Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-09-14, 14:05
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanceBaby
Så, skulle SW kunna vara piratpartist? Fanns EU-AA (Amelia A) i Stockholm under presskonferensen?

Det har spekulerats en del om ovanstående. Jag vill bara vara tydlig med att det inte är det jag menade när jag skrev att det finns fler unga piratpartitjejer från Enköping. Det finns ett antal sådana som varken är SW eller AA. Och, jag upprepar, det är osannolikt att Assange föredrag för liten publik i Stockholm hade en invasion av tjejer från Enköping. Vi har mängder av indikationer som pekar på SW och vad jag vet inga som helst skäl att spekulera över någon annan person.
Citera
2010-09-14, 14:07
Medlem
cylobines avatar
Citat:
Förmodligen har det utövats påtryckningar från justitiedepartementet på lämpliga delar av rättsväsendet. Typ, alla stenar måste vändas på i den här historien om det skall bli tal på några befodringar i framtiden. Allt för att hålla liv i historien så länge som möjligt.

MHKs man jobbar där som sakkunning under tant Gredelin, svårt att tänka att hon skulle kunna manipuleras till att bryta sekretessen av någon annan än sin man, åtminstone inte utan hans kännedom och goda minne. Högervänsterkomplexet mot WL/pp och det gamla goda folket som ska övervakas och inte få veta hur saker ligger till då?

Citat:
Om JA är utsatt för en komplott från svenska myndigheter så är nog amerikanarnas enda inblandning att de har hintat vad som komma skall om JA får härja fritt från Sverige.
Det är bara att fortsätta tanken, exakt till vem hintar han detta? Eftersom han ju åker till försvarhögkvarteret är det högst sannolikt ÖB Sverker Göransson. Därefter kan man fråga sig, vad svarar ÖB på hinten?

1. Vi har allt under kontroll (redogör för läget)
2. Jaha, det ska jag framföra till ledningsgruppen/regeringen.
3. Vi kan inget göra.
4. ...?

Jag tippar 1. eller 2., i rummet befinner sig förutom amiralen och försvarsledningen tio men in black med hörsnäckor, nästa replik från amiralen är: "Vi kan erbjuda lite hjälp". ÖB's svar är nu avgörande för om det handlar om en amerikansk eller en svensk operation, vad säger han, ja eller nej?

Alltså: Om det är en op så finns det en ledningsgrupp, också i säposcenariot. Om amiralen är här i ärendet så är det ledningsgruppen han har kontakt med, direkt eller indirekt. Amiralens (medlem i USAs högsta militärledning, joint chiefs of staff) och ÖBs sammanlagda auktoritet gör att ledningsgruppen kan koordinera assets från svenska och natoallierade säkerhetstjänster, militär, polis, departement, media samt nätverk i politiska organisationer som SAP.

Nyheten om amiralens besök är nu borttagen från försvarsmaktens websida.
Citera
2010-09-14, 14:12
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cylobine
MHKs man jobbar där som sakkunning under tant Gredelin, svårt att tänka att hon skulle kunna manipuleras till att bryta sekretessen av någon annan än sin man, åtminstone inte utan hans kännedom och goda minne. Högervänsterkomplexet mot WL/pp och det gamla goda folket som ska övervakas och inte få veta hur saker ligger till då?

Det är bara att fortsätta tanken, exakt till vem hintar han detta? Eftersom han ju åker till försvarhögkvarteret är det högst sannolikt ÖB Sverker Göransson. Därefter kan man fråga sig, vad svarar ÖB på hinten?

1. Vi har allt under kontroll (redogör för läget)
2. Jaha, det ska jag framföra till ledningsgruppen/regeringen.
3. Vi kan inget göra.
4. ...?

Jag tippar 1. eller 2., i rummet befinner sig förutom amiralen och försvarsledningen tio men in black med hörsnäckor, nästa replik från amiralen är: "Vi kan erbjuda lite hjälp". ÖB's svar är nu avgörande för om det handlar om en amerikansk eller en svensk operation, vad säger han, ja eller nej?

Alltså: Om det är en op så finns det en ledningsgrupp, också i säposcenariot. Om amiralen är här i ärendet så är det ledningsgruppen han har kontakt med, direkt eller indirekt. Amiralens (medlem i USAs högsta militärledning, joint chiefs of staff) och ÖBs sammanlagda auktoritet gör att ledningsgruppen kan koordinera assets från svenska och natoallierade säkerhetstjänster, militär, polis, departement, media samt nätverk i politiska organisationer som SAP.

Nyheten om amiralens besök är nu borttagen från försvarsmaktens websida.
Brukar de ta bort nyheter eller brukar de låta dem stå kvar?
Citera
2010-09-14, 14:13
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Nej, inte alls. Jag har inte en aning om det finns några tvångsåtgärder mot Assange. Du vet inte heller. Varför skulle då Björn Hurtig veta det?

