Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-12-13, 13:19
  #18097
Medlem
MilitantCanibals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f-boy
Intressant tanke, har funderat på om det kan finnas en koppling men inte sett att det skulle kunna vara det. Men det kan faktiskt vara en show avsedd att få bort Assange ur mediafokus inför förhandlingen i morgon.
Ja, så måste det naturligtvis vara. Nån galen smålänning spränger både sig och sin bil för att Assange ska slippa få så mycket skriverier om sin domstolsförhandling.
Citera
2010-12-13, 13:26
  #18098
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av worldcitizen
Så du kan inte se att det finns en möjlighet att säkerhetstjänsterna nu har två parallella högprofilfall och att det kan vara samma personer som är inblandade i båda från både Svensk och UK sida.
dvs hårt tryck.
Har du sett några artiklar om JA's framträdande om framträdande i rätten imorgon i dagens media?
Stuxnet har hittat flera problem/frågeställningar med Bryggargatan än redovisat i den här tråden.

ps. välkommen till Flashback och tråden jeevel

Enligt helt obekräftade rykten från UK (har inte hittat något på nätet) blir det ingen hearing i morgon!!
Fick uppgiften i dag från UK, när jag hade kontakt med folk där ang jobbangelägenheter de arbetar inte inom rättsväsendet men ryktet hade spridit sig sedan i fredags.
Citera
2010-12-13, 14:08
  #18099
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Enligt helt obekräftade rykten från UK (har inte hittat något på nätet) blir det ingen hearing i morgon!!
Fick uppgiften i dag från UK, när jag hade kontakt med folk där ang jobbangelägenheter de arbetar inte inom rättsväsendet men ryktet hade spridit sig sedan i fredags.

Vad skulle anledningen vara?
Citera
2010-12-13, 14:15
  #18100
Medlem
SourTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Enligt helt obekräftade rykten från UK (har inte hittat något på nätet) blir det ingen hearing i morgon!!
Fick uppgiften i dag från UK, när jag hade kontakt med folk där ang jobbangelägenheter de arbetar inte inom rättsväsendet men ryktet hade spridit sig sedan i fredags.


Har de möjlighet att fortsätta hålla honom häktad utan att höra honom då? Och hur länge då isåfall?
Citera
2010-12-13, 14:23
  #18101
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Vad skulle anledningen vara?
Ingen aning. Det var mer en atrighetskonversation medens han tog fram uppgifter till mej.
Uttryckte en del synpunker på terrorbomben i STH samt de aktiviteter som gjorts i UK i samband med detta, och konstaterade att massmedia har att göra utan att spekulera i varför the preharing inte blir av som planerat.
Citera
2010-12-13, 14:25
  #18102
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
anna ardin är i alla fall officiellt tjänstledig från sin tjänst som politisk sekreterare hos broderskaparna http://www.socialdemokraterna.se/Webben-for-alla/Arbetarrorelsen/Sveriges-Kristna-Socialdemokrater---Broderskapsrorelsen/KontaktN/
Citera
2010-12-13, 15:06
  #18103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MilitantCanibal
Ja, så måste det naturligtvis vara. Nån galen smålänning spränger både sig och sin bil för att Assange ska slippa få så mycket skriverier om sin domstolsförhandling.

Snarare en Al Q cell från Luton infiltrerad av brittiska MI5. De hade väl ändå planerat attentatet ändå men blev influerade lite angående vilket datum som var lämpligt.
Citera
2010-12-13, 15:09
  #18104
Medlem
Kronologi per idag för nytillkomna som inte orkar läsa 18.000 inlägg:

http://www.crikey.com.au/2010/12/13/rundle-timeline-of-assanges-visit-to-sweden-and-events-that-followed/

http://media.crikey.com.au/dm/newsletter/dailymail_f4f073b5c1cb875aa7bf3202d8a0514f.html#ar ticle_8367

Visdomsord av AA:

"Even though I right now have kind of a strong feeling of punching you in the face ... Sometimes it is difficult to go on without some kind of payback. As a human being you should be able to understand that. In this case I was very upset with a former fiance who betrayed me for a long time. My revenge at that point consisted in posting this translation."

