Citat:
Ursprungligen postat av
longbow4y
Nu slirar du allt:
Om du skall använda din egen citerade text: "There is no doubt that – at the latest – a person will be considered ‘charged’ when he or she is suspected of crime on reasonable grounds." blev JA "charged" i och med häktningsbeslutet. Och därifrån genom sin advokat informerad om anklagelsen.
1 september återupptog MN förundersökningen för att undersöka misstankarna.
Dessa misstankar var inte "on reasonable grounds" för då skulle inte JA få gå fri.
MN beslutade om en anhållan i slutet av september (kanske, den kan vara bakdaterad), troligtvis på "on reasonable grounds" ett beslut som inte nådde varken JA eller hans advokat.
Han är inte formellt delgiven misstanke om annat än de delar som handlar om AA.
Han är häktad i sin frånvaro som kan tolkas som charged då det varit inför en domstol.
Jag slirar givetvis inte. Däremot undrar jag om du var slirig när du skrev. Det är så mycket du fått om bakfoten. Så mycket att jag undrar om du har någon framfot. Och jag undrar också hur om du inte har svårt att gå. I varje fall framåt. Att du kan gå runt i små cirklar och upprepa samma sak hela tiden vet jag då jag läst mycket av vad du skrivit.
"There is no doubt that – at the latest – a person will be considered ‘charged’ when he or she is suspected of crime on reasonable grounds." Att du inte förstått vad denna mening betyder är uppenbart. Det talas om skäligen misstänkt. Den lägsta misstankegraden. Det betyder att när en person är skäligen misstänkt så är personen att betrakta som charged. Den 20 augusti blev JA misstänkt på sannolika skäl. Dvs den högre misstankegraden. Något som han hela tiden varit sedan dess. Några brottsmisstankar blev avskrivna av Eva Finné. Några tillkom den 1 september 2010. I november 2010 blev JA häktad på sannolika skäl.
JA blev informerad av sin dåvarande advokat, Leif Silbersky, om anklagelserna mot honom redan den 1 september 2010.'
Du skriver att 1 september återupptogs förundersökningen men att
"Dessa misstankar var inte "on reasonable grounds" för då skulle inte JA få gå fri." Vad menar du? Skulle man återuppta en förundersökning utan att JA var skäligen misstänkt? Och om så vore fallet, vilken misstankegrad skulle det då vara? Eller är du bara ute och cyklar igen?