Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-24, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Getviskarn
Man kan inte stänga av sin facebook.

Klart man kan! Kontot raderas inte helt, men blir inaktivt och oåtkomlig för dig själv, andra och sökmotorer. Har själv gjort det några gånger när jag inte pallade med alla meningslösa inlägg från ytliga bekanta.
Citera
2010-08-24, 19:55
Medlem
KnutteKragballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Getviskarn
Man kan inte stänga av sin facebook.

OK tack.

Använder inte sådan skit så jag har dålig koll.
Citera
2010-08-24, 19:55
Medlem
Just kanse skulle sagt något fick det här brevet i lördag 21 augusti 2010 12:21

XXX@cnn.com till fooo
visa information 21 aug (3 dagar sedan)
Thank you for contacting CNN. This email is to notify you that your news tip has been received and will be reviewed in a timely manner. You will be contacted if the news tip is valid and we need further information and verification.
We appreciate your news tip and thank you for choosing CNN as your breaking news source.

Sincerely,

CNN Viewer Communications Management
"CNN, The Most Trusted Name In News"

CNN Breaking news twitter
"#WikiLeaks founder Julian Assange charged in Sweden with rape and molestation, prosecutor's office says. http://on.cnn.com/ckS2ec"
12:46 PM Aug 21st via web

Jag känner mig fullständigt oskyldig till att världspressen undrar vad vi har för rättsväsen
Citera
2010-08-24, 19:56
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Hittade det: https://www.flashback.org/sp25032668

Är det här den post där AA enligt dig ska förklara "hur man ska förvandla ett vanligt samlag till våldtäkt utan att man säger "sluta" till killen som ligger ovanpå."?

På din förklaring tidigare lät det som om AA skrivit inlägg som gick ut på att lära ut hur man hämnades genom fejkade våldtäktsanklagelser. Jag skulle inte alls påstå att det där handlar om "hur man ska förvandla" ett vanligt samlag till en våldtäkt.
Citera
2010-08-24, 19:58
Medlem
MoLoKs avatar
S***a W***n is a video artist/photographer living and working in Sweden.
Citera
2010-08-24, 19:58
Medlem
Fenneks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liobov
AA:s citerade blogginlägg visade på en relevant frågeställning i en mycket komplex fråga och är INTE en manual om hur man sätter dit oskyldiga killar för våldtäkt.

DET håller jag med om. Tycker man sträcker fantasin om man tolkar det som en manual på det sättet.

Sedan har folk pratat om någon sju-stegs-guide parallellt med detta inlägg. Men den guiden har inte jag sett ännu? Någon som kan länka eller citera?
Citera
2010-08-24, 19:59
Medlem
Från Niclas Svenssons artikel i Expressen, där han redogör för händelseförloppet:

Citat:
När kvinnan fick veta att Julian Assange skulle besöka Stockholm kontaktade hon en person som skulle möta Julian Assange.
- Hon erbjöd sig att hjälpa till om det fanns något att göra, berättar en källa.
Kom överens om att höras
Som tack fick hon under lördagen förra veckan följa med på en sen lunch, och det var där hon fick kontakt med Assange. De umgicks under eftermiddagen och gick bland annat på bio.
Efter filmvisningen kom de överens om att höras igen per telefon.
Assange åkte vidare till en kräftskiva där en kvinna säger sig ha blivit ofredad av Assange under natten.
I måndags fick Enköpingskvinnan kontakt med Assange på nytt. De träffades i Stockholm och flera personer såg dem promenera på stan.
Tillsammans tog de sedan tåget till Enköping och hennes lägenhet.
Kvinnan har i polisförhör redogjort utförligt för vad som hände i lägenheten. Enligt Expressens källor har hon berättat att hon hade frivillig sex med Julian Assange.
Men hon var noga med att sätta gränser när de var intima.
Gick till polisen
På tisdagsförmiddagen hände dock något.
Enligt kvinnan struntade Julian Assange i vad de hade kommit överens om kvällen innan.
- Han gick över gränsen, har hon berättat.
Efter händelsen skickade hon sms till flera vänner där hon berättade vad som hade hänt. Och polisen har tagit del av innehållet i hennes mobiltelefon, enligt Expressens källor.
Ett par dagar senare bestämde hon sig för att kontakta den Stockholmskvinnan igen - och tillsammans gick de till polisen.

http://www.expressen.se/nyheter/1.2105783/kvinnan-han-gick-for-langt

Låter som att kvinnan inte är okänd - hur kan annars flera personer bekräfta att de sett JA med samma kvinna?
Citera
2010-08-24, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fennek
DET håller jag med om. Tycker man sträcker fantasin om man tolkar det som en manual på det sättet.

