på då de antagligen ej masstillverkas.
Citera
2010-04-27, 15:43
Medlem
Det finns ju såna fejkglasflaskor som är gjorda av socker vill jag minnas. Dessa borde lösas upp hyffsat fort i naturen.
Citera
2010-04-27, 17:38
Medlem
MrLindbloms avatar
Okej, sorry glöm PET-flaskan då.. Men någon sorts flaska som bryts ner av sig själv.

Den där sockerflaskan ska jag leta efter! Tack för tipset
Citera
2010-05-09, 08:14
Bannlyst
nästan uppe i snart 200 spänn redan sen 20 mars. inte dåligt och maj har inte ens börjat. ska bli kul om jag slår förra sommarens rekord på 1200 kr
Citera
2010-05-12, 02:02
Avslutad
200 spänn är vad jag gör av med på en dag. 2 pkt cigg, mat o lite öl...

lucylie:
Varför gör du detta? Jag känner den kändaste burksamlaren i Ängelholm. Hon säger att hon inte gör det för pengarna, det är mer ett tvångssyndrom. Visst finns det folk som är rika som svin, t.ex Burk-Curt; http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4933340.ab
Citera
2010-05-12, 02:11
Medlem
Kommer ihåg när jag var yngre, jag och en polare hittade två lådor fulla med ölburkar. Eftersom man inte var så gammal så blev man helt lyrisk och cyklat så snabbt till affären har man inte gjort många gånger. När maskinen svalt alla burkar så går det inte att få ut något kvitto. Det visade sig senare när vi kallat på personal och dom öppnat maskinen att tittat att det var finska burkar. Det hade säkert varit 70-90 kronor. Men eftersom vi bydde i en hyffsat litet by och personalen kände igen oss och tyckte synd om oss fick vi plocka godis för 20 kr var eftersom dom tyckte synd om oss.

Kanske inte bidrar så mycket i ämnet, men roligt och dela med sig av "panthistorier"
Citera
2010-05-12, 16:45
Medlem
JointOfStyxs avatar
jag löser det genom att bara panta svenska burkar med pant och slänga de utländska i sopåtervinningen. Jag misstänker att många gör så och därför får du nog tyvärr mycket import i högen TS
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in