2009-01-22, 11:24
Medlem
jckeis avatar
Okej, det här var ju inte så uppmuntrande...

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article4234824.ab

Någon som vet mer om händelsen?
Citera
2009-01-22, 11:32
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jckei
Okej, det här var ju inte så uppmuntrande...

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article4234824.ab

Någon som vet mer om händelsen?

värdelöst att dom inte skriver hela historien, hon kanske fick en allergisk reaktion, tryckte de i en ven , dumma blondiner finns de gott om
Citera
2009-01-22, 11:40
Medlem
jckeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
värdelöst att dom inte skriver hela historien, hon kanske fick en allergisk reaktion, tryckte de i en ven , dumma blondiner finns de gott om

Min tanke också. Kan vara vad som helst... Infektion, allergisk reaktion eller något annat som inte har med melanotanet i sig att göra utan mer beror på henne. Det hade också varit intressant att veta om detta hände efter hennes första injektion eller om hon redan använt det ett tag.
Citera
2009-01-22, 16:19
Medlem
Om man är orolig för en allergisk reaktion, så rekommenderas att injicera otroligt lite första gången, bara för att se hur just din kropp reagerar på hormonet.
Att just hon hamnade i koma, kan ha och göra med andra mediciner som hon tagit ( eller kanske i samband med mt2?). Behöver alltså inte nödvändigtvis peka ut Melanotan som boven i dramat. Media vill i övrigt skapa rubriker om att det skulle vara farligare än vad det är, vilket gäller nästan allt i största allmänhet.
Citera
2009-01-22, 19:53
Medlem
Jag citerar min tidigare skrift om eventuell allergisk reaktion:

"* Det har varit diskussioner om att på grund av den större skillnad på MT-II till våra egna α-MSH, så finns en större chans att kroppen reagerar på peptiden som en "främmande kropp" och framkallar en allergisk reaktion. Detta skulle kunna utlösa anafylaxi, en potentiellt livshotande situation där stora mängder histamin produceras av kroppen vilket kan leda till en mängd effekter inklusive allvarliga andningsproblem och snabbt sjunkande blodtryck."

Det skulle ju också kunna vara så, att damen ifråga blivit lurad och helt enkelt fått något annat än melanotan. Kankse något slags halvfabrikat som istället för önskade effekter slutade olyckligt.

Hon kan även ha blandat ut melanotanet med en saltlösning innehållande kalium, vilket kan ge en del (Beroende på mängd) otrevliga bieffekter.

Min poäng är att Melanotan fortfarande är relativt outforskat, och jag tror säkerligen att det liksom med mycket annat skulle kunna reagera illa med vissa ämnen/läkemedel och/eller framkalla allergiska reaktioner.

Även om Aftonbladets historia nog är sann (ordtvistad och förvrängd som vanligt), skulle jag nog vänta tills en medicinsk rapport om händelsen publicerades innan jag blev alltför orolig.

/C

edit: stavning och ordföljd
Senast redigerad av Celiasilver 2009-01-22 kl. 19:57.
Citera
2009-01-23, 10:21
Medlem
Hur länge har melanotan II funnits på marknaden? Jag menar den här tråden är ju startad 2006 så det lär ju finnas folk här som använt det i minst ett par år? I utlandet bör det ju finnas de som använt det ännu längre och bör kunna ge mer information om upplevde effekter/bieffekter..

För övrigt så sätter jag stick 10 idag
Började första dagen lugnt med ca 0.1mg för att se hur kroppen reagerade,
kännde absolut ingenting så jag höjde till ca 0.3mg och har där legat hela tiden, inte kännt några som helst bieffekter på 0.3 heller, inge illamående eller trötthet, mår helt som vanligt om inte bättre

Resultat hittils: De små leverfläckar jag hade sen innan har gått från ljusbruna till kolsvarta, inte dykt upp så mycket nya, isåfall ytterst små som jag inte stör mig på alls, inte fått några kommentarer om de heller.
Solat ett par gånger och nu börjar jag få lite mer färg än vanligt men inte mycket, men leverfläckarna har ju blivit mörka som tusan så melanotanet fungerar ju iaf så ser ingen anledning till att höjja ännu mer utan ligger kvar och ser hur det ser ut om ett par veckor. Sen åker jag till Thailand
Citera
2009-01-26, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beffen
Hur länge har melanotan II funnits på marknaden? Jag menar den här tråden är ju startad 2006 så det lär ju finnas folk här som använt det i minst ett par år? I utlandet bör det ju finnas de som använt det ännu längre och bör kunna ge mer information om upplevde effekter/bieffekter..