Sedan har folk pratat om någon sju-stegs-guide parallellt med detta inlägg. Men den guiden har inte jag sett ännu? Någon som kan länka eller citera?

Här är listan de refererar till.

http://www.newzglobe.com/sv/artikel/20100824/s-kvinnans-hamndlista
Citera
2010-08-24, 20:02
Medlem
Anemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rövner
Ok, nej jag trodde inte det heller. Då fortsätter letandet efter detta mytomspunna inlägg där A.A. uppmuntrar till falsk anmälning av våldtäkt

Det är inte ett "mytomspunnet inlägg" det står i tråden av flera personer. Läs! För övrigt har jag länkar i min sig som sammanfattar läget.

Fån Anna Ardins cahade blogg:

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:KqxoRlB3Ub0J:annaardin.wordpress.co m/2010/01/19/sjustegsmodell-for-laglig-hamnd/+sjustegsmodell+för+laglig+hämnd&cd=1&hl=sv&ct=cln k&client=safari

Steg 1
Tänk igenom väldigt noga om du verkligen ska hämnas. Det är nästan alltid bättre att förlåta än att hämnas

Steg 2
Tänk igenom varför du ska hämnas. Du behöver alltså inte bara vara på det klara med vem du ska hämnas på utan också varför. Hämnd ska aldrig riktas mot bara en person, utan även möta en viss handling.

Steg 3
Proportionalitetsprincipen.Kom ihåg att hämnden inte bara ska matcha dådet i storlek utan även i art. En bra hämnd är kopplad till det som gjorts mot dig. Om du till exempel vill hämnas på någon som varit otrogen eller som dumpat dig, så bör straffet ha något med dejting/sex/trohet att göra.

Steg 4
Gör en brainstorm kring lämpliga åtgärder för kategorin av hämnd du är ute efter.För att fortsätta exemplet ovan så kan du paja ditt offers nuvarande relation, fixa så att dennes nye partner är otrogen eller se till att han får en galning efter sig. Använd din fantasi!

Steg 5
Tänk ut hur du kan hämnas systematiskt. Kanske kan en serie brev och foton som får den nya att tro att ni ännu ses bättre än bara en stor lögn vid ett enstaka tillfälle?

Steg 6

Ranka dina systematiska hämndscheman från låg till hög i termer av troligt lyckat genomförande, krävd insats från dig samt grad av tillfredsställelse om du lyckas. Den ideala hämnden ligger givetvis så högt som möjligt i dessa staplar, men ofta kan en ökad insats av arbete och kapital ge säkrare output för de andra två, egentligen viktigare parametrarna.

Step 7
Skrid till verket. Och kom ihåg vilket ditt mål är medan du opererar, se till att ditt offer får lida på samma sätt som han fick dig att lida.

Entry Filed under: politik. Taggar: hämnd, revenge, laglig hämnd, hämnas, återgälda, straffa.
Senast redigerad av Anemon 2010-08-24 kl. 20:35.
Citera
2010-08-24, 20:03
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liobov
Här är listan de refererar till.

http://www.newzglobe.com/sv/artikel/20100824/s-kvinnans-hamndlista

Hermele fortsätter tydligen surfa på FB och kalla det journalistik...
Citera
2010-08-24, 20:05
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Lysande inlägg.

Och extremt rättvist. Och detta gäller även om vartenda ord hon sagt är sant. Märk väl. Det finns strider man ska ta öga-mot-öga och det gäller nästan alla strider. Den här anmälan var - fel.

Jag utvecklar:

Det som gör det här fallet så sorgligt är det faktum att det finns - en tjej till. Jag är helt övertygad om att dejtandet med Julian Assange utvecklats till förhållanden hade ju dessa anmälningar inte blivit aktuella alls. Och detta är viktigt att ha i huvudet. Det var insikten om att det fanns ANDRA tjejer utan kondom som blev det avgörande - inte något upplevt övergrepp i sig.

Det sorgliga ligger i att tjejerna inte begriper detta och det beror på den feministiska attityden. När så någon hittar Anna Ardin som samtalspartner i dessa sammanhang är det dömt att bli fel.

Alltså, hade dejtandet med båda tjejerna fortsatt som seriösa relationer så hade - ingenting anmälts. Det är i detta ljus den här typen av anklagelser ska bedömas.
Citera
2010-08-24, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
S***a W***n is a video artist/photographer living and working in Sweden.

hennes webbsida var igång den 4:e augusti men är nu nedtagen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in