2015-05-26, 13:41
Medlem
kekkzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Kör 10mg i två veckor eller avstå helt om du är så rädd för något ofarligt.

Okej, vad är det för fel på 20/20 då, blir det för lite eller för mkt ? tänkte det kunde vara lagom eftersom ingenting känns konstigt, jag har ju både hört och läst att man kan få bieffekter av just nolvan, vilket jag gärna undviker !
Citera
2015-05-26, 14:58
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Msung
Har kört clomid till pct.
150d1 50mg d2-42 och inte fått nå synrubbningar, huvudvärk eller dom röda prickarna du beskriver.

Har du reagerat likadant på andra medel?

Nej, bara clomid.

Citat:
Kör 10mg i två veckor eller avstå helt om du är så rädd för något ofarligt.

Inte HELT ofarligt. http://www.fass.se/LIF/product?userType=2&nplId=19841207000015

Mycket vanliga (förekommer hos fler än 1 av 10 användare):
Blodvallningar, vätskeansamling, menstruationsliknande blödning, vaginalflytning, illamående, hudutslag, trötthet.

Vanliga (förekommer hos fler än 1 av 100 användare):
Huvudvärk, yrsel, onormala känselförnimmelser (t.ex. förändring av hur saker smakar samt stickande/pirrande känsla i huden), blodbrist, blodpropp (även i små blodkärl), kräkningar, diarré, förstoppning, håravfall, underlivsklåda, förändringar i livmoderslemhinnan, försämrad blodtillförsel till hjärnan, kramp i benen, förhöjda levervärden, förhöjda halter av fett i blodet, överkänslighetsreaktioner, syn- och ögonförändringar, onormalt hög fettinlagring i levern, muskelvärk.

Mindre vanliga (förekommer hos färre än 1 av 100 användare):
Cancer i livmoderslemhinnan, muskelknutor i livmodern, ökad blödningsrisk på grund av minskat antal blodplättar (trombocyter), minskat antal vita blodkroppar (leukopeni), inflammation i bukspottkörteln (smärta eller ömhet i övre delen av buken), nässelutslag, leverförtvining, inflammation i lungorna med andfåddhet och hosta, förhöjda kalciumvärden i blodet.

Sällsynta (förekommer hos färre än 1 av 1000 användare):
Övergående svullnad av äggstockarna, livmodercancer, äggstockscystor, obehag och/eller inflammationsliknande besvär i tumörområdet, hud- och slemhinneförändringar (ibland allvarliga), kärlinflammation, minskat antal vita blodkroppar (neutropeni, agranulocytos), gallstopp, leverinflammation, levercellskada, leversvikt, levercelldöd. Endometrios som kan ge smärta i magen och menstruationsliknande blödning. Synnervssjukdom och synnervsinflammation (som i fåtal fall lett till blindhet). Svullnad av ansikte, läppar, tunga eller svalg, ibland med andnöd eller sväljsvårigheter så kallat angioödem, se Var särskilt försiktig med Nolvadex.

Följande biverkningar har rapporterats som sällsynta med andra tamoxifenpreparat: Aptitlöshet, trötthet, förstoppning, oro, depression, förvirring, livmodercancer.

Mycket sällsynta (förekommer hos färre än 1 av 10 000 användare):
Hudsjukdom med utslag och rodnad (tillstånd som kallas kutan lupus erythematosus). Porphyria cutanea tarda vilken är en typ av ämnes*omsättnings*sjukdomen porfyri som kan ge symtom som till exempel hudreaktioner och över*känslighet mot solljus.

Uppsök omedelbart läkare vid plötsligt påkommen svaghet och/eller förlamning i armar eller ben, plötslig svårighet att prata, gå, svårighet att hålla i saker eller svårighet att tänka. Dessa symtom kan inträffa på grund av försämrad blodtillförsel till hjärnan och vara tecken på en stroke.
Citera
2015-05-26, 18:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
Nej, bara clomid.

