2015-05-01, 20:33
Medlem
tror inte Navi får någon invite till TI5 då dom spelat skit senaste tiden, samt deras lineup varit svag.
Men din fråga hör till i matchpratstråden(?) (FB) DotA 2 - Matchpratstråden
Citera
2015-05-01, 20:40
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nwo123
tror inte Navi får någon invite till TI5 då dom spelat skit senaste tiden, samt deras lineup varit svag.
Men din fråga hör till i matchpratstråden(?) (FB) DotA 2 - Matchpratstråden

Gör det? Den där tråden är väll till för att just prata om just matcher? (den är även helt totalt död) Mitt inlägg var ju mer om TI & lag generellt.
Citera
2015-05-01, 22:48
Medlem
chessjamts avatar
Fan vad jag hatar när idiot-tiny i ens lag kastar dig mot fienderna. Visst, det funkar bra om du är en närkampshjälte men inte om du är ranged. Nu spelade jag för fan DROW, sämst i närkamp.

Insta rage-quit efteråt. Till mitt försvar så hade redan två i vårt lag lämnat sen tidigare men det där var fan droppen.
Citera
2015-05-01, 23:26
Medlem
Donnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Vilka lag tippar ni blir invade till TI? skulle tro att de invar minst 2 lag från varje region.

America:
. EG
. TT

China:
. Newbee, 100% inv
. IG
. Vici
. LGD

SE asia:
. Team malaysia
. MVP phoenix

EU:
. Navi
. Cloud 9

Team Secret?

Sen drog jag in med NiP i den sista, har inte med navi, mvp och tt. Empire, nip o secret istället.
Citera
2015-05-02, 00:09
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Fan vad jag hatar när idiot-tiny i ens lag kastar dig mot fienderna. Visst, det funkar bra om du är en närkampshjälte men inte om du är ranged. Nu spelade jag för fan DROW, sämst i närkamp.

Insta rage-quit efteråt. Till mitt försvar så hade redan två i vårt lag lämnat sen tidigare men det där var fan droppen.

Det var som fan, när jag var Axe och hade Tiny i mitt lag så kastade han bara mig, ett klokt beslut när jag läste ditt inlägg.
Citera
2015-05-02, 01:47
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askenar
Det var som fan, när jag var Axe och hade Tiny i mitt lag så kastade han bara mig, ett klokt beslut när jag läste ditt inlägg.

Jo, hade jag varit Axe hade det varit ett bra beslut av Tiny. Men nu var jag en squishy ranged så det sög något fruktansvärt.
Citera
2015-05-02, 15:45
Medlem
hej en fråga om bounty hunter. märkte att han gör double crits ibland när han brytar sin shadow walk. och det lustiga är att efter att jag köpte divine rapier så gjorde han 2x 1000 dmg. dvs 1 hit dödade alla heroes med mindre än 1.5k hp. hittar ingen skill som säger att han gör 2x crits.
Citera
2015-05-03, 01:46
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Gör det? Den där tråden är väll till för att just prata om just matcher? (den är även helt totalt död) Mitt inlägg var ju mer om TI & lag generellt.

Navi kan glömma en invite.

Runt 8/10 ganska låsta:

NA: EG
EU: Cloud 9, Secret
CIS: Empire
Kina: VG, IG, LGD
SEA: Malaysia

Två kvar, beror lite på hur Valve prioriterar mellan prestation/region/historia. Rave, MVP, VP, Alliance, Navi, NiP och Newbee slåss om dessa.

Oddsen att SEA får två direct invites = galet lågt. Alltså inte både Malaysia och Rave. Är regerande mästarna per automatik inbjudna? Ingen vet.
Senast redigerad av Jontalinen 2015-05-03 kl. 01:50.
Citera
2015-05-03, 01:56
Medlem
Apoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColacX
hej en fråga om bounty hunter. märkte att han gör double crits ibland när han brytar sin shadow walk. och det lustiga är att efter att jag köpte divine rapier så gjorde han 2x 1000 dmg. dvs 1 hit dödade alla heroes med mindre än 1.5k hp. hittar ingen skill som säger att han gör 2x crits.

Jinada heter det. http://www.dota2.com/hero/Bounty_Hunter/

225% dmg på högsta nivån, 100% att man crittar det slaget sen blir det en cd på 6sec. Du kan iofs misssa slaget men en annan femma .
Citera
2015-05-03, 17:44
Medlem
http://www.joindota.com/en/news/27889-loda-on-niqua-its-very-hard-to-remove-your-friend-from-a-line-up

Bulldog tillbaka, om dom lirar bra nu så tror jag på en invite. om dom visar att dom fortfarande kan så blir det invite fst
Citera
2015-05-03, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CypStek
http://www.joindota.com/en/news/27889-loda-on-niqua-its-very-hard-to-remove-your-friend-from-a-line-up

Bulldog tillbaka, om dom lirar bra nu så tror jag på en invite. om dom visar att dom fortfarande kan så blir det invite fst

Ganska osannolikt att de skulle få en invite när de kör en roster change så här sent.
Citera
2015-05-03, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verticaloo
Ganska osannolikt att de skulle få en invite när de kör en roster change så här sent.

också om du ser hur dom lirar nu:P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in