2008-06-29, 19:48
  #1237
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stoppaFRAnu
Okej. På måndag får jag grejerna från medinc. Jag kommer få 10 stycken injektionsverktyg. Hur mycket får det plats i dessa?

Jag hade tänkt ta 0,2mg melanotan varje dag. Har jag då förstått det rätt att jag blandat 10mg melanotan med 5ml vatten och får på så sätt 0,2mg per 0,1 ml?

Jag fyller sedan upp alla sprutor och slänger in alla i frysen. Sedan tar jag fram en spruta 5 min innan jag sätter den i mig och sedan slänger jag in den i frysen igen.

Är detta korrekt?

Dessa sprutor rymmer 0,3ml.
Jag fyller upp sprutan så den räcker till 4 dagar. De ren resterande blandningen har jag i kylen bara. Färdigblandat räcker väl över 1 månad i kylen så det är ingen fara, vad jag har hört iaf.
Citera
2008-06-29, 21:59
  #1238
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boogeyman22
Dessa sprutor rymmer 0,3ml.
Jag fyller upp sprutan så den räcker till 4 dagar. De ren resterande blandningen har jag i kylen bara. Färdigblandat räcker väl över 1 månad i kylen så det är ingen fara, vad jag har hört iaf.

2 veckor har jag hört. Och det räcker ju i 50 dagar hur som helst:/ att de bara rymmer 0,3 var ju inte så bra:P Då får jag göra så att jag fyller alla sprutor och sedan slänger jag in vialen med 4mg kvar i frysen den med.
Citera
2008-06-30, 00:54
  #1239
Medlem
är det bara jag som får en sjuhelvetes irritation i ögonen? Har kliat konstant i 8 timmar nu, inte roligt.
Citera
2008-06-30, 01:05
  #1240
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stoppaFRAnu
Okej. På måndag får jag grejerna från medinc. Jag kommer få 10 stycken injektionsverktyg. Hur mycket får det plats i dessa?

Jag hade tänkt ta 0,2mg melanotan varje dag. Har jag då förstått det rätt att jag blandat 10mg melanotan med 5ml vatten och får på så sätt 0,2mg per 0,1 ml?

Jag fyller sedan upp alla sprutor och slänger in alla i frysen. Sedan tar jag fram en spruta 5 min innan jag sätter den i mig och sedan slänger jag in den i frysen igen.

Är detta korrekt?

I ask again. Är detta korrekt? Vill inte göra något fel... typ förstöra melanotanet.
Citera
2008-06-30, 12:30
  #1241
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stoppaFRAnu
Okej. På måndag får jag grejerna från medinc. Jag kommer få 10 stycken injektionsverktyg. Hur mycket får det plats i dessa?

Jag hade tänkt ta 0,2mg melanotan varje dag. Har jag då förstått det rätt att jag blandat 10mg melanotan med 5ml vatten och får på så sätt 0,2mg per 0,1 ml?

Jag fyller sedan upp alla sprutor och slänger in alla i frysen. Sedan tar jag fram en spruta 5 min innan jag sätter den i mig och sedan slänger jag in den i frysen igen.

Är detta korrekt?

Om du har beställt från MedInc så får du 2ml vatten med i paketet. Blandar du 2ml vatten med melanotanet så är 0,2mg = 4 units (eller 0,04ml). Varför ska du tvunget ha i 5ml? Du krånglar ju bara till det. Tror inte vialen rymmer 5ml äns.

Fyll sprutorna så att de rymmer fyra doseringar. Sen slänger du in alla sprutorna i frysen utom en, den lägger du i kylen. När den sprutan är använd fyra gånger så slänger du den och tar upp en ny spruta från frysen och lägger den i kylen osv.
__________________
Senast redigerad av xaybiz 2008-06-30 kl. 12:35.
Citera
2008-06-30, 13:23
  #1242
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xaybiz
Om du har beställt från MedInc så får du 2ml vatten med i paketet. Blandar du 2ml vatten med melanotanet så är 0,2mg = 4 units (eller 0,04ml). Varför ska du tvunget ha i 5ml? Du krånglar ju bara till det. Tror inte vialen rymmer 5ml äns.

Fyll sprutorna så att de rymmer fyra doseringar. Sen slänger du in alla sprutorna i frysen utom en, den lägger du i kylen. När den sprutan är använd fyra gånger så slänger du den och tar upp en ny spruta från frysen och lägger den i kylen osv.

Ah trodde man fick med 5ml vatten. Tack som fan för ditt svar iaf, nu är jag helt ready to go. Ska checka posten nu och har det kommit blir det första sprutan i natt!
Citera
2008-06-30, 13:26
  #1243
Bannlyst
Woho jag fick det direkt i brevlådan Slapp jag hämta ut det på posten iaf.

En rolig notering är att jag har fått 2 paket. Ett där det står mitt namn på och sen ett där det står det namn som jag använder på min hotmail (använder alltså obviously inte mitt eget namn på hotmail). Fram kom det iaf
Citera
2008-06-30, 13:33
  #1244
Bannlyst
lolol. Jag har fått dubbelt så mycket! 20mg melanotan, 20 sprutor Ja, det är fan inte mer än rätt när jag väntat 14 dagar. Bra jobbat medinc. Snyggt hanterat.



Hur ska jag förvara melanotanet oblandat och hur länge håller det? Eftersom jag nu har dubbel upplaga så lär jag nog inte använda det i sommar. Håller det till nästa år? (eller så kör jag kanske lite i vinter)
Citera
2008-06-30, 14:30
  #1245
Bannlyst
Hur fan öppnar man burken egentligen?
Citera
2008-06-30, 14:52
  #1246
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoppaFRAnu
Hur fan öppnar man burken egentligen?

den ska inte öppnas, man sticker sprutan igenom gummit
Citera
2008-06-30, 15:23
  #1247
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoppaFRAnu
Hur fan öppnar man burken egentligen?

Pilla av lättmetallbiten på toppen som är till för att ta bort, sen sticker du genom gummitoppen...
Citera
2008-06-30, 16:11
  #1248
Bannlyst
Hur får man i vattnet då? Genom sprutan?
__________________
Senast redigerad av stoppaFRAnu 2008-06-30 kl. 16:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in