2009-06-22, 23:44
Medlem
Rembrandths avatar
Men om man nu skulle lyckas med att göra ett "perfekt" falskt kvitto, och dem i kassan sen kommer på en, vad kan hända?

Påklistrade streckkoder fungerar, det är jag 100% säker på.
Citera
2009-06-22, 23:50
Medlem
Jo på klistrade etiketter fungerar.

Generatorn jag pratar om är så att du knappar in nummret som står under sträck koden så genererar den fram nya koder som man kan skriva ut så de inte börjar vakta maskinen när de märker att någon klistrar på.

Dock så blir det jobbigt att skriva ut och sätta på flaskor och skicka ner hela tiden.

Finns någon sida på google där en kille beskriver hur man ska sätta koderna runt en flaska för att få ut 6 scanningar på en flaska.

Alltså man sätter koderna runt en flaska 5-6 stycken på något vis(man mätte avstånd osv), ska tydligen störa maskinen och hålla på snurra flaskan runt runt.

Ja etikett skrivare bör fungera perfekt då de har samma sorts typsnitt, dock så fungerar det ju med A4 papper och klistra på flaskan.

Rembrandth: Polisanmäld och dömd för bedrägeri.
Citera
2009-06-22, 23:53
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trovalla
Kvittopapper på närmaste kontorsaffär.

Finns även sträckkodsgeneratorer om du googlar så du kan välja 4kronors flaskor.

Så du vet streckkodsgenaratorer som fixar fyra kronor pant trots att butikerna inte ens tar emot dessa längre? Har du url till en sådan?
Citera
2009-06-22, 23:54
Medlem
Rembrandths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trovalla
Rembrandth: Polisanmäld och dömd för bedrägeri.

Jo, tänkte också att det var något sånt. Är det värt att ta risken, för jag menar, man kan ju liksom inte tjäna mer än ett par hundra på det om det nu lyckas?
Citera
2009-06-22, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Så du vet streckkodsgenaratorer som fixar fyra kronor pant trots att butikerna inte ens tar emot dessa längre? Har du url till en sådan?

Just ja fan, då är det till 2-kronors flaskor. Minns jag använde den som satan förut och satte 4 kronors etiketter på 50cl flaskor.

Rembrandth: Nja det är ju om de står där bak och arbetar och ser att man står o skickar in flaskor med på klistrade streckkoder.

Edit: Här får ni: http://www.adcnordic.com/streckkod/streckkod.php
Senast redigerad av trovalla 2009-06-23 kl. 00:00.
Citera
2009-06-23, 00:25
Medlem
Juni användare.s avatar
Passa på att tipsa om: https://www.miroguide.com/items/1760658
Mycket intressant om streckkoder och hur du kan modifiera och exploatera streckkodssystem.
Citera
2009-06-27, 23:00
Medlem
den här tråden får ju inte dö :S
Citera
2009-06-27, 23:10
Medlem
biggander2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buchman
den här tråden får ju inte dö :S

Säger detsamma !

Om man nu lyckas göra streck koder hur ska man göra flaskorna man sätter dom på då ? :P

För liksom efter man satt in en så försvinner den ju så hur funkar det ?
Citera
2009-06-27, 23:11
Bannlyst
ta en sån jävla back med glasflaskor och sätt fast i ett snöre. Sen är det ju bara att dra den in och ut. får ju 30 spänn varje gång
Citera
2009-06-27, 23:18
Medlem
biggander2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krikk
ta en sån jävla back med glasflaskor och sätt fast i ett snöre. Sen är det ju bara att dra den in och ut. får ju 30 spänn varje gång

Hm bra jävla idé !

Antar att du har gjort det själv ?
Citera
2009-06-27, 23:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av biggander2
Hm bra jävla idé !

Antar att du har gjort det själv ?

nej, men i min ungdom så stal jag en hel del såna backar och pantade 15 minuters arbete och 200 spänn i näven. inte illa.

På min lokala konsumbutik så är den pantgrejen inne i affären, så man kan bara ta flaskor därinne och panta har gjort det vid enstaka tillfälle då man har haft för lite pengar
Citera
2009-06-27, 23:41
Medlem
biggander2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krikk
nej, men i min ungdom så stal jag en hel del såna backar och pantade 15 minuters arbete och 200 spänn i näven. inte illa.

På min lokala konsumbutik så är den pantgrejen inne i affären, så man kan bara ta flaskor därinne och panta har gjort det vid enstaka tillfälle då man har haft för lite pengar

Hmm menar du snott fulla backar med glas i eller hur äre ?

Så är det här med, men menar du dom där tomma flaskorna som står bredvid ibland ?, såna funkar ju inte därför dom står där ?

Blir nog ta och tjäna lite pengar på detta sättet som du skrev ovan om jag förstår lite mer vad du menar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in