2004-05-31, 18:33
Medlem
KaZibers avatar
Hur fungerar den ?

Det finns ju 2st UV-strålningar, UV1 och UV2. i vanliga fall så brukar man ju bli solbrännd/brun av den som tränger ner djupt i huden och åldrar den snabbare och gör den brun sammtidigt.
Citera
2004-05-31, 18:43
Medlem
Lorelais avatar
Brun-utan-solkrämer och sprayer färgar in pigmentet i yttersta hudlagret (epidermis).
Citera
2004-06-01, 00:10
Medlem
KaZibers avatar
Hittade att verksamma ämnet hette dihydroxyacetone (DHA).
som reagerar me proteinerna i epidermis, för att ge en "solbränna".

Det e alltså keratinocyter som påverkas av dihydroxyacetone ?

aja hitta va jag sökte efter tror jag :P
Citera
2004-06-01, 00:52
Medlem
jenas avatar
Brun färg???
Citera
2004-06-01, 01:57
Medlem
KaZibers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jena
Brun färg???
mjo...?
Citera
2005-10-05, 21:58
Medlem
kyusss avatar
Brun utan sol

Jag har gett upp mitt morotsätande, det blev så jobbigt att knapra så mycket för så lite resultat. Nu vill jag prova något annat när hösten tränger sig på och solen drar iväg, dvs. något som gör mig lite mindre blek!

Fungerar brun utan sol, är det bara tanter som läser Allers som använder det, och hur ofta ska man kladda in sig?

*Pinsam fråga*
Citera
2005-10-05, 23:44
Medlem
Richaards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyuss
Jag har gett upp mitt morotsätande, det blev så jobbigt att knapra så mycket för så lite resultat. Nu vill jag prova något annat när hösten tränger sig på och solen drar iväg, dvs. något som gör mig lite mindre blek!

Fungerar brun utan sol, är det bara tanter som läser Allers som använder det, och hur ofta ska man kladda in sig?

*Pinsam fråga*
var blek och stolt..

men för att svara på din fråga, ja det är bara tanter som använder det.. lite nackdelar då kanske? ja.. det luktar skit, det är omständigt och kladdigt om man vill bibehålla sin "bränna" och varför ska du prompt vara brun under hösten/vintern? fåfänga får inte gå hur långt som helst..
Citera
2005-10-06, 08:36
Bannlyst
Tjena. Innan jag provade brun utan sol så solade jag mycket solarium. Nu när man är lite äldre så har man typ blivit immun mot solarium. Blir mest röd och sitter bara i nån dag. Nu kör jag bara med brun utan sol. (Acos från apoteket) Bästa enligt mig och fläckar inte. Så prova den det är ett tips som du verkligen kommer gilla. Ett tips var noga med att inte kleta på ögonfransar och hårfästen. Men gör du det så är det bara att du tvättar rent dom ytorna med lite fuktat papper. Ett annat tips som jag alltid andvänder är att efter du har smörjt in ansiktet med krämen så torka ansiktet med papper rätt mycket. Då slipper du bli glansig samt att det blir mycket bättre resultat. Mvh Slader
Citera
2005-10-06, 23:08
Medlem
cozmoes avatar
prova: brun utan tvål
Citera
2005-10-06, 23:16
Medlem
kyusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slader
Tjena. Innan jag provade brun utan sol så solade jag mycket solarium. Nu när man är lite äldre så har man typ blivit immun mot solarium. Blir mest röd och sitter bara i nån dag. Nu kör jag bara med brun utan sol. (Acos från apoteket) Bästa enligt mig och fläckar inte. Så prova den det är ett tips som du verkligen kommer gilla. Ett tips var noga med att inte kleta på ögonfransar och hårfästen. Men gör du det så är det bara att du tvättar rent dom ytorna med lite fuktat papper. Ett annat tips som jag alltid andvänder är att efter du har smörjt in ansiktet med krämen så torka ansiktet med papper rätt mycket. Då slipper du bli glansig samt att det blir mycket bättre resultat. Mvh Slader

Fråga: hur gör man med skäggstubb? Är det bara torka med papper också?
Citera
2005-10-07, 22:12
Bannlyst
Finns brun utan sol servetter på Kicka som e underbara, ser naturligt och snyggt ut, guldiga förpackningar.
Citera
2005-10-09, 22:24
Medlem
powerforcers avatar
Ger inte beta-karoten lätt orange hy?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in