Inte HELT ofarligt. http://www.fass.se/LIF/product?userType=2&nplId=19841207000015

Mycket vanliga (förekommer hos fler än 1 av 10 användare):
Blodvallningar, vätskeansamling, menstruationsliknande blödning, vaginalflytning, illamående, hudutslag, trötthet.

Vanliga (förekommer hos fler än 1 av 100 användare):
Huvudvärk, yrsel, onormala känselförnimmelser (t.ex. förändring av hur saker smakar samt stickande/pirrande känsla i huden), blodbrist, blodpropp (även i små blodkärl), kräkningar, diarré, förstoppning, håravfall, underlivsklåda, förändringar i livmoderslemhinnan, försämrad blodtillförsel till hjärnan, kramp i benen, förhöjda levervärden, förhöjda halter av fett i blodet, överkänslighetsreaktioner, syn- och ögonförändringar, onormalt hög fettinlagring i levern, muskelvärk.

Mindre vanliga (förekommer hos färre än 1 av 100 användare):
Cancer i livmoderslemhinnan, muskelknutor i livmodern, ökad blödningsrisk på grund av minskat antal blodplättar (trombocyter), minskat antal vita blodkroppar (leukopeni), inflammation i bukspottkörteln (smärta eller ömhet i övre delen av buken), nässelutslag, leverförtvining, inflammation i lungorna med andfåddhet och hosta, förhöjda kalciumvärden i blodet.

Sällsynta (förekommer hos färre än 1 av 1000 användare):
Övergående svullnad av äggstockarna, livmodercancer, äggstockscystor, obehag och/eller inflammationsliknande besvär i tumörområdet, hud- och slemhinneförändringar (ibland allvarliga), kärlinflammation, minskat antal vita blodkroppar (neutropeni, agranulocytos), gallstopp, leverinflammation, levercellskada, leversvikt, levercelldöd. Endometrios som kan ge smärta i magen och menstruationsliknande blödning. Synnervssjukdom och synnervsinflammation (som i fåtal fall lett till blindhet). Svullnad av ansikte, läppar, tunga eller svalg, ibland med andnöd eller sväljsvårigheter så kallat angioödem, se Var särskilt försiktig med Nolvadex.

Följande biverkningar har rapporterats som sällsynta med andra tamoxifenpreparat: Aptitlöshet, trötthet, förstoppning, oro, depression, förvirring, livmodercancer.

Mycket sällsynta (förekommer hos färre än 1 av 10 000 användare):
Hudsjukdom med utslag och rodnad (tillstånd som kallas kutan lupus erythematosus). Porphyria cutanea tarda vilken är en typ av ämnes*omsättnings*sjukdomen porfyri som kan ge symtom som till exempel hudreaktioner och över*känslighet mot solljus.

Uppsök omedelbart läkare vid plötsligt påkommen svaghet och/eller förlamning i armar eller ben, plötslig svårighet att prata, gå, svårighet att hålla i saker eller svårighet att tänka. Dessa symtom kan inträffa på grund av försämrad blodtillförsel till hjärnan och vara tecken på en stroke.

Tack för input men det här vänder sig mer till personer som har cancer och har protokoll som sträcker sig mellan 2 till 5 år. Majoriteten av biverkningarna från nolva för oss som kurar är mestadels acne och annars är det väldigt få fall av biverkningar överlag. Står en del på steroid.com och ska man jämföra med en 50/50 winstrol kur så är det som att jämföra dag och natt.
Citera
2015-05-26, 19:29
Medlem
Citat:
Tack för input men det här vänder sig mer till personer som har cancer och har protokoll som sträcker sig mellan 2 till 5 år. Majoriteten av biverkningarna från nolva för oss som kurar är mestadels acne och annars är det väldigt få fall av biverkningar överlag. Står en del på steroid.com och ska man jämföra med en 50/50 winstrol kur så är det som att jämföra dag och natt.
Och dålig jävla mage, inte en hård korv i toan under en månad
Citera
2015-05-27, 07:44
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:

