2009-01-15, 08:58
  #1837
Medlem
Det jag läst mig fram till nu är att det krävs så mycket som 10ml luft i en ven för att man ska dö, den mängd melanotan jag injicerar blir runt 0.1ml samt att man aspirerar ju för att inte sätta i en blodåder.
Så jag är rätt lugn vad gäller den biten nu..

Är mest det där hur det ska se ut i sprutan när man aspirerar jag undrar? förutom att det absolut inte ska komma blod då!

Mvh
Citera
2009-01-15, 22:08
  #1838
Medlem
Hallå gänget!

Gjorde i höstas en beställning på melanotan från melanocorp. Paketet togs i tullen. Detta visste då jag ringde och frågade vart mitt paket tog vägen, vilket dom svarade att det var skickat på analys.
Efter det skickade melanocorp ett nytt paket med samma innehåll, vilket då kom fram.

Nu vill tullverket att jag ska "infinna mig på tullverket för utredning av brott"

Vad har dom för rättigheter egentligen? Och vad har jag för rättigheter? Kan jag bara strunta i att gå dit?
Citera
2009-01-16, 23:11
  #1839
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiamG
Hallå gänget!

Gjorde i höstas en beställning på melanotan från melanocorp. Paketet togs i tullen. Detta visste då jag ringde och frågade vart mitt paket tog vägen, vilket dom svarade att det var skickat på analys.
Efter det skickade melanocorp ett nytt paket med samma innehåll, vilket då kom fram.

Nu vill tullverket att jag ska "infinna mig på tullverket för utredning av brott"

Vad har dom för rättigheter egentligen? Och vad har jag för rättigheter? Kan jag bara strunta i att gå dit?

Tulltjänstemän som jobbar i yttre tjänst har många gånger samma rättigheter att gripa/omhänderta som polisen, exempelvis om det gäller brott mot smugglingslagen (2000:1225). Tullkriminalen genomför brottsutredningar inom Tullverkets område. Till tullkriminalen hör bland annat brottsutredare, analytiker och spanare. Dvs, dem har rätt att göra en utredning, och hålla dig som ansvarig. Du kommer förmodligen i värsta fall få böter och en prick i registret. Tar du inte ditt ansvar och åker ner dit, så kommer ärendet att skickas till polisen. Det bästa är att göra det rätt från början, det brukar gå smidigast då.
Citera
2009-01-17, 12:00
  #1840
Medlem
Peregrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beffen
....Sen så har jag några frågor som jag blev lite nojjig över.
Blir alltid någon pytteliten bubbla kvar i sprutan som verkligen är helt omöjliga att få ur hur mycket jag än knackar och vrider på sprutan, hur farligt är det med någon/några minismå luftbubblor?

När jag kört in sprutan i bukfettet och sedan aspirerar så kom inget blod, men något annat lite smågurgligt/småbubbligt, men då inget blod kom så injicerade jag, kändes helt smärtfritt, blödde ingenting osv och kännt mig helt normal.
Då jag aldrig använt sprutor tidigare så undrar jag om det ska bli så när man aspirerar?

Mvh
Beffen
Det är helt ofarligt att det finns nån luftbubbla kvar.
För att det ska vara farligt behövs många ml direkt in i venen.
Och här sticker du i bukfettet, finns inga vener här, alltså ingen som helst anledning att aspirera heller.
Aspirera gör du när du injicerar djupt i muskeln, vilket inte är fallet med melanotan....
Citera
2009-01-20, 13:56
  #1841
Medlem
Labolinas Linas avatar
Nu har jag använt melanotan i ungefär 2 veckor så man kanske kan sammanfatta lite smått.

Det svåraste var det mentala att injicera det, men det blev mycket enklare efterhand och man blev bättre på att göra det.

Jag tog en dos på 0.25mg per dag till mina cirka 80+kg. I början kände jag rodnad och det syntes även lite smått i ungefär en timme. Efter ungefär en vecka så såg man ingen rodnad efter injektionen men jag kände det lite smått.
Värt att tillägga är att jag även rodnar lätt utan melanotan
I vaket tillstånd fick jag inget stånd jag hade ofta ha stånd på natten, inget jobbigt egentligen men när man vaknade med stånd så tror man att man är pissnödig och går på toaletten i onödan

I övrigt är jag mycket nöjd med melanotan och kommer använda det även i framtiden.
Citera
2009-01-20, 15:35
  #1842
Medlem
jckeis avatar
Jag började också för två veckor sedan. Det har blivit 14 stick a 0,5mg. Jag har solat fyra gånger under den här tiden. Det är egentligen först nu de senaste dagarna som jag börjat bli brunare. Ja, alltså brunare än vad jag annars hade blivit på att sola solarium fyra gånger utan melanotan. Nya leverfläckar började ploppa upp redan efter en veckas användning.

Jag tänker också fortsätta att använda det här i framtiden... Vem bryr sig om små, små leverfläckar när man har en shysst solbränna
Citera
2009-01-20, 16:21
  #1843
Medlem
Varför inte bara sola utan att spruta in massa hormoner i kroppen?
Citera
2009-01-20, 20:59
  #1844
Medlem
jckeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xpsycho
Varför inte bara sola utan att spruta in massa hormoner i kroppen?

Med hjälp av melanotan kan man i princip inte bränna sig, man blir djupare brun och färgen sitter i längre.
Citera
2009-01-20, 21:35
  #1845
Medlem
D.v.s risken för hudcancer sjunker radikalt, jämfört med om inte skulle använda MT2. Less (or even 0) tanning hours = No skin cancer and hopefully a tanned body throughout life .
Nackdelen är väl att man inte riktigt vet bieffekterna på långsikt. Vem vet, man kanske vaknar upp nån dag med en extra tå.
Citera
2009-01-20, 23:22
  #1846
Medlem
Labolinas Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xpsycho
Varför inte bara sola utan att spruta in massa hormoner i kroppen?

Varför bara sola?

Trolla en annan tråd är du snäll. Om du vill ha en debatt så kan du väl skriva ett riktigt inlägg?
Citera
2009-01-21, 18:51
  #1847
Medlem
MissBitchs avatar
Företag...

Första gången jag beställde mt2 så beställde jag från medinc. Dyrt men väldigt bra grejer.
Andra gången beställde jag från melanocorp (om jag minns rätt...) men jag känner mig inte lika nöjd. Dels tycker jag inte att jag blir lika brun och sen mår jag så in i heee-te illa. Jobbigt när man måste få i sig mat när man ska iväg och träna.
Någon som känner som jag? Förslag på bra företag att beställa ifrån? Såg att medinc hade stängt
Måste beställa denna veckan...
Citera
2009-01-21, 23:21
  #1848
Medlem
Labolinas Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBitch
Första gången jag beställde mt2 så beställde jag från medinc. Dyrt men väldigt bra grejer.
Andra gången beställde jag från melanocorp (om jag minns rätt...) men jag känner mig inte lika nöjd. Dels tycker jag inte att jag blir lika brun och sen mår jag så in i heee-te illa. Jobbigt när man måste få i sig mat när man ska iväg och träna.
Någon som känner som jag? Förslag på bra företag att beställa ifrån? Såg att medinc hade stängt
Måste beställa denna veckan...

http://europatan.eu/shop/ ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in