James Catlin:

"The phenomena of social networking through the internet and mobile phones constrains Swedish authorities from augmenting the evidence against Assange because it would look even less credible in the face of tweets by Anna Ardin and SMS texts by Sofia Wilen boasting of their respective conquests after the 'crimes'.

"The exact content of Wilen’s mobile phone texts is not yet known but their bragging and exculpatory character has been confirmed by Swedish prosecutors."

However, though these SMSs have been referred to in rumour there is no public record of them, much less of their content. Allegations in Swedish s-x crime cases are sealed and it is a crime to refer to them publicly. It is not, however, a crime for Swedish police to leak details of such investigations (although it is for prosecutors to do so). Indeed Swedish police who leak details of criminal investigations come under the protection of public whistleblower laws.

Kommentar: bra att få en genomgång av vad som är lagligt resp olagligt i svensk rätt. Så polisen får läcka, men försvarsadvokater och åklagare (, hör du MKH ) får inte.
__________________
Senast redigerad av flashback979 2010-12-13 kl. 16:04.
Citera
2010-12-13, 16:09
  #18105
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashback979
.......Visdomsord av AA.....

Ardin har nog en hel del visdomsord att utdela till framtida generationer
Citera
2010-12-13, 16:19
  #18106
Medlem
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article8273818.ab

Aftonbladet verkar anse att det blir domstolsförhandling i morgon.
Citera
2010-12-13, 16:31
  #18107
Medlem
Från SW:s förhör den 20/8-10:

They talk to a female police officer who concludes they're both victims of sex crimes and decides to interrogate them separately. Of Wilén the female police officer writes the following in the report.

She said she'd been raped in her home on the morning of Tuesday 17 August by a man who had sex with her against her wishes.'

Ardin, who only came along to help Wilén, tells the policewoman she also had sex with Ardin. She tells the policewoman the condom broke during sex and now accuses Assange of deliberately breaking it. The police conduct their interrogation of Ardin the following day on the phone.


http://www.daddys-sverige.com/3/post/2010/12/assange-the-inside-story-about-the-rape-charges.html

Rådfraga my ass.

Vidare:

(Niklas Svensson of Expressen gets wind of the story, (through Ardin and Wilén), races back to Stockholm from Harpsund, he or someone else in his office rings up prosecutor on duty Maria Kjellstrand who corroborates the details, the charges, and the identities involved.)

Söndagen den 22 aug:

Wilén and Ardin contact lawyer and socialdemocrat politician Claes Borgström in the evening and he agrees to take the case. Borgström is among other things know as the lawyer who silently let his former client Thomas Quick aka "Sätermannen" get innocently convicted of 8 murders.

Återigen: rådfraga?
__________________
Senast redigerad av flashback979 2010-12-13 kl. 16:38.
Citera
2010-12-13, 16:54
  #18108
Medlem
Några visdomsord från Marianne Ny:

"Först då mannen frihetsberövas och kvinnan i lugn och ro hinner få lite perspektiv på sin tillvaro, får hon en chans att upptäcka hur hon egentligen behandlas". "Marianne Ny menar att lagföringen har god effekt som skydd för kvinnan, även i de fall gärningsmannen åtalas men inte döms."

http://www.domstol.se/Publikationer/Rapporter/Kvinnofridslagen.pdf

http://www.daddys-sverige.com/3/post/2010/11/gstinlgg-marianne-nys-konstiga-syn-p-rttsskerhet.html

Kommentar från bloggen:

John

Mon, 13 Dec 2010 2:50:22 pm

Tycker att normala män och kvinnor skall manifestera sin avsky för missfoster som Marianne Ny den ökända åklagaren i Göteborg som tycker att alla män som anklagas för våldtäkt skall häktas så att kvinnan får lugn och ro för att tänka över vad hons sedan kan hitta för någon för att inte bli anklagad för falsk anklagelse. Ny kan nog ge råd och uppslag på detta problem. Det är lagom straff för män som inte tillfredsställer sin partner.
Manifestationen bör ske på Sergels torg gärna med Biskop Brunne inviterad och i Göteborg på Götaplatsen.
__________________
Senast redigerad av flashback979 2010-12-13 kl. 17:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in