Har träffat på en som det gått snett för och hamnat utanför samhället, vi växte upp i samma område, gick i samma skolor. Nu är han arbetslös, uteliggare och har missbruk av alla möjliga slag, därför letar han burkar/flaskor.
En annan jag känner är förtidspensionär efter en stroke, han är ute hela dagarna och går. Talet är nästan borta, han förstår allt man säger och vet vad han vill säga, men orden är inte där. När han är ute har han en påse med sig, det han får in hamnar oftast i någon insamling till rödakorset eller världens barn.
En annan bekant har en storebror som inte har alla hästar hemma. Han har letat flaskor, burkar mm, ja allt som går att sälja som någon har kastat, det har han gjort under alla 25-30 åren jag känt familjen. Varenda krona han får in går in på ett sparkonto, föreslår man att han ska sattsa på att köpa en glass för en tia en varm sommardag ser han ut som om man är en rånare
Å andra sidan bjuder någon annan på glass så...
Jag tror att det finns många orsaker till att leta pantburkar/flaskor, tyvärr är det väl nu så att flera kommer att få ge sig ut och göra det i slutet av pengarna!