Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-27, 22:35
  #18529
Medlem
Blaze.s avatar
Är det för sent för att votea på team i International? Stod någonting att man kunde votea och få 500 battlepoints för varje rätt. Hur funkar det med voteing och allt sånt har aldrig lyckats klargöra..?

Var det förresten någon som köpte 75 battlepoint levels på 70% rea? Jag var så sugen men sket i det.. Något man kanske kommer ångra då det bara verkar va en engångsföreteelse.
Citera
2017-07-30, 22:47
  #18530
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
Är det för sent för att votea på team i International? Stod någonting att man kunde votea och få 500 battlepoints för varje rätt. Hur funkar det med voteing och allt sånt har aldrig lyckats klargöra..?

Var det förresten någon som köpte 75 battlepoint levels på 70% rea? Jag var så sugen men sket i det.. Något man kanske kommer ångra då det bara verkar va en engångsföreteelse.

Visst vill man samla items så kanske värt det, men alla immortals från i år kommer gå att få väldigt billigt om ett år (vilket är tiden de satt innan man kan tradea). Hursom tappar de lite glädjen när man sitter på 100 immortals, börjar bli för mycket blingbling bara för att sälja, saknar när det var mer rent cleana items som hade status med sig, typ dragonclaw hooken.

Och vart fan är clitbreaker akt 2? TI är nästan här och fortfarande inte ett ord...
Citera
2017-08-05, 00:01
  #18531
Medlem
Blaze.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Visst vill man samla items så kanske värt det, men alla immortals från i år kommer gå att få väldigt billigt om ett år (vilket är tiden de satt innan man kan tradea). Hursom tappar de lite glädjen när man sitter på 100 immortals, börjar bli för mycket blingbling bara för att sälja, saknar när det var mer rent cleana items som hade status med sig, typ dragonclaw hooken.

Och vart fan är clitbreaker akt 2? TI är nästan här och fortfarande inte ett ord...

Jo det är la sant, man får ju bara skit i kistorna än då. Jag missa Clitbreaker helt och hållet, eller aa medvetet jag lira det aldrig bara, fick man mycket battlepoints på det eller?

Förresten läste någonstans att för att kunna byta sin international ranked mot sin vanliga rank måste man köra 40 game på var och en? Solo och grupp? Jag har bara nötat solo och har gainat snart 700 mmr från 3k så det vore förödande om jag inte kan byta ut den sen för att man inte har kört 40 party games...? Stämmer detta?
Citera
2017-08-08, 22:02
  #18532
Medlem
Jag har lirat Dota 2 i 23 timmar och jag är totalt värdelös på det. Fattar verkligen ingenting och är hur dålig som helst. Vad fan ska jag göra? Vill verkligen lära mig spelet!
Citera
2017-08-09, 13:34
  #18533
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flasharn01
Jag har lirat Dota 2 i 23 timmar och jag är totalt värdelös på det. Fattar verkligen ingenting och är hur dålig som helst. Vad fan ska jag göra? Vill verkligen lära mig spelet!

23 timmar är verkligen ingenting. Det är bara att fortsätta och nöta in grunderna. Nu vet jag inte hur uppdaterad den är men kolla in Purge's video "Welcome to Dota, you suck".
Citera
2017-08-17, 15:55
  #18534
Medlem
56ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flasharn01
Jag har lirat Dota 2 i 23 timmar och jag är totalt värdelös på det. Fattar verkligen ingenting och är hur dålig som helst. Vad fan ska jag göra? Vill verkligen lära mig spelet!

Träna lashits/deny/nya heroes mot botar, kolla upp guider för warding spots/heroes.
Börja med att spela support så slipper du tänka så mycket på lasthits, ogre/lich tror jag kan vara bra picks. Lär dig att alltid kolla på minimap så du har koll på motståndarens rörelser.
De första matcherna kommer du möta en massa smurfkonton så du kommer att bli stompad men sen bör det jämna ut sig. När du tror att du är redo för ranked så är du inte det.
Citera
2017-09-03, 18:57
  #18535
Medlem
Julmustarns avatar
Kan man inte reporta players ingame? rätt konstigt ju ifall man inte kan det. Rätt ny så har inte helt koll på läget men det fanns ingen report funktion. En i laget som feedade, dog 35 gånger, sprang in i enemies laget hela tiden och gjorde inget.
Då är man tvungen att vänta tills matchen är slut för att reporta honom? Slutade med att jag blev "afk" i gamet för att jag var tvungen att googla hur reporting grejen funkar, tycker dota2 ui är väldigt dåligt btw, ingenting hittar man enkelt.

