Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-09-14, 16:46
  #12097
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErrorFlynn
Jag tror inte att syftet med operationen är att skada eller hindra JA från att göra sitt jobb av den enkla anledningen att det inte är vad som faktiskt händer.
Men vad är då syftet? Hindra Wikileaks från att etablera sig i Sverige, eller nåt annat?
__________________
Senast redigerad av DeLorean 2010-09-14 kl. 16:47. Anledning: edit
Citera
2010-09-14, 17:29
  #12098
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalinnea
Jag saknar Sofia-avataren.
Namnet satte fart på en massa när du skrev det och det var uppenbart att några ville att det skulle komma ut fast än de tassade runt den heta gröten.

Undrar varför froggen var så säker på sin sak att h*n bara kommenterade att hon har pojkvän och var förlovad tror jag det var svaret blev.
I sådant blir det ju uppenbart att hon känner panik när sexet av en eller annan anlednig sker utan skydd. Om nu inte mcfrogs baktanke var att låta SWs namn bara falla ur diskusionen, ett stabilt förhållande och redan kollad låter ju väldigt oskyldigt.

Ja, vem vet hur Grodan tänkte? Kanske bara råkade förhasta sig, och tyckte sedan det var pinsamt att förklara det? Finns ju flera Sofia W på Facebook tex.

Sedan lär det finnas en hel del troll på Flashback också, som gillar att luras - bara därför att, liksom.

För mig kändes det helt klart som desinformation hursomhelst.



OT: Du får väl skaffa en egen Sofia Hellqvist-avatar då!
Finns massor av fina bilder i hennes tråd: https://www.flashback.org/t1208767

__________________
Senast redigerad av Callas 2010-09-14 kl. 17:36.
Citera
2010-09-14, 17:49
  #12099
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
För mig kändes det helt klart som desinformation hursomhelst.

Ja det börjar luta åt det hållet.
Citera
2010-09-14, 17:56
  #12100
Medlem
ErrorFlynns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Men vad är då syftet? Hindra Wikileaks från att etablera sig i Sverige, eller nåt annat?

Syftet är att promote'a WL och JA. Skapa en massa publicitet. Att ha WL i Sverige vore kanon för FRA.

Snart släpps en ny samling hemliga dokument. Det är dessa dokument som är det centrala i hela JA/AA/SW-bla-bla-historien.

Ifall t.ex. USA önskar genomföra en drastisk politisk åtgärd eller förändring så är den absolut viktigaste framgångsfaktorn att man kan sälja till USA och EU-opinionen att anledningen är legitim.

Ursäkten man hittade på för att invadera Irak var verkligen kass. Nästa gång man hittar på djävulskap (nuke'a Iran eller undantagstillstånd i USA kanske?) behöver man en mer trovärdig ursäkt. Även om den förra fungerade med skohorn.

Jag tror att WL är ett av de mest genomslagskraftiga medierna för informationsspridning i världen just nu. Varför? Därför att tillräckligt många människor börjat tvivla på de gamla medierna och deras motiv och sanningshalt. Information som sprids genom WL är däremot väldigt trovärdig.

Möjligheten finns alltså att WL är en kombinerad honey-pot och (des-)informationsspridare.

Det som hände/händer i Stockholm kan vara något så simpelt som en en PSYOP-övning med Sverige och USA som huvuddeltagare. Precis som man tränar flyg- ubåts- och specialförband tillsammans så tränar underrättelsetjänsterna tillsammans.
Citera
2010-09-14, 18:08
  #12101
Medlem
PopcornPowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
So bl-w j-b was just my own dirty imagination?
I've spent too much time with this perverted subject.
No. The blow job was this first obvious interpretation when using google translate.

Citat:
Ursprungligen postat av Callas
[i]Please beware of that Google Translate doesn't always show you the exact meaning.
This was just a silly joke
It being a silly joke was the only reason I went with it. I am aware of how bad google translate is. But it does do a pretty decent job 80% of the time. And when it fails, it is pretty obvious.
Citera
2010-09-14, 18:20
  #12102
Medlem
Lite offtopic lite ontopic.

DN skriver om BDSM-fallet och var följderna av ett domslut oavsett dessutgång kan bli.
Åklagaren vill att den åtalade 32-årige mannen döms för grov misshandel efter en slavliknande sexhelg i januari.