Jag får intrycket av att Assange inte ens är delgiven misstanke om något sexbrott. Det är alltså bara en förundersökning som ska reda ut om ett brott begåtts som pågår - det finns ingen misstänkt.

Ändå drabbar detta Assange med full kraft. Välkommen till Sverige.
Njaa, Hurtig säger: "Jag söker Marianne Ny som är förundersökningsledare i Assange-målet för att få reda på..."

Låter som om han håller på att söka henne och att han inte fått besked?

Iofs håller jag med dig. Nästan; är han inte förbjuden att lämna landet?
Citera
2010-09-14, 14:18
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
Vad sägs om den Svenska och den Australiska?
Den Svenska är ju inte känd för att vilja betala skadestånd för någonting, vilket är den främsta anledningen till misskötseln, det kommer ju inte en räkning på det så att säga.
Den Australiska lär ha samma förtecken som den Brittiska och då ska det inte vara några problem med att fetta till dem rejält. "Förlust av anseende".

Sedan finns det lite mer långsökta saker, som att det även går att stämma stater inför diverse internationella domstolar av olika karaktär.

Det skulle vara ganska kul om staten blev skadeståndsskyldig, på något abstrakt belopp så varenda gång de är ute och flyger med JAS internationellt så kommer kronofogdens motsvarighet och taggar planet med 'property of Australia'.
Du har definitivt en poäng!

Bättre utbildning, speciella utvecklingsenheter och sånt kan aldrig höja kvaliteten på rättssystemet så mycket som riktigt rejäla skadestånd.

Skulle det bli miljonskadestånd (vilket jag tycker är rimligt eftersom ryktet är förstört) varje gång en oskyldig varit anhållen eller suttit häktad en längre tid misstänkt för t ex våldtäkt, ja då skulle det bli en enorm skärpning över hela linjen.

Fungerar alldeles utmärkt i mängder av situationer i privata sektorn.
Citera
2010-09-14, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa Luxemburg
jag skulle tro att det är svårt att stämma den juridiska personen svenska staten i en australiensisk domstol; tror att det är dels att hitta rätt forum för att behandla den stämningen, dels svårt att sanktionera domen. mellanstatliga tvister brukar behandlas i internationella skiljedomstolar; men nu är detta ingen mellanstatlig tvist; det är en tvist mellan en privatperson och den svenska staten.

Det där stämmer inte, då JA är Australiensisk medborgare och tvisten inte är av den karaktären att det finns fastställda kriterier, avtal och konventioner för vilken rättsordning som ska hantera brottet.
Exempel: Du är i Tyskland, blir rånad av en eskimå => Fallet ska hanteras av Tysk rättsordning med hjälp av Eskimåisk rättsordning om så krävs, trots att du är svenskt. Ska du stämma Eskimån skall så ske i Tysk rättsordning. Huruvida Eskimåland måste fullgöra den Tyska rättsordningens utslag är beroende av vilka avtal som föreligger mellan Eskimåland och Tyskland. Allt detta trots att du är Svensk medborgare.

När det gäller det abstrakta brottet JA har utsatts för så kan belägga att brott och fel har ett ursprung i staten Sverige men brottet har praktiskt sätt skett inom alla rättsordningar.
# Den svenska staten är jävig i förhållande till sig själv och svensk rätt.
# Statens anställda har aktivt bidragit till brottet och definierat det, till och med uppfunnit det (om så önskas)
# Statens anställda har bevisligen aktivt bidragit till att skapa brottet (se JK anmälan osv.)
# Brottet har begåtts i princip alla länder på jordklotet.

En annan variant är att stämma tidningarna och tv-kanalerna likt prinsessan Madeleine fallet, i det här fallet kan dock nyhetsspridarna peka på en väldefinierad, 'acrediterad' källa som originell dyngspridare vilket medför att i många men inte alla rättsordningar så kan staten stämmas i denna rättsordning. Så JA kan nog åka runt i Europa, Asien och andra länder och stämma staten Sverige, problemet är att de knappast accepterar hans stämningsansökningar med anledning av brister i fundamenta (hans person är inte medborgare och han var inte i landet).
Citera
2010-09-14, 14:23
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalinnea
Den 2010-08-24, 19:39
Hittade jag SW genom att gå på vinkarna om outning att hon hette Sofia i förnamn, tidningarnas referenser till mrs W, kom från Enköpingsområdet, med en ålder på 'mid-twenties' och har ett intresse/yrka som 'artist'.
SW stämde in på alla punkter, inkl hennes egna ord på sin hemsida.

6 minuter senare mcfrog med att hon redan var kollad.

Jag raderade uppgifterna men senare pekade allt på att det var SW i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av lillalinnea
Japp det var aeaeaeae som länge och idoga hintade om att hennes namn var Sofia. Det var en av källorna jag gick på. mcfrog hoppade på det så snabbt att jag backade för stunden.

Det var nog ett misstag.
Frågan är var mcfroggen har tagit vägen. Avstängd skrev någon men jag hittar inget om namnet under tråden för avstängda personer.

