2009-01-08, 20:09
Medlem
davemeisters avatar
Bortrest över julen för att sedan påbörja en deff, men allt gick ju inte som planerat
Citera
2009-01-08, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davemeister
Detta borde alltså innebära "ju längre tid utanför frys destå sämre effekt" ?

Du behöver inte slänga det alls. peptiden bryts som sagt ner sakta och effekten blir nedsatt ju längre tid som går. Men det går fortfarande använda, någon effekt kommer du säkerligen få.

Det är just sådana här missöden som kan undvikas om man ser till att läsa på lite om det preparat man inhandlar innan, nåväl lycka till.
Citera
2009-01-09, 14:55
Medlem
jaochss avatar
Mitt hår har börjar ljusna. Om man slutar med melanotanet, kommer den naturliga färgen tillbaks senare? Eller är jag blond(are) för livet nu?
Citera
2009-01-09, 15:05
Medlem
Labolinas Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaochs
Mitt hår har börjar ljusna. Om man slutar med melanotanet, kommer den naturliga färgen tillbaks senare? Eller är jag blond(are) för livet nu?

Hur länge har du använt melanotan? Hur mycket tar du?
Citera
2009-01-09, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaochs

Har också märkt att håret blivit en aning ljusare sen jag slutat med MT2 (blev först mörkare med MT2). Nu är det snart 4 månader sen jag använde melanotan sist, och håret har återfått sin naturliga färg igen, så tror inte du behöver oroa dig.
Citera
2009-01-09, 21:21
Medlem
jaochss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labolinas Lina
Hur länge har du använt melanotan? Hur mycket tar du?

Jag körde under hösten, 0.2mg per dag under "laddningsfasen". Slutade dock med melanotan någon gång i början av november. Sedan dess har jag inte använt det alls, och under december började jag märka skillnaden i hårfärgen. Tänkte börja igen under våren/sommaren dock.

Skönt att höra att färgen kommer tillbaka i alla fall.
Citera
2009-01-11, 22:57
Medlem
Labolinas Linas avatar
En bekant har börjat använda melanotan i en vecka, han påstår att leverfläckarna han har blir mörkare och mörkare men inte hans hud.

Han nojjar över att om han fortsätter med melanotan så blir han helt prickig, jag tycker att hans hud också blir mörkare så att han skall fortsätta med melanotan då många hävdar att solbrännan kommer mest efter leverfläckarna.

Jag har väl rätt i att många hävdar att huden blir mörkare efter leverfläckarna? Jag tycker att min hud blev mörkare i ungefär samma takt som leverfläckarna. Kanske någon dag efter.
Citera
2009-01-11, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labolinas Lina
En bekant har börjat använda melanotan i en vecka, han påstår att leverfläckarna han har blir mörkare och mörkare men inte hans hud.

Han nojjar över att om han fortsätter med melanotan så blir han helt prickig, jag tycker att hans hud också blir mörkare så att han skall fortsätta med melanotan då många hävdar att solbrännan kommer mest efter leverfläckarna.

Jag har väl rätt i att många hävdar att huden blir mörkare efter leverfläckarna? Jag tycker att min hud blev mörkare i ungefär samma takt som leverfläckarna. Kanske någon dag efter.

Man blir väldigt lätt blind för resultaten själv eftersom man ser sig själv i spegeln varje dag. Bästa sättet att övertyga honom att han/hon fått färg är att ta ett foto tillsammans med någon som inte använder.

Visst mörknar även leverfläckar och fler kan man få, dock så lugnar det ner sig under underhållningsfasen. Leverfläckarna försvinner om man slutar använda melanotan och vissa försvinner redan under uppladdningsfasen.

Själva ökningen av pigmentet (mörkningen) sker från det att man börjar injecera melanotan men eftersom leverfläckar redan innehåller massor av pigment så ser man det först och det är då inte konstigt om det kan tyckas att det är bara dem som mörknar.

