Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-09-03, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av narlysimpelton
Om man är man och blir falskt anklagad och möjligheten finns bör man lämna landet. Att sätta sitt liv och sin tillit i händerna på svensk polis och åklagare är rysk roulette. Risken är så pass stor att ditt liv i Sverige sannolikt är över i vilket fall som helst.

Helt fel, kolla statistiken så ser du att risken för att åka dit för våldtäkt i sverige är fösvinnande liten. Risken att åka dit som oskyldig är obefinlig.
Citera
2010-09-03, 23:43
Medlem
viadolorosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Var piratpartiet allt vad som pågår i det här ärendet nu? Hur vet du i så fall det?

Förstår inte din fråga.

PP har ju aktivt varit ett stöd för Wikileaks.

http://www.gp.se/ekonomi/1.427589-piratpartiet-stottar-wikileaks

De borde åtminstone debattera de tunna anklagelserna och märkliga frågetecknen. Beror det på att lojaliteten inte sitter så djupt när det gäller?

Hade PP kopplingar till AA innan, eller var det JA som förde dem samman på kräftskivan? (Tidigare uppgift i tråden att Falkvinge och Troberg troligtvis var där).
Citera
2010-09-03, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
De är tysta, ja. Och alla andra partier med.

Praktiskt taget alla debattörer i pressen är tysta också. Någon liten krönika i början var mest som en olycka i arbetet.

Locket är på.

Konstigt, speciellt eftersom bara S är inblandad. Piratpartiet (missnöjesparti) har ju massor av röster att fiska. Jag är övertygad om att folk flyr S om detta kommer ut mainstream, få går då borgerligt men piratpartiet/Mp lär gynnas.

Jag fattar inte varför AA hålls hemlig, hennes uppgifter är offentliga, hennes case är offentligt hos åklagaren så de får skriva hur mycket de vill om detta så länge de inte direkt associerar AA med anonyma kvinnan som pratade ut. Skandal, pinsamt, kommunistfasoner. Sanningen ska segra!

AA är ju valbar människa på valsedlarna i Sthlm!! Hur kan detta hållas hemligt från svenska folket som ger ska ge sitt förtroende till personer de väljer?
Citera
2010-09-03, 23:45
Medlem
cylobines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
Det viktigaste är att stå och ge igen med ränta utan att det drabbar oskyldiga, i grund och botten är det en politisk kamp och den som är mest poppis är den som avgår med segern i sista sammanräkningen.

Jag mörklade allt som jag vet att de systematiskt och ofta sysselsätter sig med.

Jösses! Låter som vi hade nån typ P2 loge här i landet.
Man får väl anta att wikileaks varken har tid eller lust till en skitig fight med sitt nyfunna värdland. Det bästa vore en avskräckning, då kan parterna med värdighet dra sig tillbaka till ringhörnorna och fortsätta pyssla med sitt. Man kan väl tänka sig att det löpande kommer in dokument i saken från hederliga läckor och att möjligen WL lägger ut en särskild svensk krypterad försäkringsfil på nån GB. Skulle de raida pp och ta servrarna i beslag då tro?

Ju mer WL använder krypterade hot om publiceringar desto mer ändras deras karaktär av publicistisk organisation till nåt annat, de riskerar mission creep. Alternativet är att bara publicera och lita på folkstödet.
Citera
Medlem
Gamlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the saint
Exakt.

Aniska påstår att det är skillnad mellan oskyldig och "uppenbart oskyldig".
Det var det värsta snömos jag någonsin hört.

Jag ber vänligen Aniska förklara skillnaderna mellan oskyldig och "uppenbart oskyldig".

Jag skulle tro att denna nyupppfunna tes, även i den svenska juridikens värsta avkrokar, aldrig tidigare uttryckts. Inte ens CB i sina värsta stunder, skulle kunna kläcka ur sig något liknande. Och det vill inte säga lite.

Relativism! Ganska standard från vänstern när det gäller att bortförklara diverse! Jämför med valfri politisk debatt, standardsvar på besvärlig fråga är alltid att påstå att jämfört med motståndarnas förslag så... Låt aldrig dina idéer bedömas för sig själv, på egna meriter.

Dessutom kan man ju alltid försöka blanda bort korten (och där måste jag faktiskt - om än motvilligt - ge Aniska en eloge för att ha följt regelboken utomordentligt väl); I det fall du får en fråga som du inte kan, eller vill, svara på ska du fokusera på formuleringar eller ifrågasätta definitioner. Om man kollar A's repliker ser man att massor gör just detta;

vad menar du med...
förklara varför...
betyder detta att...

Alla dessa frågor är vid första anblick relevanta, men om man tittar närmare på hennes? frågor (som svar på frågor) ser man ett tydligt mönster.

