2009-03-15, 20:56
Medlem
Har sett en liten gumma i min stad som plockat burkar iaf under 5 års tid, samma kappa, samma stövlar och samma vagn, varje dag. Hon var okänd ända tills det visade sig att hon faktiskt bodde i min nya trappuppgång som jag flyttat in i nyligen. Och jag flyttade ändå till en finare stadsdel. Hon bodde högst upp, dvs hon hade en av takvåningarna, alltså en av dom dyraste lägenheterna i huset, och jag betalade nästan 6.000kr för en tvåa i en stad med 100k invånare.

Så antingen betalar soc för hennes våning, men det tror jag inte eftersom den borde anses som "lyx", allt är ju relativt.

Eller så har hon en stabil ekonomi och ett jävligt udda intresse.

Ett sista alternativ är att hon lever gott på att plocka burkar.

Vad tror ni?
Citera
2009-03-15, 20:58
Medlem
Det sjuka med burkmaffian är att en rätt ansenlig del utav dom är väl klädda pensionärer.
Citera
2009-03-15, 21:02
Medlem
Någon som vet vad det krävs för betyg för att bli burkletare på heltid?
Citera
2009-03-15, 21:03
Medlem
Bluebeast72s avatar
Då har vi hittentills Metall, Transport o byggnads.

Intressant fråga är oxå om dom har skyddombud o strejkrätt?

Undra hur många % av renhållningen de bär under sina stackars armar?

Jag ser dom lite som miljövårdare o dom går faktiskt om man betänker det i bräschen för de nya klimatmålen.
Citera
2009-03-15, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ytterboda
hon har nog mer pengar än dig...

Ja annars hade jag bott där uppe

Har flyttat igen sedan dess, men ser henne fortfarande! Kan man vara så fräck att man frågar henne rakt ut? Vet ej om jag vågar. As in tycker det är pinsamt :P
Citera
2009-03-15, 21:09
Medlem
jagvillhas avatar
Dom gör en stor tjänst för samhället och sig själva
Citera
2009-03-15, 21:11
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnåmbord
Ja annars hade jag bott där uppe

Har flyttat igen sedan dess, men ser henne fortfarande! Kan man vara så fräck att man frågar henne rakt ut? Vet ej om jag vågar. As in tycker det är pinsamt :P

Hon vill kanske fördriva tid bara? Tar promenader och tjänar pengar på det.
Citera
2009-03-15, 21:19
Medlem
Bluebeast72s avatar
Burksamlare i olika div.

Det finns burksamlare, o det finns burksamlare.

1) Gröngöling o tämligen osäker: http://tinyurl.com/djlhhj

2) Proffs o vandrande industri: http://tinyurl.com/cqlgs3
Citera
2009-03-15, 21:25
Medlem
Jag gjorde detta i min barndom och tjänade ihop cirka 50 kronor som jag och kompisen delade på, dock ska jag tillägga att jag inte hade några tidigare arbetslivserfarenheter och att det helt enkelt är ett bra förstajobb. Jag skulle kunna tänka mig att heltidsarbetande burksamlare tjänar runt eller något mer än vad en jurist gör i Sverige.
Citera
2009-03-15, 21:43
Medlem
Sir.Ps avatar
Har en kompis som åker runt å plockar burkar på festivaler för att ha råd att hänga på festivaler hela sommaren. Å dagarna efter en festival brukar han hitta tillräckligt med alkohol för att hålla sig konstant full nästkommande festival.
Citera
2009-03-15, 23:48
Medlem
Gick förbi en burksamlares hus och såg att han hade 3 plattskärmar i vardagsrummet
Citera
2009-03-16, 00:06
Medlem
Storleffes avatar
Samlade själv en hel del burkar som grabb när min syster var på olika fotbollsturneringar. Jag och en kompis fick ihop närmare 300:- var om dagen i 3 dagars tid. Det är mycket pengar för en snorunge
Dock är det lättare att samla bukar på större evenemang, men är man flitig så kan man säkert få ihop några hundralappar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in