En fällande dom innebär att man inte kan säga ”ja” före, att det kanske inte räknas, och en friande dom om att man inte kan dra sig ur är också fel. Båda alternativ kan leda till rättslöshet, menar Xzenu Cronström Beskow, beteendevetare med inriktning på sexologi och psykologi och aktiv i RFSU.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/provning-av-grans-for-valdssex-1.1170189


Det är en helt annan liga än JA/AA/SW-ärendet men likheterna med var gränserna går oavsett hur frivilligt det varit eller oavsett om man sagt Ja till en början.
Citera
2010-09-14, 18:28
  #12103
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lillalinnea
En fällande dom innebär att man inte kan säga ”ja” före, att det kanske inte räknas, och en friande dom om att man inte kan dra sig ur är också fel. Båda alternativ kan leda till rättslöshet, menar Xzenu Cronström Beskow, beteendevetare med inriktning på sexologi och psykologi och aktiv i RFSU.[/indent][/i]
http://www.dn.se/nyheter/sverige/provning-av-grans-for-valdssex-1.1170189

Hmm.. den gamla slagdängan att ett nej egentligen betyder ja kompleteras med att ett ja även betyder nej.
Citera
2010-09-14, 18:35
  #12104
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalinnea
Lite offtopic lite ontopic.

DN skriver om BDSM-fallet och var följderna av ett domslut oavsett dessutgång kan bli.
Åklagaren vill att den åtalade 32-årige mannen döms för grov misshandel efter en slavliknande sexhelg i januari.

En fällande dom innebär att man inte kan säga ”ja” före, att det kanske inte räknas, och en friande dom om att man inte kan dra sig ur är också fel. Båda alternativ kan leda till rättslöshet, menar Xzenu Cronström Beskow, beteendevetare med inriktning på sexologi och psykologi och aktiv i RFSU.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/provning-av-grans-for-valdssex-1.1170189


Det är en helt annan liga än JA/AA/SW-ärendet men likheterna med var gränserna går oavsett hur frivilligt det varit eller oavsett om man sagt Ja till en början.

Det intressanta med BDSM-fallet är inte bara det faktum att det var ett rungande ja från början - det är ett rungande ja - fortfarande.

Ändå valde åklagaren att gå vidare med fallet - men inte för sexbrott. Detta är högintressant. Notera att om flickan bara backat en endaste millimeter i det fallet hade det blivit ett åtal för grov våldtäkt.

Så små är marginalerna i detta land. Och det visar att det heller inte är lätt att vara tjej som vill stå för sitt sexliv i detta land.

Nästa pinne på denna stege är - sexköpslagen...
Citera
2010-09-14, 18:37
  #12105
Medlem
cylobines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Brukar de ta bort nyheter eller brukar de låta dem stå kvar?

Det vet jag inte men nyare och äldre händelser står kvar.
Citera
2010-09-14, 18:43
  #12106
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cylobine
Det vet jag inte men nyare och äldre händelser står kvar.

Varningslamporna blinkar.
Var har det förekommit uppgifter i media om denna händelse förutom eminenta Flashback.
Hur ser tidslinjen ut?
Citera
2010-09-14, 18:47
  #12107
Medlem
aeaeaeaeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalinnea
Lite offtopic lite ontopic.

DN skriver om BDSM-fallet och var följderna av ett domslut oavsett dessutgång kan bli.
Åklagaren vill att den åtalade 32-årige mannen döms för grov misshandel efter en slavliknande sexhelg i januari.

En fällande dom innebär att man inte kan säga ”ja” före, att det kanske inte räknas, och en friande dom om att man inte kan dra sig ur är också fel. Båda alternativ kan leda till rättslöshet, menar Xzenu Cronström Beskow, beteendevetare med inriktning på sexologi och psykologi och aktiv i RFSU.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/provning-av-grans-for-valdssex-1.1170189


Det är en helt annan liga än JA/AA/SW-ärendet men likheterna med var gränserna går oavsett hur frivilligt det varit eller oavsett om man sagt Ja till en början.

Precis vad jag tänkte när jag startade följande tråd: https://www.flashback.org/t1277316

Citat:
Ursprungligen postat av ErrorFlynn
Kommer det från den källan så finns det anledning till att bli misstänksam.

Jag hoppas inte du åsyftar att den källan skriven aeaeaeaea skulle innebära anledning till misstänksamhet. Har själv flera gånger klargjort i tråden att jag är ute efter samma mål som er andra - nämligen Sanningens Eldorado. Hur vi tar oss dit bestäms inte utav mig utan av oss alla, jag styr inte någon diskussion på uppdrag av annan makt utan deltar något godtyckligt efter eget intresse.
Citera
2010-09-14, 19:09
  #12108
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pocki
Mr Assange may have been naïve but he is not a criminal,” Robertson remarked, and suggested that even if Swedish prosecutors proceeded with charges, higher authorities would come to his aid.
“In due course I predict that the European Court of Human Rights would uphold Assange’s position and order the Swedish government to compensate him. His lawyers should already be preparing for that eventuality.

Jag tycker att det är ganska javligt att stämma svenska staten för cirkusen som två korkade kvinnor skapade. Det känns som att Assange vill stämma hela sverige, det tycker jag är överdrivet. Som jag skrev, AA borde betala böter för förtal och betala skadestånd till Assange, det är hon som får stå ansvarig för sitt dumma agerande, inte Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in