2008-06-14, 19:38
Moderator
Falukropps avatar
I 15-16-årsåldern gjorde jag och ett par polare riktigt feta pengar på att sälja koppar. Beroende på kvalitet fick man mellan 15 och 25 kronor kilot för det. Elkoppar fick man mycket för, medans gamla rör med massa lödningar och skit på gick för mindre.
Nu får man väl närmare 50 spänn kilot för det om jag fattat det jela rätt, kineserna köper upp råvaror som galna. Men å andra sidan så kanske det är svårare att hitta koppar nu när det skrivits så mycket om kopparstölder i tidningarna. Varenda käft vet att det är värt pengar.

Ett annat jävligt enkelt knep för att fixa pengar när man var liten var att dra upp till torget en fredagseftermiddag när kön på bolaget var en halvtimma lång.
Tryck ut en bunte kölappar, gör nåt annat en stund, ställ dig sen vid bolagets entre och sälj lapparna för ett par tior styck när det bara är några turnummer kvar innan dina lappar. Lovar dig att vem som helst är redo att betala en tjuga för att slippa köa en halvtimma på bolaget.
För att det ska funka vill det ju förvisso till att bolaget är av den gamla modellen och inte självplock. Men det finns väl några såna kvar också ute i landet?
Citera
2008-06-14, 21:54
Medlem
Gravity2s avatar
Köp ut sprit åt kids då?
Ställ dig utanför en gymnasie/högstadieskola och snacka med kidsen, de tycker lätt att det kan vara värt 300:- för en flaska vodka. 100:- direkt i näven
Citera
2008-06-15, 06:39
Medlem
Tänk om du bor i en stad med ca 100.000 invånare och du plingar på varje dörr och frågar efter 2kr, då har du cash sen...när du plingar på kan du säga att du gör en undersökning hur snåla folk i sverige är =)
Citera
2008-07-24, 16:40
Bannlyst
Panta stora mängder med burkar!

Det är så att jag vet ett ställe (sopptipp) där det ligger massvis med pant burkar och även en del PET flaskor!...

Och jag har tänkt att dra dit med en kompis och dra med oss stora svarta sopp påsar och fylla dom och sedan gömma allt i skogen för att sedan gå ner i omgångar med 1 svart soppsäck var!...

Så jag undrar om det finns något enklare sätt att använda för att panta allt?
Citera
2008-07-24, 16:50
Medlem
Elita_s avatar
alltså jag förstår inte, varför ska du lägga dom i skogen för?
Citera
2008-07-24, 16:52
Medlem
Funcadelics avatar
Enklare sätt att panta burkar än att stoppa in dem i maskinen? När jag jobbade på ICA brukade en snubbe från pizzerian bredvid glida in och fråga om vi kunde göra en deal för hans svarta sopsäck med flaskor. 20 spänn erbjöd vi honom.
Så nej, inte vad jag vet.
Citera
2008-07-24, 16:53
Medlem
Finns tonåringar runt om GBG som konstant står och plockar burkar ur återvinningsstationer, försök kontakta dem för de verkar erfarna.
Citera
2008-07-24, 16:56
Medlem
Coke54s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elita_

lite dumt att gå och panta direkt, när jag va mindre så tog vi petflaskor från coca cola i jordbro och sprang ner till ica och pantade, då kom securitas och tog oss frågade lite enkelt..."vart ifrån har ni fått det där?" dum jävla fråga eftersom han redan visste det
Citera
2008-07-24, 17:21
Medlem
Paskos avatar
Vi brukade tömma backarna med läsk på ica och bara stoppa in tomma backar, det funkade
Senast redigerad av Pasko 2008-07-24 kl. 17:25.
Citera
2008-07-24, 17:25
Medlem
Funcadelics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pasko
Vi brukade tömma backarna med läsk på ica å bara stoppa in tomma backar, det funkade
Det är därför vettiga butiker har pantstationerna utanför ingången
Citera
2008-07-24, 17:31
Medlem
_Shakermakers avatar
I min by ställde de alla backar utanför lastbryggan. så det var bara agtt roffsa åt sig en och gå n och panta.
Citera
2008-07-24, 17:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elita_
Delvis för att vi ska fylla många säckar och inte orkar springa in o fylla först 2 säckar, springa och panta och sedan göra samma sak om och om igen istället så går vi dit på kvällen fyller alla påsar lägger det i skogen och går i omgångar och pantar skiten dagen efter... Smart va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in