2009-03-17, 23:45
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnåmbord
Har flyttat igen sedan dess, men ser henne fortfarande! Kan man vara så fräck att man frågar henne rakt ut? Vet ej om jag vågar. As in tycker det är pinsamt :P

Då du borde veta hennes adress och namn är det bara att kolla upp vad hon deklarera i inkomst samt har i förmögenhet. Om båda dessa är noll kronor både "pantyrket" vara ett lönsamt yrke.

Citat:
Ursprungligen postat av onionflip
Hmm.. Undrar hur mycket det går att tjäna om man plockar burkar ca fem timmar varje dag i Stockholms innerstad (ja, jag har inget sommarjobb)?

Kan tänka mig att Stockholm innerstad redan är "fulltecknad" och att en gröngöling skulle få det svårt, med eventuell fysiskt våld som en möjlig följd av att ta burkar ur "fel" soptunna.
Citera
2009-03-17, 23:57
Medlem
Sotarmurres avatar
Testa parkerna i centrala stockholm på sommaren. Det är ett sommarjobb som heter duga! Dessvärre är det många andra som samlar burkar där, men nog finns det en hel jävla del!
Citera
2009-03-18, 00:18
Medlem
BRFs avatar
Glöm inte att räkna med socialbidrag på lönen, det borde väll ingå?
Citera
2009-03-18, 02:13
Medlem
Ser ni ner på burksamlare? Jag menar, det är ju egentligen en relativt "smart grej" dels hjälper de till med miljön. Som verkar vara så jävla viktigt dessa tider.
Och sedan så tjänar de ju en lite slant faktiskt.
Det är fan så jag själv nästan skulle kunna tänka mig att plocka en jävla massa burkar under bättre förhållanden.
Kanske ha en liten sopsäckskärra, handskar och en sån där keck reflexväst Det känns lite mer respektabelt då
Citera
2009-03-19, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Då du borde veta hennes adress och namn är det bara att kolla upp vad hon deklarera i inkomst samt har i förmögenhet. Om båda dessa är noll kronor både "pantyrket" vara ett lönsamt yrke.

Kan tänka mig att Stockholm innerstad redan är "fulltecknad" och att en gröngöling skulle få det svårt, med eventuell fysiskt våld som en möjlig följd av att ta burkar ur "fel" soptunna.

Ja, förutsatt att hon bor kvar där då. Men anledningen till att jag letade upp tråden igen var att jag såg henne igår, hon stod framför mig i kassan på ICAN, samma rock som hon hade första gången jag såg henne. Hon tittade på mig och log, troligen kände hon igen mig. Hon hade handlat 'vanlig' mat, inte något som skulle anses vara extra billig mat, som man förväntar sig att en burkplockare skall handla.

Antagligen är hon bara en ekonomisk pensionär som försöker fördriva tiden på dagarna och samtidigt kanske värna om miljön eller något i den stilen.
Citera
2009-03-19, 17:42
Medlem
Kadeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robban.swe
När jag gick i skolan så hade jag en snubbe i min paralellklass vars mormor inte hade något att göra efter pensionen, så hon samlade burkar. På fyra år fick hon ihop 36 000 kronor. Hon gick ut två gånger per dag och plockade burkar i centrum.

Träffade faktiskt på henne en gång inne på Coop när hon stod och pantade, jag skojar inte när jag säger att hon hade fyra kundvagnar knökfulla med burkar.

Så ni som alltid har undrat varför Örebro centrum är så burk-fritt, där har ni svaret

Borde ha vart slagsmål mellan henne och den indiska burkplockaren. Fan vad han var snabb och man såg han i hela Örebro.
Citera
2009-03-19, 18:14
Medlem
flyingpenguins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kubiken
Ser ni ner på burksamlare? Jag menar, det är ju egentligen en relativt "smart grej" dels hjälper de till med miljön. Som verkar vara så jävla viktigt dessa tider.
Och sedan så tjänar de ju en lite slant faktiskt.
Det är fan så jag själv nästan skulle kunna tänka mig att plocka en jävla massa burkar under bättre förhållanden.
Kanske ha en liten sopsäckskärra, handskar och en sån där keck reflexväst Det känns lite mer respektabelt då
Ser ner på dem som utan handskar gräver i papperskorgar fulla med lössnus och annat äckel. De som krälar i container känns också som ganska mystiska typer. Men annars är det väl ok! Det är deras utseende och eventuella missbruk som gör att man kanske ser det som ett sjaskigt kneg.
Citera
2009-03-19, 19:09
Medlem
MAX 4000 mån...
Citera
2009-03-19, 19:14
Medlem
Kingers avatar
3780 kr. Har man en burk extra är det bara att slänga den då det inte blir jämnt.
Citera
2009-05-05, 16:24
Medlem
Frottefiltens avatar
En sak som är irriterand är när folk slänger en massa burkar med pant på i cointainerna för metall förpackningar istället för att gå och panta burkar i affären som ligger 50 meter på andra sidan vägen!
Senast redigerad av Frottefilten 2009-05-05 kl. 16:26.
Citera
2009-05-05, 16:36
Medlem
Frottefiltens avatar
Ska till sthlm när det är maraton. ska gå längst spåret och panta burkar. skulle vilja ha en karta över diverse matbutiker isthlm där man kan panta burkarna och som ger ut pant. vet att hemköp på åhlens inte gör det bla. där måste man handla för pengarnal. ett bra ställe att leta brukar på är gröna lunds papperkorgar och djurgårdsfärjan!
Citera
2009-05-05, 16:39
Avslutad
Jag pantade ca 2 000 burkar en gång...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här