Jäsiken alltså, har JA lägrat varenda vandrande bomb i radikalfeministrörelsen så börjar man ju undra hur det står till med karln!
Han kanske inte hade klart för sig vad sorts exemplar det var han tillfredställde? Om någon bara förklarat för honom i förväg att dessa damer tänker som Andrea Dworkin och att det svenska rättssystemet går på ungefär samma linje så kanske han hade tänkt sig för.
Skulle det vara Emelie som är kvinna nummer 2 så sätter det ju det här i en annan dager:
"Nu är det officiellt. Peter Weiderud, ordförande i Broderskapsrörelsen (den kristna delen av socialdemokratin), bekräftar att det var Anna Ardin som anmälde Julian Assange från Wikileaks för ofredande."
När jag hade ungefär fem brödbitar i en liten hög framför mig och min petflaska med cola började bli oroväckande lätt kom vi in på ämnet Västerås, staden där min syster och jag spenderat större delen av våra liv, innan vi skickats ut i världen. Min syster hade tidigare under kvällen nämnt att hon skulle kunna tänka sig att bli FNs generalsekreterare eller liknande. På skämt hade jag då frågat hur en Västeråsare någonsin skulle kunna bli så framgångsrik. Hon hade då replikerat med att hon hemlighöll den delen av sin uppväxt. Min far var nära att kvävas av indignation när han fick höra hur hans dotter skämdes över sin bakgrund.
"Men vad säger du när "folk" frågar vart du kommer ifrån då?" frågade jag försiktigt.
"Att jag föddes i Uppsala och gick på gymnasium i Genevé," log hon tillbaka.
"Men tiden däremellan då? Din så kallade uppväxt?" fortsatte jag, då min far satt och mumlade något om arbetarrötter á la Arboga och verkade ha gått sönder inombords
1. JA är svår på fruntimmer, fruntimmer kan uppfatta JA som ett spännande ligg. Sedan kan det visa sig att JA har hyss för sig under akten, hyss som inte uppskattas av alla... Det kan också vara rimligt att tänka sig att om JA lägrar den ena damen en av dagarna, den andra damen någon dag därefter och när damerna (som ju tydligen är nära bekanta), blir varse att de är "buksvägerskor" enade om att nita JA. En sviken kvinnas vrede skall inte underskattas.
Handlar det om sexuellt ofredande kan det vara frågan om många saker, enklast förklarat med uteblivet samtycke till delar av akten, från endera parten. Gränsdragningen mellan våldtäkt och sexuellt ofredande är ibland oklar. "Rätt" (eller fel) åklagare kan se ett brott där andra åklagare bedömer helt annorlunda. Anmälarens berättelse ligger till grund för beslutet, JA är en utländsk medborgare, uppgifter kan ha givits som pekat på fara i dröjsmål. Sammanfattningsvis; ett åklagarmisstag, men med potential att hamna i tidningen av massor med skäl eftersom JA är en åtminstone semi-offentlig person, precis som en av anmälarna (AA).
Trolighetsgrad?
2. CIA, FRA, KGB, NSA och resten av trebokstavsfirmorna inklusive ABB, SCA och SKF försöker sänka JA personligen via en "tender trap", i SVERIGE. Här nyttjar man då pålitliga och omdömesgilla agenter i form av en stirrig politiker-wannabe i bloggosfären och hennes kompis, en lättpåverkad polis/åklagare och litet lagom läckage till tidningarna. Till vilken nytta och i vilket syfte ?
Eller, har vi en dubbelkonspiration, allt är iscensatt av Wikikleaks vänner, för att misskreditera Wikileaks fiender?
Jag finner en 26-åring i Västerås på både Ratsit och Birthday.se. Men inget i Uppsala eller Enköping. Enköping ligger dock lika långt till Västerås som till Uppsala så det är i närheten.
Är det alltså detta som menas med T20, att åldern kan diffa på ett antal år? AA beskrivs som T30 men är i själva verket 31. Det sista kan jag gå med på men fan hur många gånger har vi inte hört sådant som 22-åringen, 33-åringen etc beskrivas i media. Det måste ligga någon slags sympati och vilja till extra anonymitetsskydd för dessa personer i kontakt med journalisten.
Samtidigt kan hon inte vara alltför ung så det lutar nog mot att ni har rätt.