Citat:
Ursprungligen postat av the saint
Exakt.
Aniska påstår att det är skillnad mellan oskyldig och "uppenbart oskyldig".
Det var det värsta snömos jag någonsin hört.
Jag ber vänligen Aniska förklara skillnaderna mellan oskyldig och "uppenbart oskyldig".
Jag skulle tro att denna nyupppfunna tes, även i den svenska juridikens värsta avkrokar, aldrig tidigare uttryckts. Inte ens CB i sina värsta stunder, skulle kunna kläcka ur sig något liknande. Och det vill inte säga lite.
Relativism! Ganska standard från vänstern när det gäller att bortförklara diverse! Jämför med valfri politisk debatt, standardsvar på besvärlig fråga är alltid att påstå att jämfört med motståndarnas förslag så... Låt aldrig dina idéer bedömas för sig själv, på egna meriter.
Dessutom kan man ju alltid försöka blanda bort korten (och där måste jag faktiskt - om än motvilligt - ge Aniska en eloge för att ha följt regelboken utomordentligt väl); I det fall du får en fråga som du inte kan, eller vill, svara på ska du fokusera på formuleringar eller ifrågasätta definitioner. Om man kollar A's repliker ser man att massor gör just detta;
vad menar du med...
förklara varför...
betyder detta att...
Alla dessa frågor är vid första anblick relevanta, men om man tittar närmare på hennes? frågor (som svar på frågor) ser man ett tydligt mönster.
Besvara alltid en fråga med en fråga, erkänn ingenting men håll diskussionen levande för ju mer tid motståndaren tillbringar med att käfta med dig desto mindre tid har h*n att gräva efter fakta.