Besvara alltid en fråga med en fråga, erkänn ingenting men håll diskussionen levande för ju mer tid motståndaren tillbringar med att käfta med dig desto mindre tid har h*n att gräva efter fakta.
Citera
Medlem
the saints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gardemon
Snarare att sunt förnuft måste börja få större bevisvärde, som det är i sverige så döms väl knappt 10% för våldtäkt p.g.a att bevisvärdet är för högt till mannens fördel. Kvinnornas ord tas aldrig på allvar.

Se bara på att sverige ligger som nr 2 i antalet våldtäkter efter Lesotho i hela världen, samma sak i Lesotho att knappt någon fälls för det, det har gått inflation i att kunna våldta kvinnor i Lesotho och Sverige och slippa straffas för det, så det är inte så konstigt att invandrare som JA vet om det.

Nävisst, att behöva visa fram bevis är övervärderat. Tacka vet jag sunt förnuft.
Citera
2010-09-03, 23:46
Medlem
Citat:
Snarare att sunt förnuft måste börja få större bevisvärde, som det är i sverige så döms väl knappt 10% för våldtäkt p.g.a att bevisvärdet är för högt till mannens fördel. Kvinnornas ord tas aldrig på allvar.

Se bara på att sverige ligger som nr 2 i antalet våldtäkter efter Lesotho i hela världen, samma sak i Lesotho att knappt någon fälls för det, det har gått inflation i att kunna våldta kvinnor i Lesotho och Sverige och slippa straffas för det, så det är inte så konstigt att invandrare som JA vet om det.
Att det anmäls många våldtäckter i Sverige är inte samma sak som att det begås många.

En sund syn på det är att det inte är lika stigmaticerat att bli våldtagen som i många andra delar av världen. Det finns ju kvinnor som fortfarande idag straffas för att de blivit våldtagna, de lär alrid anmäla, men våldtagna är de likt förbannat.

Mindre sunt blir det om män anmäls på falska grunder... Vi får inte bara oskylldiga dömda eller svärtade för livet, vi får också en misstro till de som faktiskt har råkat illa ut.
Citera
2010-09-03, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the saint
Nävisst, att behöva visa fram bevis är övervärderat. Tacka vet jag sunt förnuft.

Du ignorerar med andra ord, i många fall vet t.o.m domarna att GM är skyldig men den tekniska bevisen som krävs gör att dom helt enkelt inte kan döma en våldtäkstman i sverige, så det är inte konstigt att invandrare ser sverge som en fristad för våldtäkter.
Citera
2010-09-03, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viadolorosa
Förstår inte din fråga.

PP har ju aktivt varit ett stöd för Wikileaks.

http://www.gp.se/ekonomi/1.427589-pi...ttar-wikileaks

De borde åtminstone debattera de tunna anklagelserna och märkliga frågetecknen. Beror det på att lojaliteten inte sitter så djupt när det gäller?

Hade PP kopplingar till AA innan, eller var det JA som förde dem samman på kräftskivan? (Tidigare uppgift i tråden att Falkvinge och Troberg troligtvis var där).
Det är bekräftat av Falkvinge själv att varken han eller Troberg bevistade kräftskivan. Att PP ligger lågt just nu beror nog på att det inte är speciellt lyckat att lyfta fram JA under valkampanjens slutspurt.
Citera
2010-09-03, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flow242
Att det anmäls många våldtäckter i Sverige är inte samma sak som att det begås många.

Det är för många av oss med sunt förnuft ett tecken på vad som sker.
Citera
2010-09-03, 23:50
Medlem
Gamlings avatar
Citat:
Helt fel, kolla statistiken så ser du att risken för att åka dit för våldtäkt i sverige är fösvinnande liten. Risken att åka dit som oskyldig är obefinlig.

Mycket intressant! Ser fram emot en länk till den statistik du hänvisar till!
Citera
2010-09-03, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Jag fattar det som så att Aniska menar att man inte är bevisat oskyldig för att man inte bedömts skyldig eftersom man just inte bedömer att man är oskyldig. Man bedömer i rätterna om någon är skyldig eller inte. Det är skulden som bevisas eller inte bevisas. Men man anses vara oskyldig om man inte bedöms vara skyldig men det är skulden som avhandlas i rätten och det är det man bevisar något om.

Idioti. Det här är ingen jävla filosofi-stund. Man är oskyldig tills motsatsen bevisats. Man kan kanske säga att någon är "uppenbart skyldig" under vissa omständigheter, till ex vid stark bevisning, men "uppenbart oskyldig" är bara trams, finns inget sånt.

Testa googla uppenbart oskyldig så förstår du kanske vad jag menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in