Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-24, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnutteKragballe
Tur att man hann spara ner alla inklusive alla vänner då.

Bra! Skapa bild/pdf på det och lägg gärna ut för nedtankning. Det kan vara bra att ha för den framtida historieskrivningen.
Citera
2010-08-24, 09:38
Medlem
dumboears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Emelie Weiderud har raderat sitt FB konto.
Himmel, lärde hon sig inte från AAs misstag?

Kanske dags att luska hos polisen? Nu har vi ju ett namn, kan man få en bekräftelse därifrån tro?
Citera
2010-08-24, 09:39
Medlem
Raouls avatar
E har inte raderat sin Facebookprofil - än.
Senast redigerad av Raoul 2010-08-24 kl. 10:16.
Citera
2010-08-24, 09:44
Medlem
Citat:
Jäsiken alltså, har JA lägrat varenda vandrande bomb i radikalfeministrörelsen så börjar man ju undra hur det står till med karln!

Han kanske inte hade klart för sig vad sorts exemplar det var han tillfredställde? Om någon bara förklarat för honom i förväg att dessa damer tänker som Andrea Dworkin och att det svenska rättssystemet går på ungefär samma linje så kanske han hade tänkt sig för.
Citera
2010-08-24, 09:47
Medlem
dumboears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Emilie har inte raderat sin Facebookprofil - än.
Gå in via Peter Weideruds profil, så finner ni henne än så länge på hans vänlista.
http://www.facebook.com/profile.php?id=608143301&ref=sgm

Skulle det vara Emelie som är kvinna nummer 2 så sätter det ju det här i en annan dager:

"Nu är det officiellt. Peter Weiderud, ordförande i Broderskapsrörelsen (den kristna delen av socialdemokratin), bekräftar att det var Anna Ardin som anmälde Julian Assange från Wikileaks för ofredande."

Taget från genusnytt, de länkar även till NewzGlobe

Kan det vara ett tafatt försök att skydda familjeäran?
Citera
2010-08-24, 09:47
Bannlyst
Citat:
Emilie har inte raderat sin Facebookprofil - än.
Gå in via Peter Weideruds profil, så finner ni henne än så länge på hans vänlista.
http://www.facebook.com/profile.php?id=608143301&ref=sgm

Behöver hennes sista siffror för att kunna plocka fram polisanmälan och se om det är hon.
Citera
2010-08-24, 09:49
Medlem
KnutteKragballes avatar
Citat:
När jag hade ungefär fem brödbitar i en liten hög framför mig och min petflaska med cola började bli oroväckande lätt kom vi in på ämnet Västerås, staden där min syster och jag spenderat större delen av våra liv, innan vi skickats ut i världen. Min syster hade tidigare under kvällen nämnt att hon skulle kunna tänka sig att bli FNs generalsekreterare eller liknande. På skämt hade jag då frågat hur en Västeråsare någonsin skulle kunna bli så framgångsrik. Hon hade då replikerat med att hon hemlighöll den delen av sin uppväxt. Min far var nära att kvävas av indignation när han fick höra hur hans dotter skämdes över sin bakgrund.

"Men vad säger du när "folk" frågar vart du kommer ifrån då?" frågade jag försiktigt.

"Att jag föddes i Uppsala och gick på gymnasium i Genevé," log hon tillbaka.

"Men tiden däremellan då? Din så kallade uppväxt?" fortsatte jag, då min far satt och mumlade något om arbetarrötter á la Arboga och verkade ha gått sönder inombords

http://webcache.googleusercontent.com/custom?q=cache:UdCKog4dZtcJ:weiderudare.blogg.se/memento/+syster&cd=2&hl=sv&ct=clnk
Citera
2010-08-24, 09:53
Bannlyst
Finns ingen träff på det efternamnet i polisregistret
Citera
2010-08-24, 09:55
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mcfrog
Finns ingen träff på det efternamnet i polisregistret

Om hennes fall lagts ned, skulle träffen vara kvar?
Citera
2010-08-24, 09:57
Medlem
SnaggGerRaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Jodå, logga in innan du går dit (inte efteråt, då hamnar man på en 404):

http://www.facebook.com/annaardin

Jävlar vad jag känner igen henne. Jag har defenetivt haft kontakt med henne tidigare. F.ö. 1 gemensam vän. Å.k. när jag placerat henne i mitt huvud.
Citera
2010-08-24, 09:59
Medlem
Bergakungens avatar
Man kan ju också använda Occams rakkniv:

1. JA är svår på fruntimmer, fruntimmer kan uppfatta JA som ett spännande ligg. Sedan kan det visa sig att JA har hyss för sig under akten, hyss som inte uppskattas av alla... Det kan också vara rimligt att tänka sig att om JA lägrar den ena damen en av dagarna, den andra damen någon dag därefter och när damerna (som ju tydligen är nära bekanta), blir varse att de är "buksvägerskor" enade om att nita JA. En sviken kvinnas vrede skall inte underskattas.

Handlar det om sexuellt ofredande kan det vara frågan om många saker, enklast förklarat med uteblivet samtycke till delar av akten, från endera parten. Gränsdragningen mellan våldtäkt och sexuellt ofredande är ibland oklar. "Rätt" (eller fel) åklagare kan se ett brott där andra åklagare bedömer helt annorlunda. Anmälarens berättelse ligger till grund för beslutet, JA är en utländsk medborgare, uppgifter kan ha givits som pekat på fara i dröjsmål. Sammanfattningsvis; ett åklagarmisstag, men med potential att hamna i tidningen av massor med skäl eftersom JA är en åtminstone semi-offentlig person, precis som en av anmälarna (AA).

Trolighetsgrad?

2. CIA, FRA, KGB, NSA och resten av trebokstavsfirmorna inklusive ABB, SCA och SKF försöker sänka JA personligen via en "tender trap", i SVERIGE. Här nyttjar man då pålitliga och omdömesgilla agenter i form av en stirrig politiker-wannabe i bloggosfären och hennes kompis, en lättpåverkad polis/åklagare och litet lagom läckage till tidningarna. Till vilken nytta och i vilket syfte ?

Eller, har vi en dubbelkonspiration, allt är iscensatt av Wikikleaks vänner, för att misskreditera Wikileaks fiender?

Tanken svindlar.
Citera
2010-08-24, 09:59
Medlem
FittLisas avatar
Citat:
Det finns en kontaktperson för Belfast Feminist Network med det namnet, maila och fråga:

http://www.ukfeminista.org.uk/all-events/2-local-event/53-belfast-feminist-network-meeting.pdf
Förmodligen utlandsstudent?
Edit: finns på Ratsit, men inte i Enköping.

Jag finner en 26-åring i Västerås på både Ratsit och Birthday.se. Men inget i Uppsala eller Enköping. Enköping ligger dock lika långt till Västerås som till Uppsala så det är i närheten.
Är det alltså detta som menas med T20, att åldern kan diffa på ett antal år? AA beskrivs som T30 men är i själva verket 31. Det sista kan jag gå med på men fan hur många gånger har vi inte hört sådant som 22-åringen, 33-åringen etc beskrivas i media. Det måste ligga någon slags sympati och vilja till extra anonymitetsskydd för dessa personer i kontakt med journalisten.
Samtidigt kan hon inte vara alltför ung så det lutar nog mot att ni har rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in