2009-05-09, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frottefilten
Ja faktiskt kan man det. Om man går på en festival kan man hitta himla mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av Zurret
Beror ju på vart man går och när. Är man lite "sneaky" och tar sig in i soprum osv så kan man säkert hitta påsar med burkar m.m som dom kan roffa åt sig. Eller på diverse festivaler kan dom nog sno åt sig en del. Dock en vanlig dag ute på stan, don't think so...
Jo, fast de jag pratar om går alltså inte på festival, de går inte in i soprum. De går gatan fram och vittjar en papperskorg var 200:ade meter. Och de gör detta regelbundet.
Citera
2009-05-09, 03:37
Medlem
Zurrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mannenutanminne
Jo, fast de jag pratar om går alltså inte på festival, de går inte in i soprum. De går gatan fram och vittjar en papperskorg var 200:ade meter. Och de gör detta regelbundet.

Dessa människor är väll oftast uteliggare och klarar sig bra på 20 spänn timmen iof

Men jo, inget vidare välbetalt "jobb"...
Citera
2009-05-09, 22:33
Medlem
Frottefiltens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mannenutanminne
Jag har pantat för 250 kr på ca en månad hittils
Citera
2009-05-10, 01:37
Medlem
Travbanor är en guldgruva!
Citera
2009-05-11, 09:25
Medlem
Frottefiltens avatar
Metallförpacknings cointainerna också. Brukade stå och fiska upp en massa burkar ur dem med hjälp av ståltråd när jag bodde hemma. Finns puckon som lägger burkar med pant där i istället för att gå till affären och panta dessa flaskor. Om de nu ej vill ha burkarna kan de väl ställa påsen antingen utanför affären eller nedanför metall cointainern istället! Affären ligger ju bara tvärs över gatan så gå då dit och panta dem istället!

Risken med att stå där och fiska är att en massa ser en. Så man ska helst åka dit sent när det börjar skumma runt 21.30 och ha med sig ficklampa!
Citera
2009-06-22, 22:58
Medlem
Fmus avatar
Göra egna pantkvitton?

Hejsan

Sökfunktionen fungerar inget bra för mig så jag skriver här istället.

Vi säger att jag går och pantar för 300kr, sen kopierar detta kvitto 10 gånger, kan jag plocka ut 3000kr då? Om jag antingen går in och tar ut pengarna från 5 olika kassor alternativt åker på olika ICA-affärer?

Går detta? Vad för skrivare rekommenderar ni? Samt papper?

Fmu
Citera
2009-06-22, 23:01
Medlem
Kvittopapper på närmaste kontorsaffär.

Finns även sträckkodsgeneratorer om du googlar så du kan välja 4kronors flaskor.
Citera
2009-06-22, 23:11
Medlem
Fmus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trovalla
Kvittopapper på närmaste kontorsaffär.

Finns även sträckkodsgeneratorer om du googlar så du kan välja 4kronors flaskor.

Ok, kan man köpa kvittopapper i a4-storlek då eller får man hålla på bråka med skrivarinställningar?

Sträckkodsgeneratorer, hur menar du nu, att man skriver ut en bit papper och sätter på alla sina te.x. 0,5L flaskor?

Och som sagt, vilken skrivare lämpar sig bäst för detta?

Fmu
Citera
2009-06-22, 23:12
Bannlyst
Någon ettikettskrivare kanske är lättare att skriva ut med
Citera
2009-06-22, 23:15
Medlem
det här verkar som ett bedrägeri som tillochmed jag kan klara av, måste fortsätta läsa
Citera
2009-06-22, 23:21
Medlem
Greger08s avatar
Det går att skriva ut streckkoder på vanligt papper och tejpa fast på flaskor, fungerar utmärkt att panta har jag hört

sök typ på barcode generator eller liknande på google

Sen är det bara att skriva av siffrorna från streckkoden på valfri flaska och tillverka egna
Citera
2009-06-22, 23:39
Medlem
flummbullens avatar
Haha, vilken idé.

Importburkarna kommer med påklistrade streckkoder så det ska nog inte bli något problem med egentillverkning med streckkoder. Men kvitton har jag ingen aning om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in