För övrigt så sätter jag stick 10 idag
Började första dagen lugnt med ca 0.1mg för att se hur kroppen reagerade,
kännde absolut ingenting så jag höjde till ca 0.3mg och har där legat hela tiden, inte kännt några som helst bieffekter på 0.3 heller, inge illamående eller trötthet, mår helt som vanligt om inte bättre

Resultat hittils: De små leverfläckar jag hade sen innan har gått från ljusbruna till kolsvarta, inte dykt upp så mycket nya, isåfall ytterst små som jag inte stör mig på alls, inte fått några kommentarer om de heller.
Solat ett par gånger och nu börjar jag få lite mer färg än vanligt men inte mycket, men leverfläckarna har ju blivit mörka som tusan så melanotanet fungerar ju iaf så ser ingen anledning till att höjja ännu mer utan ligger kvar och ser hur det ser ut om ett par veckor. Sen åker jag till Thailand

Jag körde melanotan i sommras. Körde 2-3 veckor utan sol med några solarieomgångar med. Visst, blev lite brunare än normalt. Men sen när jag gick på semester och dessutom hade tur med vädret då fan. Blev kolsvart på 2 dagar typ. En solbränna som kanske istället skulle ta 3 veckor. Gissa om att polarna blev fundersamma

Btw

Någon som vet om man kan köpa insulinnålar på apoteken i thailand??? Hade ev tänkt att ta med lite när jag drar iväg dit senare i vår.
Citera
2009-01-29, 16:09
Medlem
MedInc

Hejsan, sitter och funderar på en liten detaljfråga. Hur levereras melanotan paketet från MedInc till ens hem? Kommer det direkt i brevlådan eller hämtar man ut det? Ser man att det är något "ovanligt"?

Tack på förhand
Citera
2009-01-29, 20:16
Medlem
När jag beställt så har jag fått det direkt hem i brevlådan. Det står avsändare Medinc. Inga konstigheter, eller tull problem(då det skickas inrikes). Kan tänka mig att om du beställer varor med en relativt tung vikt, så kommer det antagligen hem en avi i brevlådan, och du får hämta ut det på närmaste postkontor.

Rekommenderas! (öppnar dock inte verksamheten igen förens i början utav feb)
Citera
2009-02-01, 20:20
Medlem
Hej!
Har en fråga. Om jag beställer från usa och det blir beslagtaget i tullen, Hur drabbar detta mig! Kommer farbror blå komma och knacka dörr, Får jag böter eller nått annat sånt? Eller tar dom det bara och jag förlorar pengarna som det kostat?
Tack
Citera
2009-02-02, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shivaxl
Hej!
Har en fråga. Om jag beställer från usa och det blir beslagtaget i tullen, Hur drabbar detta mig! Kommer farbror blå komma och knacka dörr, Får jag böter eller nått annat sånt? Eller tar dom det bara och jag förlorar pengarna som det kostat?
Tack
Det blir beslagtaget utav tullen, och skickat på analys(då det inte är godkänt preparat). De kommer förmodligen be dig att infinna dig på Tullverket för utredning av brott. Du kommer antagligen få någon form utav böter i värsta fall.
Du kommer inte få någon som helst ersättning för det du beställt (om du såvida inte har ett avtal med det företag du köpt det ifrån, vet att Melanocorp har en garanti för just ett sådant fall).
Jag skulle rekommendera dig att beställa inrikes istället, då slipper du problem med tullen. MedInc är ett sådant exempel.
Citera
2009-02-02, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XFilmz
Det blir beslagtaget utav tullen, och skickat på analys(då det inte är godkänt preparat). De kommer förmodligen be dig att infinna dig på Tullverket för utredning av brott. Du kommer antagligen få någon form utav böter i värsta fall.
Du kommer inte få någon som helst ersättning för det du beställt (om du såvida inte har ett avtal med det företag du köpt det ifrån, vet att Melanocorp har en garanti för just ett sådant fall).
Jag skulle rekommendera dig att beställa inrikes istället, då slipper du problem med tullen. MedInc är ett sådant exempel.

Se där ja Sånt där trams har jag inte tid med
600kr för 10mg är också ett överpris på Medinc!
Någon som vet vart man kan få tag i insulinspruta! Sådan som diabetiker använder!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in