Säg till honom/henne att ge det lite tid, solar han/hon solarium? Tänk också på att väldigt ljushyade människor får resultat långsammare än någon med mörkare hy, och på dessa med ljus hy syns även leverfläckar mer.

/mvh C
Citera
2009-01-14, 19:58
Medlem
Då har man börjat med melanotan II, ska bli väldigt intressant och se hur bra man svarar på det, ska till Thailand 2 veckor om en månad så blir jag inte brun som fan då så vet jag inte vad

Då jag är lite ny på det här med sprutor och sånt så vill jag bara höra lite med er så man inte gör något helt galet, självklart har jag läst på om det innan!

Tänkte följa Celias exempel här i tråden och köra med 4ml sterilt vatten i 10mg vialen. Sprutade ner 2 ml och när jag närmade mig 3ml så märkte jag fan det börjar ju bli fullt i den här lilla vialen, dum som jag var så fortsatte jag spruta ner tills det blev helt smockfullt, sipprade tom ut lite, men jag uppskattade det till att jag fick i 3,5ml sterilt vatten.

Om jag räknat det rätt så blir 0,1ml (10enheter) = ~0.28mg
Tog idag 5 enheter på insulinsprutan vilket då bör bli ~0.14mg för att
se hur jag reagerade på det. Märkte inga bieffekter alls, inge illamående eller liknande, kännde mig helt normal.
Tänkte därför fortsätta uppladdningen med 10 enheter istället, såvida jag inte får för mycket bieffekter...

Sen så har jag några frågor som jag blev lite nojjig över.
Blir alltid någon pytteliten bubbla kvar i sprutan som verkligen är helt omöjliga att få ur hur mycket jag än knackar och vrider på sprutan, hur farligt är det med någon/några minismå luftbubblor?

När jag kört in sprutan i bukfettet och sedan aspirerar så kom inget blod, men något annat lite smågurgligt/småbubbligt, men då inget blod kom så injicerade jag, kändes helt smärtfritt, blödde ingenting osv och kännt mig helt normal.
Då jag aldrig använt sprutor tidigare så undrar jag om det ska bli så när man aspirerar?

Mvh
Beffen
Citera
2009-01-14, 21:57
Medlem
Kolagubbens avatar
ja fick en jävla massa leverfläckar på magen och armarna, tvingades bryta kuren, såg även ut som en tvättbjörn under ögonen

leverfläckarna som kom under kuren försvann inte, kanske några men långt ifrån alla
Citera
2009-01-15, 00:39
Medlem
pretorians1s avatar
Om detta nu är klassat/oklassat dopingpreparat,kan jag verkligen inte fatta att ni vill pumpa i er detta med diverse biverkningar för att bli BRUNA?!
Är verkligen sjukt.
Och sitta och injicera sig själv ska man inte göra,även om man vore utbildad inom vården.Direkt livsfarligt!
Luftbubblor!?Vet ni vad som händer när en luftbubbla når hjärtat?Då får man en hjärinfarkt.För fan,gå ut i solen ist.ta morotskur,brunpiller som är godkända,men inga sprutor!
Senast redigerad av pretorians1 2009-01-15 kl. 00:43.
Citera
2009-01-15, 01:54
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pretorians1
Om detta nu är klassat/oklassat dopingpreparat,kan jag verkligen inte fatta att ni vill pumpa i er detta med diverse biverkningar för att bli BRUNA?!
Är verkligen sjukt.
Och sitta och injicera sig själv ska man inte göra,även om man vore utbildad inom vården.Direkt livsfarligt!
Luftbubblor!?Vet ni vad som händer när en luftbubbla når hjärtat?Då får man en hjärinfarkt.För fan,gå ut i solen ist.ta morotskur,brunpiller som är godkända,men inga sprutor!

melanotan injiceras subkutant, finns ingen risk att luftbubblor når hjärtat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in