Jag fick jäkligt mycket mer kännbara biverkningar på nolva och clomid än på HG winstrol depot injekt. Men det är ju iofs olika hur man reagerar på preppen. Winstrol var mitt favoritprepp i "ungdomen", fast körde ganska låg dos (50 eod och tom e3d) för jag fick huvudvärk om jag satte ed. Jäkla styrka, behöll mycket och ingen överdriven bloat.
Citera
2015-05-27, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
Förresten, fick för mig att testa Clomid. 100mg d1, sedan 50 d2-8. Först efter några dagar lite lätt huvudvärk, på dag 7 eller 8 kom en allergisk reaktion. Röda prickar, ser nästan ut som finnar, på bröst och rygg. Någon som upplevt samma sak? (står under ovanliga biverkningar på fass)

Otrevligt, för mig var clomid det enda vettiga PCT preparatet förutom hCG.
Citera
2015-06-02, 15:31
Medlem
Ska köra en 14 veckors Testo e och planerar nu PCT till det.

Det jag undrar är hur länge ska jag vänta efter sista sticket med att börja med nolva respektive letro?
Citera
2015-06-02, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ophidia
Ska köra en 14 veckors Testo e och planerar nu PCT till det.

Det jag undrar är hur länge ska jag vänta efter sista sticket med att börja med nolva respektive letro?

Varför ska du köra letro? Påbörja nolva 2-3 veckor efter sista sticket.
Citera
2015-06-02, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insideoutman
Varför ska du köra letro? Påbörja nolva 2-3 veckor efter sista sticket.
Jag kör letro enbart för jag har en förpackning som jag haft hemma i nödfall ett bra tag nu. Utgångsdatum är om några månader så jag tänkte käka upp den nu istället för att slänga. Kör lågdos på letron, aldrig käkat det förut

Bör jag sätta igång letron samtidigt som nolva?
Citera
2015-07-07, 02:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ophidia
Jag kör letro enbart för jag har en förpackning som jag haft hemma i nödfall ett bra tag nu. Utgångsdatum är om några månader så jag tänkte käka upp den nu istället för att slänga. Kör lågdos på letron, aldrig käkat det förut

Bör jag sätta igång letron samtidigt som nolva?

Spara dom. De håller lång tid efter utgångsdatumet.
Citera
2015-07-17, 09:41
Medlem
JoliQuZs avatar
HCG förlag...

Legat på testo E sen februari och tren sen maj. Nu är det tyvärr daga att hoppa av snart. Satt 500ui HCG måndag och torsdag genom hela kuren. Tänkte köra HCG upp till 3 dagar före PCTn som består av Clomid, nolva, ghrp-2, mod 1-29... Efter sista sticket testo, tycker ni att jag ska fortsätta att sätta 500ui mån-torsdag tills 3 dagar före PCT'n, eller ska jag öka dosen HCG den tiden? Vad tycker ni?

Mvh
Citera
2015-07-17, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoliQuZ
HCG förlag...

Legat på testo E sen februari och tren sen maj. Nu är det tyvärr daga att hoppa av snart. Satt 500ui HCG måndag och torsdag genom hela kuren. Tänkte köra HCG upp till 3 dagar före PCTn som består av Clomid, nolva, ghrp-2, mod 1-29... Efter sista sticket testo, tycker ni att jag ska fortsätta att sätta 500ui mån-torsdag tills 3 dagar före PCT'n, eller ska jag öka dosen HCG den tiden? Vad tycker ni?

Mvh

Jag tycker inte du skulle kört HCG alls under kuren men nu är det ändå gjort.
Om du ska köra PCT kan du vänta tills 2-3 veckor efter sista sticket och sen kan du lägga dig på
från 1500IE HCG upp till 3000IE 2ggr i veckan i 5 veckor eller nåt. Kombinera gärna nolva och clomid till som du tänkt!

många glömmer att fortsätta sköta maten efter en kur, så glöm ej det, VIKTIGT!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in