Uppenbarligen har aeaeaeaea kontakter eller kännedom om bra mycket mera än vad h*n berättar om. Jag tar gärna emot PM om du vill prata vid sidan av

Och de där vinkarna om Sofia i förnamn bidrog jag med:
https://www.flashback.org/sp25060971
(hade "Utviket" som avatar just då)

Vill bara förtydliga hur det gick till från min sida.
Någon i tråden hade för avsikt att outa SW, det var mycket tydligt - även om personen själv ideligen hävdade att h*n inte alls ville outa "stackars Sofia".
Pga av det ilsknade jag till och började "bråka lite" i tråden. Vips så fick jag ett pm med en länk till Sofia Wiléns identitet. Tvekade lite om huruvida jag skulle delta i outandet (eftersom det kändes så skumt att några visste vem hon var - men ville att andra skulle knäcka det).

Men hursomhelst hintade jag lite senare om förnamnet på tjejen.
Senast redigerad av Callas 2010-09-14 kl. 14:31.
Citera
2010-09-14, 14:25
Medlem
Janemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Njaa, Hurtig säger: "Jag söker Marianne Ny som är förundersökningsledare i Assange-målet för att få reda på..."

Låter som om han håller på att söka henne och att han inte fått besked?

Iofs håller jag med dig. Nästan; är han inte förbjuden att lämna landet?

Inga tvångsåtgärder får vidtagas vid lägsta misstankegrad.
Citera
2010-09-14, 15:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PopcornPower
I think they must be a spy. I would not trust popcornpower.

You are in fact Aug2010 and all your posts are written in this thread.
All stones must be turned according to your co-conspiritor M Ny
Citera
2010-09-14, 15:04
Medlem
Gullegubbens avatar
Jag sökte lite på ärenden där "sannolika skäl" använts trots att sådana inte förelåg och hittade detta ärende från finska JO:

Citera
2010-09-14, 15:47
Medlem
Jag saknar Sofia-avataren.
Namnet satte fart på en massa när du skrev det och det var uppenbart att några ville att det skulle komma ut fast än de tassade runt den heta gröten.

Undrar varför froggen var så säker på sin sak att h*n bara kommenterade att hon har pojkvän och var förlovad tror jag det var svaret blev.
I sådant blir det ju uppenbart att hon känner panik när sexet av en eller annan anlednig sker utan skydd. Om nu inte mcfrogs baktanke var att låta SWs namn bara falla ur diskusionen, ett stabilt förhållande och redan kollad låter ju väldigt oskyldigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Och de där vinkarna om Sofia i förnamn bidrog jag med:
https://www.flashback.org/sp25060971
(hade "Utviket" som avatar just då)

Vill bara förtydliga hur det gick till från min sida.
Någon i tråden hade för avsikt att outa SW, det var mycket tydligt - även om personen själv ideligen hävdade att h*n inte alls ville outa "stackars Sofia".
Pga av det ilsknade jag till och började "bråka lite" i tråden. Vips så fick jag ett pm med en länk till Sofia Wiléns identitet. Tvekade lite om huruvida jag skulle delta i outandet (eftersom det kändes så skumt att några visste vem hon var - men ville att andra skulle knäcka det).

Men hursomhelst hintade jag lite senare om förnamnet på tjejen.
Citera
2010-09-14, 16:37
Medlem
ErrorFlynns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av worldcitizen
Jag vill påstå att användare aeaeaeae NU inte är samma skribent som förut.
Nu flyter h¤n med i resonemanget och har glömt sin föregångares löften i tråden.
Taktik för att desinformera när tillfälle ges.

Det stämmer, de jobbar väl i skift. Eller så har någon blivit sjuk eller VAB'ar.

Citat:
Ursprungligen postat av worldcitizen
EW kan väl ändå inte i sammanhanget kallas för allmänheten?
Vad får Enköping att stå skrivet i sten i den här monumentala sörjan?

Kan vara planterad information.

Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
Ni kanske inte minns det men det var ingen mindre än aeaeaeaea som var drivande i att identifiera T20 som SW. Från samma dag som lillalinnea velade fram och åter med uppgifterna (24 aug 2010):
osv osv osv

Kommer det från den källan så finns det anledning till att bli misstänksam.

Jag håller med i huvudsak i den analys som du länkade till, Pentyl. Det har konstaterats, tycker jag, att det mycket väl kan handla om en PSYOP. Med det scenario och antal personer inblandade som vi har framför oss är detta en hyfsat stor operation, d.v.s. det är flera länder inblandade. USA och Sverige förstås, och Israel (eftersom de är inblandade i allt som är skumt). Ifall det ligger något i ovanstående hypotes saknas inga resurser om man önskade att oskadliggöra JA.

Jag tror inte att syftet med operationen är att skada eller hindra JA från att göra sitt jobb av den enkla anledningen att det inte är vad som faktiskt händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in