Har kört ett par games men möter mest ryssar/öst europa när man köar i "Europe West" hur fan?
Väldigt väldigt få pratar engelska.
Sjukt jobbigt spel att komma in i, känns verkligen inte värt mödan.
Citera
2017-09-04, 18:22
  #18536
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julmustarn
Kan man inte reporta players ingame? rätt konstigt ju ifall man inte kan det. Rätt ny så har inte helt koll på läget men det fanns ingen report funktion. En i laget som feedade, dog 35 gånger, sprang in i enemies laget hela tiden och gjorde inget.
Då är man tvungen att vänta tills matchen är slut för att reporta honom? Slutade med att jag blev "afk" i gamet för att jag var tvungen att googla hur reporting grejen funkar, tycker dota2 ui är väldigt dåligt btw, ingenting hittar man enkelt.

Har kört ett par games men möter mest ryssar/öst europa när man köar i "Europe West" hur fan?
Väldigt väldigt få pratar engelska.
Sjukt jobbigt spel att komma in i, känns verkligen inte värt mödan.

Sen ett par patcher tillbaka kan man inte reporta under spelets gång. Efter matchen kan du reporta genom att trycka report över spelaren hjälte i post-game screen.

Communityn är tyvärr väldigt toxic, och det tar lång tid att ens lära sig grunderna. Tänk på att det finns en dold "behaviour score" som mäter hur ofta du leavar/går afk/blir reportad, så om du beter dig illa kommer du ha större chans att bli matchad med andra spelare som gör detsamma (och motsatt givetvis). Dock kommer man aldrig till en punkt där alla sköter sig i alla games
Citera
2017-09-19, 14:54
  #18537
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kilmir
Sen ett par patcher tillbaka kan man inte reporta under spelets gång. Efter matchen kan du reporta genom att trycka report över spelaren hjälte i post-game screen.

Communityn är tyvärr väldigt toxic, och det tar lång tid att ens lära sig grunderna. Tänk på att det finns en dold "behaviour score" som mäter hur ofta du leavar/går afk/blir reportad, så om du beter dig illa kommer du ha större chans att bli matchad med andra spelare som gör detsamma (och motsatt givetvis). Dock kommer man aldrig till en punkt där alla sköter sig i alla games

Report systemet fungerar inte alls länge förutom att man får lägre behavior score, vilket bevisligen inte gör ett jävla skit då man fortfarande får 0-18 accbuyers / boostade som bara flamar i matcherna fast jag aldrig någonsin haft något annat än 0-3 reports eller vad den säger.

Dueling fates uppdateringen med två nya heroes är lovad inom en månad (valvetid)
Citera
2017-09-21, 14:58
  #18538
Medlem
56ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Report systemet fungerar inte alls länge förutom att man får lägre behavior score, vilket bevisligen inte gör ett jävla skit då man fortfarande får 0-18 accbuyers / boostade som bara flamar i matcherna fast jag aldrig någonsin haft något annat än 0-3 reports eller vad den säger.

Dueling fates uppdateringen med två nya heroes är lovad inom en månad (valvetid)

Jag läste att runt 9000 i behavior score är normalt och under 8000 så är man en toxic spelare.
Jag har under 8000 och då har jag nästan aldrig reports och spelar aldrig low priority. Jag spelar dock bara solo queue och 9 av 10 gånger jag får report är det av ett party.
Citera
2017-09-21, 17:27
  #18539
Medlem
solopoetry.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flasharn01
Jag har lirat Dota 2 i 23 timmar och jag är totalt värdelös på det. Fattar verkligen ingenting och är hur dålig som helst. Vad fan ska jag göra? Vill verkligen lära mig spelet!

Hitta någon/några som är bättre än du och se till att få tid att spela tillsammans med dem. När ni är ungefär lika bra, hitta ytterligare andra som är bättre än du och lär dig av dem.

Förutom det, ta hjälp av coachingvideos och liknande på youtube. Titta på proffsmatcher/streamers du gillar på Twitch. Och spela spela spela....

Jag har spelat över 4000 timmar och har fortfarande så mycket att lära och förbättra. Välkommen till Dota!
Citera
2017-09-22, 00:41
  #18540
Medlem
Måste dela med mig av detta match id, sjukaste jag varit med om.

3457850387

Båda lagen attackerar throne samtidigt och de vinner när deras har typ 1 hp kvar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback